Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg fjerna den grusome rutesenkeren, hadde trodd den kom til å bli mye mer vrien å få av, men etter litt om og men var den vekk! :D

3z4f6bzg2m8fkg0lljsr.jpg

gvsf5td2k6a86yj0bclt.jpg

Som dere kansje la merke til mangler nå bilen diffuseren, dette er fordi jeg holder på å lakke diffuser og leppa matt svart! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Da har jeg begynt på å behandle rusten på bilen, og her var det mer en jeg trodde, men ser forsatt ikke på dette som noe storjobb :wink:

Fant og ut at pakningen rundt bagasjelokket var gåen, og dette har nok derfor litt med hvorfor det og var vann nede i bagasjerommet. Men har og en mistanke om at vannet kommer inn med baklyktene...

Er litt ny innen dette, men planene for å fjerne rusten er som følger:

- Pusse ned rusten til man ser blankt stål.

- Behandle med syre (http://www.odegard-lakk.no/default.aspx ... oduct=8249)

- Grunne området (http://www.odegard-lakk.no/default.aspx ... oduct=8346)

- Sparkle litt kansje?

- Lakkere over med lakk blandet i bilens farge (http://www.odegard-lakk.no/default.aspx ... oduct=8319)

- Gå over med klarlakk til slutt (http://www.odegard-lakk.no/default.aspx ... oduct=8339)

- Polere over etter en stund (noen veker)

Siden plassene der det er rust ikke er særlig synlige tenker jeg at jeg fikser dette selv, har lakka litt diverse før.

VIL VITE HVA DERE SYNS OM PLANENE, EVT. HVA JEG BØR GJØRE ANNERLES? :)

8lu876m5q9lw0ao1orcp.jpg

Som dere ser er det ikke særlig synlig når bagasjelokket er nede. Nesten umulig å se, men det er og noe lite helt nede på kanten på selve lokket.

rj8hnnrb7j7i5onmzu7r.jpg

xg3br8kl259o866erx05.jpg

Var flere rustpunkt bortover hele bagasjelisten :wink:

g5dhorr1od1cud0rkrs7.jpg

dbtlle719qj0p05m7fd2.jpg

hldj67n505mvhewktcni.jpg

102a1kd7z0adk5cci2nd.jpg

Siden dette "angrepet" er under deksel og bagasjetrekket så blir det kun å syrebehandle og grunne dette :wink:

Alt for dumt å la en sann bil ruste opp! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Denne snuste jeg på da den var for salg ja :) Men endte opp med svart 325 coupe.

Burde kanskje ha liggi under bmw show off og ikke prosjekt?

Pen bil nevertheless

Er helt enig i at denne hører til under "show off og bilder" (noe den og gjør på bimmeren), var helt fersk her inne når jeg laget tråden så da havnet den her ;)

Jo takk så meget! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at denne hører til under "show off og bilder" (noe den og gjør på bimmeren), var helt fersk her inne når jeg laget tråden så da havnet den her ;)

Jo takk så meget! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Hadde jeg hatt denna hadde jeg gått for ombygg til 325 :) planer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt denna hadde jeg gått for ombygg til 325 :) planer om det?

Tja...325 er nok ikke så aktuelt..skal det byggest om må det enten bli 328 eller 3.2 :)

Så klart da å godkjenne som det den blir bygd om til og:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Jeg har også nylig kjøpt meg en E36 coupe, og min lekker også vann. Sjekket med hageslange og på min kommer det hvertfall vann inn igjennom baklyktene, men også inn et sted bak bakfangeren, kan hende det er tilsvarende for din del? 
Kommer vannet inn under baksetene hos deg? Det gjør det nemlig hos meg, utrolig irriterende problem i grunn. Vil gjerne vite hvordan du løste dette (om du har løst det :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også nylig kjøpt meg en E36 coupe, og min lekker også vann. Sjekket med hageslange og på min kommer det hvertfall vann inn igjennom baklyktene, men også inn et sted bak bakfangeren, kan hende det er tilsvarende for din del?

Kommer vannet inn under baksetene hos deg? Det gjør det nemlig hos meg, utrolig irriterende problem i grunn. Vil gjerne vite hvordan du løste dette (om du har løst det :) )

Hei!:)

På min var det kun at det manglet pakninger i baklyktene..hadde vann under avdekk i bagasjerommet og vann under gulvtrekket...i og med det var en liten skade i selve pakningen i bagasjerommet så ble denne bytta og...alt vann er fjerna nå og pakninger på plass...har ikke vært plaget med dette i ettertid:)

Det med bakfangeren må enten være i de luftingene på sidene eller ved festa til bakfangeren?...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Høres greit ut det da, kan jeg spørre hvor du kjøpte alle pakningene? Kan være greit å få byttet de på min også. Fikk tips om at det kunne være noe problemer med dreneringen til takluken, så skal se på det i morgen tenkte jeg. 

Ja, det kom vann inn bak de luftlukene når jeg lå baki bagasjerommet med lommelykt, men hvor sannsynlig er det at det spruter vann inn der ved kjøring i regn/bilen står parkert i regn? Får vel prøve å ta av bakfangeren en dag å titte nærmere på det, så lenge hadde det vært meget kjekt med en link til pakninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...