Gå til innhold

Remy's biltråd


 Share

Anbefalte innlegg

Haha. Fin trekkbil til sånt, da!

Ja, virker som sistnevnte mer er regelen enn unntaket. Men har tilgode å se BMWer som er såpass råtten. Haha. Men de finnes nok de også, ja. Gammel japse med 4x4 er vel stort sett slik. Ser på en på Voss nå, som er EU til april. Kunne godkjennes før salg etc. Vi får se om den evt. går gjennom. I så fall er det bra nok for meg. Men er redd jeg må smøre meg med tålmodighet og vente en stund på riktig bil. Skulle vært litt tidligere ute mtp at morgenfrosten har kommet alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Thundercoil skrev:

Haha. Fin trekkbil til sånt, da!

Ja, virker som sistnevnte mer er regelen enn unntaket. Men har tilgode å se BMWer som er såpass råtten. Haha. Men de finnes nok de også, ja. Gammel japse med 4x4 er vel stort sett slik. Ser på en på Voss nå, som er EU til april. Kunne godkjennes før salg etc. Vi får se om den evt. går gjennom. I så fall er det bra nok for meg. Men er redd jeg må smøre meg med tålmodighet og vente en stund på riktig bil. Skulle vært litt tidligere ute mtp at morgenfrosten har kommet alt. 

Ja det kan nok stemme det ja. Har endel japser i familien til fruen. De fleste har vært så sunt rusta forhold til ja f.eks mine BMW til langt under hva de betalte. Og det var jo ikke unntak på åssen det ble vedlikeholdt der heller. Vaska 1 gang i mnd med hageslange altså bare latt lille strålen sprute over bilen. Så var det godt nok 🤣 "er jo japansk kvalitet de går jo og går". Men det kan også virke som at de har spart på rust beskyttelsen og. For en 2012 Mitsubishi var det temmelig rusten. Du må nok ha noe tålmodighet ja det dukker opp noe til slutt. Gjør egentlig som oftest det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Gratulerer med x5 Remy 😀

Så denne på Finn og så jo ut som et fint eksemplar.

Håper ikke denne gir deg for mye bryderier fremover og at det er en bil som vil funke ,uten de store kostnadene👍

Tusen takk for det 😁😁

Ja var vel en av de som så mest ryddig ut. Hvertfall utifra bildene, men var veldig bra i virkeligheten og. 

Skal nok klare å overleve med noen feil som kan rettes opp på. Har tross alt eid en Audi med mye rart med nå i hele sommer. Tipper at jeg må ta noe preventivt i løpet av vinteren for å være på sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk dagen for det meste i vasking, fjerne skilt ramma foran(firmareklame) og brukt dobbeltsidig tape for å holde skiltet på plass. Men vurderer å ordne nye skilter etterhvert. Polert opp lyktene litt da de var nokså matt. Så prøvd med å fjerne rust avrenning ned på stigtrinnet.

IMG_20201017_150116.thumb.jpg.310531fb78036173aa04ac3410dd5d70.jpg

Før 

IMG_20201017_172400.thumb.jpg.e9c7d951a0ec6ede8e2695f7d6ae19c9.jpg

Fikk bort noe av det med litt rust partikkel fjerner fra Sonax. 

Så ble det litt vask og noe bilder. Virkelig uvant med en bil som man sitter nokså høyt. Forutenom at jeg kjører semi til vanlig da. 

IMG_20201018_150117.thumb.jpg.0701206f821d073fea57a429e24e993f.jpg

IMG_20201018_150126.thumb.jpg.3756845f0f6903308db5d2f9eaa94f65.jpg

IMG_20201018_150250.thumb.jpg.1fa70752d50f0b44c720dfcec28fac7b.jpg

IMG_20201018_150207.thumb.jpg.0fd29b7a886691877472eb93657eb9fc.jpg

Så har jeg måtte ta en vask innvendig på 530d da det er den jeg skal pendle med framover. Og skal justere høyden opp en del, rekker ikke å bytte fra coilovers til vanlig fjærer og dempere denne gangen. 

