Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Ja jeg tar E34en til E30meet, folk reagerer litt på at jeg ikke tar E90en med dette treffet føler jeg er mer for eldre BMWer. Så da tar jeg den :)

Skal du dit? :)

Heller E34 enn E90 synes nå jeg. Jeg tenkte meg dit ja, gleder meg ikke til å ligge i telt, men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar E34en til E30meet, folk reagerer litt på at jeg ikke tar E90en med dette treffet føler jeg er mer for eldre BMWer. Så da tar jeg den :)

Skal du dit? :)

Heller E34 enn E90 synes nå jeg. Jeg tenkte meg dit ja, gleder meg ikke til å ligge i telt, men :P

Åja, jeg tar med meg fruen og stikker bort på Lørdagen :) Vi skal bort sammen med noen venner som kjører E60 så da tar jeg E34 for å dra ned snittalderen :wink:

Rop ut hvis du ser meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg E30Meet, jeg har ferie, og nyter kassettspilleren min :D Men bilen må shines før den kan vises fram, så i kveld gikk jeg løs med avfetting, såpe og malerkost! Ble ganske så bra, men har ikke bilde av det, dere får se på lørdag :wink:

7qm8kg8op3gegp8w6nl0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatte vaskinga i dag, og blir stadig imponert over bilen. Joda, den er 28 år, og lakken bærer preg av masse småsår og fiks, men det kunne virkelig vært mye verre! Litt polering så hadde det blitt riktig så bra 8)

Bumpercare kan forvandle gråstein til gull, men må nok lakke grillene, tror jeg...

2ete1ogpqoys6biuxtns.jpg

26ngi0sjwcdodkypaz7w.jpg

86dcwp13cmfslx5jy9gr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser riktig så bra ut! ;) ser veldig velholdt ut til å være aldrene modell, og tror vel den bare blir bedre med tiden, så får følge med her :D

Takk takk. Den er godt holdt ja, men alderen vises naturlig nok. Er noe rust som må ordnes, men til vinteren skal den få hvile, så får ta det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig klart for E30Meet! Pga dårlig vær utsatte jeg avreisen til lørdag morgen, og det er lenge siden jeg har fryst så mye i slutten av juni som jeg gjorde i dag!! Men Rudskogen var spekket med flotte biler og folk, og dagen ble svært vellykket syns jeg.

En original 518i på 28 år gamle 14" tar liksom ikke pusten fra folk, men jeg prøvde å blande den inn så godt som jeg kunne...

6jpvgria16omapbaqdp0.jpg

Etter premieutdelingen, som for øvrig gikk til de som fortjente det, måtte jeg ta et bilde mellom de store og sterke..., godt noen kan passe på de som er litt svake iblant oss :P

vhox7k1j90udip1o8i7j.jpg

Banekjøringen til slutt var helt klart høydepunktet, utrolig kult å kjøre i rekken med denne gjengen!

0r68cy5wnudcz95liao7.jpg

k5vo98e4e3vtgogin58g.jpg

Men...

...det var jo et par dansker der med en liten bremsebenk, og hva er vel mer spennende enn å se hvor mange hester som har sagt farvel iløpet av disse årene?

Bilen ble rygga opp og stroppa fast (dog ikke like hardt som mange andre), og så begynte morroa!

n9umc3yieshu921xhzes.jpg

Skepsisen var stor da de gassa på, og jeg venta bare på at reimer og ventiler skulle fyke i alle retninger, men bilen overlevde og jeg fikk et papir i hånda...

wkx0a7cqmkqkxua2y5y3.jpg

kur0d0aovypgluutpztb.jpg

Tallenes klare tale, og jeg (les: bilen) fikk applaus 8)

106,7hk og 153,6nm i en motor som i utg.pkt. skulle ha 105hk/145nm! På hjula hadde jeg visst 88hk...

Men dette var gledelig lesning, får tolke den ekstra kraften som alderspoeng, eller no' sånt :lol:

Dagen ble ikke dårligere, hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Morsomste og mest sjarmerende oppdateringen på bimmers jeg har lest på lenge!!! Herlig selvironi du legger frem med bilen din ;) Det får den til å fremstå enda bedre!

Kult at den faktisk yter mer enn den er oppgitt med som ny i fra fabrikk! Det står det respekt av ;) Og enda godt at ikke reimer og ventiler gikk i alle himmelretninger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Morsomste og mest sjarmerende oppdateringen på bimmers jeg har lest på lenge!!! Herlig selvironi du legger frem med bilen din ;) Det får den til å fremstå enda bedre!

Kult at den faktisk yter mer enn den er oppgitt med som ny i fra fabrikk! Det står det respekt av ;) Og enda godt at ikke reimer og ventiler gikk i alle himmelretninger :lol:

Hehe, selvironi må man ha, spesielt når jeg stiller meg opp sammen med M5 og B7 Turbo! Men det skal sies at jeg er veldig fornøyd med bilen, synes den er et fint innslag i motormiljøet :lol::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant! Ja altså, nå er jo en 518 mere sjelden enn mange andre motoralternativer snart, så det er morsomt at noen kommer i en heeelt klin orginal bil med liten motor! Synes det har en stor sjarm. Selv om du kanskje ikke tiltrekker deg "mengden", så får du nok oppmerksomhet fra de som liker dette godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en artig update :) Jeg var borte og så på bilen din og jeg synes den tok seg bra ut sammen med se andre E28ene, jeg liker virkelig at noen tar vare på og steller med disse selv om det er en 518I. Litt bruks slitasje og patina må man regne med på en bil med såpass mye år på seg, men med godt vedlikehold så blir den ihvertfall ikke dårligere :)

Artig at du kjørte den i benk og imponerende at du faktisk hadde fler hester enn da bilen gikk ut av fabrikken for 30 år siden :lol: Viser nok en gang at ved godt vedlikehold og stell så beholder motoren sin effekt selv når den blir eldre :) Husker jeg benka min 520I 2,2 som originalt skulle ha 170 hester og 210 nm, på målepapirene hadde jeg 173,4 hester og 221 nm :P Men det er jo en kjent sak at BMW motorer ofte yter mer enn oppgitt, men det trodde jeg kun var på M motorer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallenes klare tale, og jeg (les: bilen) fikk applaus 8)

106,7hk og 153,6nm i en motor som i utg.pkt. skulle ha 105hk/145nm! På hjula hadde jeg visst 88hk...

Men dette var gledelig lesning, får tolke den ekstra kraften som alderspoeng, eller no' sånt :lol:

Dagen ble ikke dårligere, hvertfall :wink:

Det som både var og er interessant med disse tallene er at den samtidige E28 520i toppet bare 10 Nm mer ved knapt 200 rpm lavere. E28 518i var ganske mye billigere enn 520i og det er derfor ikke så merkelig at den var populær. Litt over 20 HK mer kunne ikke riktig kompensere for at modellene praktisk talt var like lettkjørte med like mye dreiemoment og som en bonus hadde 518i litt over 10% lavere drivstofforbruk. Lyden og den smidige komforten fra M20B20 rekkesekseren var selvfølgelig det som trakk i den andre retningen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...