Gå til innhold

Remy's biltråd


 Share

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, RemyNG skrev:

Satt selv med tankene om det men det ble bare skrinlagt da jeg ønsket å gjøre mer ut av den miderste delen av setet. Den blir ikke brukt uansett så hvorfor ikke bare fylle den ut med en konsoll sånn jeg får mest mulig ut av det. 

5a3fb86e9e31c_imageproxy(2).jpg.6e4699bf03bdae3671c766e20a12f5f4.jpg

Tenker noe ala sånn men selvfølgelig mer kompakt, der telefonen og sete bryteren er så tenker jeg kjøleboks. Blir heller ikke klimapanel og skjerm som det er der. Har sett på kjøleelementer, så blir lagd etter samme konsept som jeg har gjort med kjøleanlegget på PCen med element fra Peltier så får jeg kjølt ned drikke som ligger i kjøleboksen. 

Må bare få tid til å gjøre ferdig alt dette men med lite tid så tar vel dette noe tid. 

Bare å ta sef god tid så det blir bra :) L7 er hvertfall rålekker med sånn konsoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for mange baller i luften tydeligvis, har vurdert lenge på om jeg skal bygge bilen om til Manuell. Så har brukt en god del tid på å leite etter deler til 535'en men det var mer eller mindre håpløst å finne 5 trinns kasse til bilen. Så tenkte jeg på kasse fra 540i/6 men til den summen de kassene ligger på kan jeg like så greit gå for hel bil og igjen bare bygge om bilen til 540i/6. Tydeligvis ett vanskelig valg foran meg. Ser og eventuelt alternativ på å hente M5 fra England muligens byr seg da prisene på de er noe lavere enn Tyskland. Eneste er at de jeg har funnet og fått en pris på er preface modeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og så en periode på muligheten for å bygge 528en om til 540 manuell men ble for dyrt for meg. Jeg lagret søk på blocket.se og av og til dukket det faktisk opp noen rimelige 540 eller 535 manueller. Mange touring vel å merke men siden du har v8 fra før så er jo ikke bakstillingen noe problem.

Så mitt tips er hvertfall å laste ned blocket appen og lagre søk på 540/535 manuell og slå til på en til en ok pris. Flybilletten bort med norwegian er heller ikke altfor gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp gjorde det selv når jeg vurderte 540 ombygg på vogna. Så driver å ser en del i Sverige på blocket, kjøp og salg sidene på Facebook i Sverige. Så får se hva det ender opp om jeg finner en 535 manuell til fornuftig pris eller det hele ender opp med 540i/6 istedenfor. Med tanke på hvor lite kjøring jeg med denne i byer å sånt kunne det vært moro med manuell kasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler hvertfall å bygge om. Veldig enkel og grei jobb egentlig. Av det lille jeg har prøvd 528 etter ombygg grunnet salting osv. så er det blitt en helt annen bil. 

Bare at det ikke blir aaaltfor dyrt og koser mer enn det smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygging er temmelig rett fram og greit har heldigvis gjort det noen få ganger. Nå ser det muligens ut som jeg har fått ordna hel 535 med manuell til overkommelig pris som brukes som delebil i Sverige. Selger heldigvis alt som ikke brukes fra den så får jeg ned utgiftsposten mest mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update som var nokså kjedelig. Tenkte jeg skulle hive bilen i en god vask idag samt få ladet batteriet da den var tom. Siden plassen jeg står ikke har stikkontakt så tok jeg med audien bort så jeg fikk starthjelp. Gikk bak å la merke til at skiltet bak var borte. Gikk fram og så om jeg hadde ikke fått med meg om skiltene framme var der. Det var de jo men der har en eller annen luring satt på andre skilter. Så har visst blitt frastjålet skiltene mine på bilen. Ikke akkurat det jeg trengte med sykdom og helvete. IMG_20180106_130751.thumb.jpg.fd4797539bc6a3bf486df8828e437254.jpg

Noen som savner sine skilter? For jeg savner mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått hentet nye skilter idag til bilen, heldigvis gikk det relativt fort og smertefritt utenom å vente da politiet glemte å tilføye kjennemerke på bekreftelsen. Fikk satt bilen på lading så får jeg tatt en vask av bilen imorgen. Så at bruksbilen trengte en vask når jeg lenger ikke kan se ut av deler av frontruta så var det på tide. Selv om det er en Audi så må vel den og vaskes. 

IMG_20180108_141426.thumb.jpg.0c6acd6eaeebe51c77fe167f6f31a602.jpg

Nye på plass samt skiltrammer da jævlene knakk mine 😡

IMG_20180108_164118.thumb.jpg.44641fc44ce6c5a4db0ad46bd92e297b.jpg

Jada denne trenger en god vask eller vask i det hele tatt. 

