Gå til innhold

Erfaringer med Konghelle Bil AS?


Idefix
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å kjøpe meg ny (brukt) BMW og fra tid til annen registrerer jeg at Konghelle har noen tilsynelatende flotte objekter til salgs. Problemet er bare at jeg at jeg av ukjent grunn har en litt dårlig magefølelse når det gjelder den forretningen. Har ikke lest mange, men dog noen særdeles negative omtaler av Konghelle her og der...men vet ikke hvor mye dette skal vektlegges. Dette kan jo være høyst individuelle avvik som på ingen måte representerer majoriteten av kundemassenen deres, men likevel er det nok til å gjøre meg som potensiell kunde usikker. Skal man kjøpe bil til rundt en halv million så vil man jo helst lukke handelen hos en aktør som er 100% seriøs.

Som mangeårig medlem av BMWCCN har jeg også observert representanter for Konghelle i ulike klubbsammenhenger med en adferd som ikke nødvendigvis har talt til deres fordel. Nå skal man riktignok skille på hva man foretar seg som privatperson og som representant for en bedrift, men likevel...dette vil jo være et ubønnhørlig bidrag til helhetsinntrykket av både folkene og forretningen de jobber for.

Siden dette er et relativt stort forum med mange brukere, vil jeg tro at noen helt sikkert har gjort personlige erfaringer med Konghelle eller i det minste kjenner til sikre kilder som har det. I så fall ville jeg satt stor pris på ærlige og begrunnede tilbakemeldinger om dette, enten her i full offentlighet eller pr. PM. Inntil videre beholder jeg min trygge plass oppe på gjerdet...

På forhånd; takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vurderer å kjøpe meg ny (brukt) BMW og fra tid til annen registrerer jeg at Konghelle har noen tilsynelatende flotte objekter til salgs. Problemet er bare at jeg at jeg av ukjent grunn har en litt dårlig magefølelse når det gjelder den forretningen. Har ikke lest mange, men dog noen særdeles negative omtaler av Konghelle her og der...men vet ikke hvor mye dette skal vektlegges. Dette kan jo være høyst individuelle avvik som på ingen måte representerer majoriteten av kundemassenen deres, men likevel er det nok til å gjøre meg som potensiell kunde usikker. Skal man kjøpe bil til rundt en halv million så vil man jo helst lukke handelen hos en aktør som er 100% seriøs.

Som mangeårig medlem av BMWCCN har jeg også observert representanter for Konghelle i ulike klubbsammenhenger med en adferd som ikke nødvendigvis har talt til deres fordel. Nå skal man riktignok skille på hva man foretar seg som privatperson og som representant for en bedrift, men likevel...dette vil jo være et ubønnhørlig bidrag til helhetsinntrykket av både folkene og forretningen de jobber for.

Siden dette er et relativt stort forum med mange brukere, vil jeg tro at noen helt sikkert har gjort personlige erfaringer med Konghelle eller i det minste kjenner til sikre kilder som har det. I så fall ville jeg satt stor pris på ærlige og begrunnede tilbakemeldinger om dette, enten her i full offentlighet eller pr. PM. Inntil videre beholder jeg min trygge plass oppe på gjerdet...

På forhånd; takk!

Ta et googel søk eller søk her inne så får du svar ;)

Er skrevet mye om dem i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et googel søk eller søk her inne så får du svar ;)

Er skrevet mye om dem i det siste ;)

Søkte på Konghelle her inne, men fant egentlig ikke noe relevant (etter emneteksten å dømme)...men mulig jeg har oversett noe. Hvis du kjenner til en eller flere tråder om emnet så hadde det vært topp med en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte bil for et år siden i Oslo var jeg også innom Konghelle Bil for å se på en bil som viste seg å være solgt samme dag. Hadde et hyggelig møte med dem hvor vi ble enige om at de skulle sende meg tilbud på en tilsvarende bil importert fra Tyskland. Hørte aldri noe mer fra dem og kjøpte den andre bilen jeg så på den dagen. En slik behandling er ikke egnet for å vinne min tillit ihvertfall, ettersom jeg da oppfatter dem som useriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette faktisk etter den tråden jeg også men fant den ikke i farta, som sakt!

Søk å sjekk nøye opp bakgrunn å km stand ;)

Kansje bilen som er importert fra en gammel dame i Italia kansje er tidligere eid av en 18 åring med stor herje faktor !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt bil av dem, godt fornøyd.

Min handel gikk veldig fint fra start til slutt.

Tore som jeg handlet av var meget imøtekommende og holdt det vi ble enige om. God pris fikk jeg også :-)

Hadde også god service etter at jeg bekreftet kjøpet etter stengetid og jeg kunne hente bilen kl 10.00 neste dag med skilter og alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett par trådene inne om noen kunder som var midt sagt misfornøyde med Konghelle, det var biler som var triksa med kilometerstand og som var eldre enn hva de ble annonsert som. De har også i følge ryktene riktig nok operert med falske stempler og laget falske service hefter for å skjule kilometer juks. Disse trådene ble dessverre slettet av moderatorene av en ukjent årsak... :roll:

Jeg hadde ett bra innrykk av dem men etter å ha hørt flere tilfeller som er ganske graverende så har mitt inntrykk av dem blitt snudd på hodet. Etter hva jeg har hørt så så ville jeg holdt meg unna Konghelle Bil, det er som regel ingen røyk uten ild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par henvendelser til Konghelle for flere år siden og lenge før den berømte tråden som ble slettet dukket opp. De er mer interessert i å skryte av de overprisa bilene sine enn å svare på spørsmålene jeg hadde. De er også uhyre kjipe på prisantydningen. Ikke snakk om at de firer en krone selv om de får bud så tett oppunder at det nesten er det samme.

Vet om flere som er fornøyde med de, men det er profiler i BMW-miljøet og sånne tør de ikke kødde med. Personlig handler jeg ikke der om de så hadde den eneste bilen i Norge som jeg var ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par henvendelser til Konghelle for flere år siden og lenge før den berømte tråden som ble slettet dukket opp. De er mer interessert i å skryte av de overprisa bilene sine enn å svare på spørsmålene jeg hadde. De er også uhyre kjipe på prisantydningen. Ikke snakk om at de firer en krone selv om de får bud så tett oppunder at det nesten er det samme.

Vet om flere som er fornøyde med de, men det er profiler i BMW-miljøet og sånne tør de ikke kødde med. Personlig handler jeg ikke der om de så hadde den eneste bilen i Norge som jeg var ute etter.

Kan da umulig vere verre en å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par henvendelser til Konghelle for flere år siden og lenge før den berømte tråden som ble slettet dukket opp. De er mer interessert i å skryte av de overprisa bilene sine enn å svare på spørsmålene jeg hadde. De er også uhyre kjipe på prisantydningen. Ikke snakk om at de firer en krone selv om de får bud så tett oppunder at det nesten er det samme.

Vet om flere som er fornøyde med de, men det er profiler i BMW-miljøet og sånne tør de ikke kødde med. Personlig handler jeg ikke der om de så hadde den eneste bilen i Norge som jeg var ute etter.

Jeg hadde det helt motsatt.

Etter prøvetur og en rask runde rundt bilen fikk jeg ned prisen over 20 lapper, fant ingen feil ved bilen eller lignende som gjorde at jeg hadde noe å begrunne prisavslag med.

Ser jo at det er mange forskjellige innlegg her, så helt på stell virker det ikke som det alltid er.

Nå er nok jeg en ganske enkel kunde i tilegg, brukte vel toppen 30 min på hele greia, jeg har en tendens til å bli litt vel ivrig når jeg først har bestemt meg for en bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...