IMG_20201018_160314.thumb.jpg.930871f39c29b90a00d72b0cc9d43bb4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med E53 facelift. E53 må jo være en bil mange egentlig har glemt, men gud bedre så kul en E53 egentlig er. Fikk litt lyst på en vinterbil i form av E53 selv, og fant frem en 4,8iS Yachtline Individual i Tyskland. Tenk så moro! :) 

Jeg støtter for øvrig planene om cinnamon med komfortseter eller tilsvarende. Tenker du å bygge et kontursete her, eller blir det vanlige komfortseter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med E53 facelift. E53 må jo være en bil mange egentlig har glemt, men gud bedre så kul en E53 egentlig er. Fikk litt lyst på en vinterbil i form av E53 selv, og fant frem en 4,8iS Yachtline i Tyskland. Tenk så moro! :) 

Jeg støtter for øvrig planene om cinnamon med komfortseter eller tilsvarende. Tenker du å bygge et kontursete her, eller blir det vanlige komfortseter?

Takk Takk 😁. Ja E53 fikk vel også en ufattelig dårlig rykte på seg over tid og med tanke på preface modellene som sleit litt girkassen. Så har vel den bare havna som gjenglemt modell. Men ja er faktisk temmelig kul modell egentlig så lenge den ser bra nok i stand da vel og merke. 

En Yachtline ja, måtte sjekke opp hva det faktisk var. Aldri sett det før heller så dette var jo nytt for meg. Men tøft var det og. Du har henta en og? 

Tipper at jeg skal gå for det ja, er jo såpass kresen nå på seter at her må man vel bygge som jeg gjorde sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Håper å se 4.is optikk med tiden 🤩 og alle andre brunfarger enn cinamon💩

Vi får se 🤣 må ha tid til alt dette og. Hahaha noen som er lei cinnamon? 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RemyNG skrev:

Takk Takk 😁. Ja E53 fikk vel også en ufattelig dårlig rykte på seg over tid og med tanke på preface modellene som sleit litt girkassen. Så har vel den bare havna som gjenglemt modell. Men ja er faktisk temmelig kul modell egentlig så lenge den ser bra nok i stand da vel og merke. 

En Yachtline ja, måtte sjekke opp hva det faktisk var. Aldri sett det før heller så dette var jo nytt for meg. Men tøft var det og. Du har henta en og? 

Tipper at jeg skal gå for det ja, er jo såpass kresen nå på seter at her må man vel bygge som jeg gjorde sist. 

Ja, men fikk jo både E53 X5, E65 7-serie og E84 Z4 som Yachtline-utgaver. Skikkelig kule saker, synes jeg! Nei, jeg har ikke hentet en selv, men fikk litt lyst til det når jeg så din E53. E53, og kanskje især facelift med xDrive-systemet og mindre girkasseproblemer(?), må vel egentlig være et vanvittig godt kjøp. Gleder meg til å se hva du gjør med denne, og konturseter kan jo ikke bli annet enn rått! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, men fikk jo både E53 X5, E65 7-serie og E84 Z4 som Yachtline-utgaver. Skikkelig kule saker, synes jeg! Nei, jeg har ikke hentet en selv, men fikk litt lyst til det når jeg så din E53. E53, og kanskje især facelift med xDrive-systemet og mindre girkasseproblemer(?), må vel egentlig være et vanvittig godt kjøp. Gleder meg til å se hva du gjør med denne, og konturseter kan jo ikke bli annet enn rått! :) 

Ja så det når jeg måtte gjøre en liten research. Var jo spesielt men veldig kult med Yachtline utgaven. Rart jeg aldri har sett før faktisk. 

Ja de hadde jo mye mindre problemer enn den forrige. Den forrige var vel designet og utviklet på temmelig kort tid med bruken av de hadde fra Land Rover? Så med faceliften så hadde de vel forbedret endel. Girkasse problemer var vel noe som man ikke hører om lenger på disse. Var vel samme kassen de brukte i E70 og. Så tipper at man kan faktisk gjøre en liten kupp nå om dagen hvis man finner en som er tatt vare på.

