Gå til innhold

Remy's biltråd


 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som en velholdt og pen bil dette og liker planene .😀

At e53 er på en måte glemt modell ,er nok som det nevnes pga alle disse sykdommene som var på de i sin tid .

Det kostet jo en formue å fikse og folk ble jo omtrent syke i både hue og sinn av å eie disse.

Jeg for min del har alltid likt de og det til de grader .

De har liksom det man trenger og mer til ,gode å reise på tur med alt i alt gode biler .😀

Er veldig glad flere og flere har fått øynene opp for de .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Ser ut som en velholdt og pen bil dette og liker planene .😀

At e53 er på en måte glemt modell ,er nok som det nevnes pga alle disse sykdommene som var på de i sin tid .

Det kostet jo en formue å fikse og folk ble jo omtrent syke i både hue og sinn av å eie disse.

Jeg for min del har alltid likt de og det til de grader .

De har liksom det man trenger og mer til ,gode å reise på tur med alt i alt gode biler .😀

Er veldig glad flere og flere har fått øynene opp for de .

Har nok blitt holdt bra av forrige eier. Virker som den har vært på verksted for hver minste lille små feil. Eneste er preventive utbedringer som jeg tenker jeg tar av meg iløpet av vinteren før noe ille skjer spesielt med tanke på alder og kmstand. 

Skal bestille vannpumpe, termostat, reimer, løpehjul også noen nye pumper. Så satser på jeg får noe stopp langs veien. 

Er nok stor sannhet i det, de fikk jo voldsomt med dårlig rykte på seg mest på grunn av prefacen. Girkasse problemene, elektronisk og annet. Men tror mye skyldes dårlig vedlikehold, for lange intervaller. De som jeg kjøpte bilen av har vært stor fornøyd med bilen over mange år. Eneste grunnen til se ville selge bilen var fordi de ville ha nyere X5. 

Selv hadde jeg stor skepsis med E53 mest fordi jeg hadde endel bekjentskap som hadde slitt med sine. Men dette var igjen folk som aldri tok Service på bilen selv. Er jo mer ting man kan gjøre på denne enn f.eks E39n. Og denne er jo temmelig godt utstyrt og. Satser på det blir en fornøyd bilhold i flere år med denne. Er hvertfall stor fornøyd enda selv med en liten feil jeg fikk nå med børstene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Brått ser det ut som planene mine må avvente en del.. Gikk plutselig på en smell å kjøpte nabohuset og skal flytte om ikke mange ukene.

FB_IMG_1605790443719.thumb.jpg.b192ac0032c92e0fa92c0b5fc0485944.jpg

Positive siden det er at det dobbelgarasje med oppvarmet rom og stor tomt. Minuset er jo tiden da alt går over på oppussing av huset framover. Så blir vel ikke mye tid til bilprosjekt enn kun vedlikehold. Glad perioden min i Kristiansand nå er ferdig på torsdag. Så da blir det vesentlig mindre pendling framover 

IMG_20201109_161409.thumb.jpg.e0de85bcdec372c89686515e128522e5.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Gratulerer med hus og alt det innebærer 😀.

Kan jo være gøy å drive med litt annet og iblant .

Godt du har gode trekkhester nå til div gjøremål😊👍

Jo takk Takk 😁 blir endelig litt bedre når man har litt større muligheter. Tror kona er litt lei at jeg kun ser etter alternativ til garasje planer på tomta. Mens hu ser på hva slags gulv som vi skal ha 😅

Ja greit å noe å dra flyttelasset selv om det er snaue 350m bort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
1 time siden, Evenlode skrev:

Grattis som bolig-eier @RemyNG! Morro å komme seg på plass i sitt eget, særlig med stor garasje og masse utendørs boltreplass😄

Takk for det 😁.. Ja veldig greit å ha egen plass nå.. Nå gjelder bare å pakke ut og finne tid til alt når man en dag har fri 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Første utfordringen i vinter? Jada visste jo at det var på tide å bytte glødeplugger på X5'n men håpte på at jeg kunne gjøre det til våren siden jeg er mye mer på jobb enn hjemme. Og når jeg først har en fri uke så vil jeg helst ligge i fosterstilling i senga å hvile.. 

