Gå til innhold

F10 520D | HRE felger • KW • M-Performance • 3D Design - Nye bilder s.33


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Evopower skrev:

Ser bra ut :)

Hvilke dimensjon kjører du fram/bak på Alpin dekkene?

Markant annerledes mønster på dine enn på 225/45r17 Alpine 5 som jeg monterte på en V70 awd. Deler dine positive erfaringer på vestlandske vinterveier på disse dekkene.

Legger ved bilde av hvordan dekket i 225 bredde såg ut. Dine må være bredere? Ser ut som et totalt annerledes mønster.

 

michelin_alpin5__.jpg

Mine er 245/40/19. Finnes både Pilot Alpin og kun Alpin som du har bilde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
5 minutter siden, Daniel. skrev:

Nydelig 🤩 Håper den leppen tåler litt brøyting mtp hvor ekstremt dyr de er 😅

Har faktisk overlevd siden bilen var ny, men den lille snøen som kom i natt var allerede brøytet da jeg skulle kjøre idag. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.H.D skrev:

Har faktisk overlevd siden bilen var ny, men den lille snøen som kom i natt var allerede brøytet da jeg skulle kjøre idag. 😀

Høres bra ut :P Hva er den laget av egentlig?

Brøytemannskapet er vel ute når folk flest sover eller nettopp har stått opp hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel. skrev:

Høres bra ut :P Hva er den laget av egentlig?

Brøytemannskapet er vel ute når folk flest sover eller nettopp har stått opp hehe.

På 3DDesign sine sider står det at den er laget av Urethane, iallfall en slags plast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hvordan opplevde du vinterdekkene?

Jeg er veeeeeldig i tvil hva jeg selv skal velge. Hadde egentlig bestemt meg for Michelin X-ice snow, men etter å ha sett årets test ble jeg brått mer usikker.

Nokian WR snowproof som er et kontinentalt dekk gjorde det derimot ganske bra, og er under vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, awt skrev:

Hvordan opplevde du vinterdekkene?

Jeg er veeeeeldig i tvil hva jeg selv skal velge. Hadde egentlig bestemt meg for Michelin X-ice snow, men etter å ha sett årets test ble jeg brått mer usikker.

Nokian WR snowproof som er et kontinentalt dekk gjorde det derimot ganske bra, og er under vurdering.

Er det testen i Motor som er kommet?

På barmark er de jo mye bedre å kjøre på enn de nordiske vinterdekkene, samtidig som du merker stor forskjell fra sportslige sommerdekk. 
Men spørsmålet er vel egentlig hvordan de er på snø og is. Vanskelig å si siden vi hadde en dag med snø som var brøytet før jeg kom meg ut på vegen den dagen. Prøvde de litt på isete parkeringsplasser, og da funket de greit. Merket jo at det var glatt, men kom meg fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er testen til Teknikens Värld, men Motor er vel en den av denne(?).

IMG_3284.thumb.JPG.da6a84e1bb3479c885acbf79f4911825.JPG

Her hjemme er jeg ikke særlig redd uansett. Vi er ikke så avhengig av bil, og har i tillegg en bil til med piggdekk. Mitt ankepunkt er når vi kjører til fjells, og om kontinentale dekk er gode nok der. Når det er sagt er det jo stort sett bar vei dit også, men man vet liksom aldri.

Testvinneren finnes ikke i større enn 17", og R3 frister igrunn ikke så mye her (selv om hun bak disken hos Vianor i Haugesund hardnakket påstod at de var de beste på vått føre(!)). X-ice er heller ikke helt utelukket, men var hos to forhandlere i dag, der begge ga meg beskjed om at disse ikke kunne skaffes i år i ønsket dimensjon, og at priser ikke fantes. Litt spesielt siden jeg fikk pris på de hos Dekkmann, men ting kan jo ha andret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, awt skrev:

Det er testen til Teknikens Värld, men Motor er vel en den av denne(?).

IMG_3284.thumb.JPG.da6a84e1bb3479c885acbf79f4911825.JPG

Her hjemme er jeg ikke særlig redd uansett. Vi er ikke så avhengig av bil, og har i tillegg en bil til med piggdekk. Mitt ankepunkt er når vi kjører til fjells, og om kontinentale dekk er gode nok der. Når det er sagt er det jo stort sett bar vei dit også, men man vet liksom aldri.

Testvinneren finnes ikke i større enn 17", og R3 frister igrunn ikke så mye her (selv om hun bak disken hos Vianor i Haugesund hardnakket påstod at de var de beste på vått føre(!)). X-ice er heller ikke helt utelukket, men var hos to forhandlere i dag, der begge ga meg beskjed om at disse ikke kunne skaffes i år i ønsket dimensjon, og at priser ikke fantes. Litt spesielt siden jeg fikk pris på de hos Dekkmann, men ting kan jo ha andret seg.

Ja, skjønner dilemmaet ditt. Men tror kontinentale vinterdekk ikke er så dårlige på vinterføre som mange skal det til.

Synes Tyre Reviews har noen gode videoer om vinterdekk og forskjeller på dekktyper.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt har du sjekket ut Pirelli Ice Zero 2 FR? De fikk jeg sterkt anbefalt av min lokale dekkforhandler (selv om jeg endte opp med X-ice 3 som også var godt anbefalt), for våre føreforhold her på sør-vestlandet var Pirelli-dekkene fabelaktige påstod han. De kom også veldig bra ut i fjorårets test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bestilling av 18" Michelin X-ice Snow til frøkna sin nye X2. Jeg er såpass fornøyd med mine X-ice 3 at det ikke var noen tvil hva hun skulle ha. Ja, jeg fikk bestemme :P 

Bavaria leverer Nokian Hakka ettellerannet originalt i 17", men til den prisen de skulle ha så var det langt fra aktuelt. Og mine Nokian-erfaringer er heller geleaktige på vestlandsføre.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...