Blir meget spennende å se hva utviklingen blir med denne over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintern i anmarsj? 

Måtte brått legge over til vinterdekk på begge bilene. 

IMG_20201020_154216.thumb.jpg.440baa24ae7ff6bb7c53d1aa699aac0f.jpg

530n holdt jeg allerede på med tidligere. Samt justert høyden opp. 

Veldig greit med rette dekka når man ser hva som sto langs veien eller oppå en falck/naf flak idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mens dere var inne på E53 og problemer; jeg har jo siklet på disse i mange år men vet at iallefall pre-face sliter med rask slitasje på foringer bak som gir mye negativ camber og sliter ut dekk, blant annet. Var vel brukt bakstilling fra E39 uten mye forsterkninger for vektforskjell osv. så det sier vel seg selv. Dette skremte meg litt bort fra disse. Blir dyrt å bytte masse i bakstillingen regelmessig liksom. Men vet du om dette er forbedret på faceliften, eller har du noe problemer med hjulstilling og slikt på din? For E53 (spesielt facelift) er vanvittig kule biler og kunne godt eid en slik i nær framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 12.56, Gabz skrev:

Mens dere var inne på E53 og problemer; jeg har jo siklet på disse i mange år men vet at iallefall pre-face sliter med rask slitasje på foringer bak som gir mye negativ camber og sliter ut dekk, blant annet. Var vel brukt bakstilling fra E39 uten mye forsterkninger for vektforskjell osv. så det sier vel seg selv. Dette skremte meg litt bort fra disse. Blir dyrt å bytte masse i bakstillingen regelmessig liksom. Men vet du om dette er forbedret på faceliften, eller har du noe problemer med hjulstilling og slikt på din? For E53 (spesielt facelift) er vanvittig kule biler og kunne godt eid en slik i nær framtid.

Tror ikke det er utbedret på faceliften sånn generelt. Men har forstått at det er ikke så ille som folk har tendenser til å mene. Som jeg forsto eieren av denne bilen (9års eierskap) så ble knirkeforing og sånt byttet for første gang i år for dem mens de har eid bilen. Så tror ikke det er så super ille så lenge man bruker deler av kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortvarig lykke? 

IMG_20201107_115221.thumb.jpg.3ee3ca92e6331c01f88385b28ca4a7c9.jpg

På vei hjem fra Kristiansand med stor glede at nå skal jeg få en rolig periode. Og få gjort ferdig den røde M5n så kom den lampa på rett utenfor Oslo 🤣. Jada enda en ny fri periode med hodet i motorrommet igjen 🤣

Fikk heldigvis bilen hjem så jeg slapp og styre voldsomt med det. Så var det demontere regulatoren å se tilstanden til børstene. 

IMG_20201108_130944.thumb.jpg.9e64d1bc466365247fda5c2ac2779359.jpg

Og slitt var de jo, så har jo selvfølgelig ingen regulatorer inne av de jeg sjekka. Blir for dumt å kjøpe helt ny Dynamo på grunn av liten ting. Med en fersk minne så husket jeg at jeg hadde jo noen pakker med børster liggende fra tidligere fiks. Så da var det på grave litt i flytte esker etter de. Å begynne. 

IMG_20201108_134447.thumb.jpg.c7f15806f44c64b7e00417d4ec8746f6.jpg

Stor forskjell på lengde. 

IMG_20201108_141122.thumb.jpg.a3cd02bfafe3cadc65fb2c8af1d8f030.jpg

Og etter en 30 minutters arbeid med loddebolt, tinn og kos så er det nye børster på plass. Heiv den på dynamoen igjen og nå lader den normalt igjen og uten lampe. Får lade bilen litt før jeg får flytta den ut igjen. Alltid gøy å ha noe å gjøre når man forventer rolige dager 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RemyNG changed the title to Remy's biltråd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...