Men så neida så fort tempen går under -11 så var den veldig tung starta og til slutt null effekt siden den gikk strømtom.. 

Så da var det ut å rydde plass i garasjen kvelden før er litt vel mye snø ute så får ikke flytta M5'n som står ved siden av.. Så kjøre bilen litt samme dagen så motoren ble varm så jeg hvertfall har noe håp å få ut pluggene.. 

IMG_20210119_120808.thumb.jpg.459bcb572362a11dcbe023653ee473fe.jpg

Siden bilen er nokså høyere enn hva lille meg klarer så måtte man bruke noe til å komme seg litt høyere opp.. 

received_120689719906473.thumb.jpeg.794743b6c4eb317c5fac6d74be4766eb.jpeg

Heldigvis gikk jo alle pluggene lekende lett ut så det tok ikke lange tiden..

Og alt på plass igjen. Tilbake inn igjen å legge seg i fosterstilling igjen. Tror jeg må satt igang bestilling på litt deler som ny pumpe under bilen og tanken. Samt vannpumpe å tilhørende så man ikke går på en smell i fremtiden.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jada sånn gikk no dagan.. 

Endelig fri. Så fikk sjansen til å vaske bilen skikkelig.. Noe som har blitt utsatt vel for lenge.. IMG_20210206_131422.thumb.jpg.c8349065f46f228bad9caf32246f4b0a.jpg

Så tenkte jeg skulle ta en tur ut i finværet på en søndag. Men neida kom ikke lenger enn til rundkjøringa ved Neskollen mot Kløfta før en idiot finner ut at faen det er ikke noe bil i rundkjøringa. 

IMG_20210207_132456.thumb.jpg.bb5ff171f8f1dfa96c436d432e0948ee.jpg

Så det var jo den turen og vasken 😒.. Bilen var for blank at vedkommende ikke så meg i rundkjøringa og fant ut at han kan fint gi bånn gass inn når jeg skal ut av rundkjøringa.. Kjempe kjekt 🤦🏻‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RemyNG changed the title to Remy's biltråd
5 timer siden, Daniel. skrev:

Må være greit blind om man ikke ser en stor jævla X5 🙄 Tilbake til fosterstilling nå? 😂

Kun skjerm og fanger som fikk skader, eller ble det noe på lykten også?

Blind ja 🤣 må ha vært rusa på noe og sikkert. For før man kommer til rundkjøringa så har man full oversikt over alle bilene som kommer enten til høyre eller venstre.. Men føreren var så bestemt på at nei han så ikke også var sola ett problem. Problemet var at sola var på høyre side av han. Jeg kom på venstre siden... Stoppa en vitne som lurte på hva i helvete føreren gjorde og om det lukta alkohol av han.. Han må jo ha sett meg for han hadde jo bremsa ned når jeg så han før rundkjøringen så når jeg var nesten på vei ut da ga jo han bånn gass inn.. 

Utifra det jeg har sett nå så er det kun fanger, forskjerm og alle tilhørende deler på fanger som gikk med. Ikke fått noe feil utslag nå forestillingen heller så da er det vel håp.. Flaks i uflaks at to av festene til pdc sensoren røyk så da får man stripsa det på plass.. 

Fikk stripsa fangeren på plass idag så nå har den litt krigsskader.. IMG_20210209_093132.thumb.jpg.13762aea80049f03af27b7d3a9744f68.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RemyNG skrev:

Blind ja 🤣 må ha vært rusa på noe og sikkert. For før man kommer til rundkjøringa så har man full oversikt over alle bilene som kommer enten til høyre eller venstre.. Men føreren var så bestemt på at nei han så ikke også var sola ett problem. Problemet var at sola var på høyre side av han. Jeg kom på venstre siden... Stoppa en vitne som lurte på hva i helvete føreren gjorde og om det lukta alkohol av han.. Han må jo ha sett meg for han hadde jo bremsa ned når jeg så han før rundkjøringen så når jeg var nesten på vei ut da ga jo han bånn gass inn..

Nei han hørtes ikke helt oppegående ut 🤔 Burde vært fotgjenger i stedenfor han der 😂

Bra det ikke ble noe svære skader da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RemyNG changed the title to Remy's biltråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...