IMG_20180108_164146.thumb.jpg.b29d5d6715eab87561c1d735ae3ea507.jpg

Få på litt prickbort og felgrens 

IMG_20180108_164217.thumb.jpg.2cd37c4e77a7963cd47dba66177d1c84.jpg

Litt dritt var hvertfall 😂 😂 

IMG_20180108_164401.thumb.jpg.1d916a9791c862906f185e0fb6f00d51.jpg

Sånn rent og pent 😂😂 nokså er trossalt en bruksbil. 

Så får jeg vaske de 2 andre imorgen skikkelig 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig vasket begge bilene, noe de begge trengte. I utgangspunktet så skulle ikke 535'en hatt behov for det men når jeg ikke har funnet meg tid til å bytte til vinterdekk på den andre og den ene uka snøen kommer å kona bruker A6'en så måte 535'en ofres. 

Så fant fram prickbort, Nerta, korrosol, sonax felgrens og noen mf vaskehansker å dro av gårde til nærmeste bensinstasjon å satte igang. 

IMG_20180109_123323.thumb.jpg.8d2d71a1b532be87bcd148f2e32550ab.jpg

Med korrosol påført på bakluke, nedre del av dørene, kanalene og rundt hjulbuene. Påførte og prickbort delene der korrosolen ikke lagt på. Så Nerta over på panser, tak og resten av bakluke. Samt felgrens. Så over med Meguiars sin såpe med voks med MF vaskehansker.

IMG_20180109_124615.thumb.jpg.f7ff0c08e0ce41420c4988ac88ce59e0.jpg

Fiks ferdig da var den renere, var ikke voldsomt på bilder da det blåser jævla kaldt. 

IMG_20180109_124627.thumb.jpg.a3c16dc8d7509e9b4eb85197ef0dea5c.jpg

Så var det lille trille sin tur. Fikk samme behandling. Så lot jeg fruen få vaske siden alle må bidra 😂

IMG_20180109_130145.thumb.jpg.a18b2248cf3d661fffee27bf3df6664f.jpg

Ren å pen ble denne og må se om jeg finner tid til å slenge på vinterdekk på denne :P

IMG_20180109_130159.thumb.jpg.5347ce8516e0a52dfaff21ffa9bf039a.jpg

Parkerte den tilbake i gårdsrommet så jeg ikke blir utsatt for det samme igjen. Må få tak på bil presenning så den ikke blir utsatt for alt vær å vind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur innom Rettedal bil idag å handle litt Fluid Film. Så får jeg lagt på litt av det på jekkefestene å litt rundt der rusten har begynt. 

IMG_20180110_100746.thumb.jpg.1058d26b092f8f1e884849c7ca501443.jpg

Eneste nyttige den koppholderen klarer 😂😂

IMG_20180110_151304.thumb.jpg.8eabf26c5cbeceb8b636f6c88f4e1a0a.jpg

Glemte helt hvor drøy den er kjøpte 2 stk men den første er forsatt nesten full selv om jeg har tatt begge bilene 😂. Får ta en liten omgang til når det har fått lagt seg skikkelig. Så slipper jeg stresse så fælt med rusta omkring men må få tatt det når tiden kommer til. 

Endret av RemyNG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behandlet nettopp hele 528en med fluid film. Meget fornøyd :D Handlet meg et kit til ca 2 lapper og fikk sprøytet skikkelig under hele bilen og sauset godt innsiden av kanaler og jekkfester. 

Så 5 liters dunk og sprøyte er å anbefale hverfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sAlnes skrev:

 

Ja tenkte selv at jeg skulle gjøre en gang selv. Har selv sett effekten av den på jobb 😊 men venta litt siden jeg la på tectyl i høst på begge :P men greit å få lagt fluid film der det er mulig er for rust. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RemyNG skrev:

Ja tenkte selv at jeg skulle gjøre en gang selv. Har selv sett effekten av den på jobb 😊 men venta litt siden jeg la på tectyl i høst på begge :P men greit å få lagt fluid film der det er mulig er for rust. 

Ja inni hulrom og spesielt jekkfester tror jeg fluid filmen er effektiv. Den kryper jo inni i alle sprekker og trenger ut fukten.

Deilig å slippe å bekymre seg for kanaler og jekkfester :) Og jeg kan teste bilen av og til i vinter uten altfor dårlig samvittighet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sAlnes skrev:

 

Ja er ihvertfall en veldig genial produkt hvis man blir helt stressa av å få rust spesielt på de plassene der. Forsto at noen mente den kryper nesten 30cm noe som er faktisk ganske bra. Det blir hvertfall hel beskyttelse med fluid film under til høsten 😁 bare å smøre godt på da 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RemyNG changed the title to Remy's biltråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...