Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Hyggelig å møte deg på lørdag. Det er bra ikke bare bilene med størst motor blir tatt vare på. Velkommen i klubben med minus effekttap ;)

I lige måde, alltid kjekt med trivelige folk! :)

E28 begynner å bli sjelden, hvertfall i originalstand, og da tenker jeg at alle burde tas vare på, uavhengig av motor og utstyr. Men selvfølgelig, jeg skulle gjerne hatt en doning som din, utrolig flott bil du har!! Hadde vært gøy å sitte på en gang 8)

Dette så ut som en fin bruksbil :) Fortsett å ta så godt vare på den som du gjør :)

Den er ikke så verst nei, og pga av sin lave vekt er den faktisk ganske gøy å kjøre :)

Satser på litt mer utførlig pleie til vinteren...

Tallenes klare tale, og jeg (les: bilen) fikk applaus 8)

106,7hk og 153,6nm i en motor som i utg.pkt. skulle ha 105hk/145nm! På hjula hadde jeg visst 88hk...

Men dette var gledelig lesning, får tolke den ekstra kraften som alderspoeng, eller no' sånt :lol:

Dagen ble ikke dårligere, hvertfall :wink:

Det som både var og er interessant med disse tallene er at den samtidige E28 520i toppet bare 10 Nm mer ved knapt 200 rpm lavere. E28 518i var ganske mye billigere enn 520i og det er derfor ikke så merkelig at den var populær. Litt over 20 HK mer kunne ikke riktig kompensere for at modellene praktisk talt var like lettkjørte med like mye dreiemoment og som en bonus hadde 518i litt over 10% lavere drivstofforbruk. Lyden og den smidige komforten fra M20B20 rekkesekseren var selvfølgelig det som trakk i den andre retningen... :)

Hmm, det er interessent ja, og litt morsomt. 520i har jo høyere vekt også, så i praksis ville vel kanskje 518i'n være det "beste" valget, om man ser bort fra mangelen på go'lyd, da :P

Var og hentet denne i Harstad i begynnelsen av mai og kjørte den ned til Oslo, 140 mil på halvannen dag, og da brukte jeg 0,69 på mila gjennom Nordland og Trøndelag. Det er mildt sagt et variert veistykke, og med to personer, fire dekk, og en del bildeler i bagasjen syns jeg det var ganske så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri hilst på deg på treffet, men så bilen din i det minste :P

Huff, dette er litt flaut, for jeg hilste ikke på deg, men sto å prata med deg under premieutdelinga :oops::lol:

Ahh! Artig det der, for jeg var inne på tanken om det var deg, men pga dialekta så tenkte jeg at det ikke kunne være deg :P

Var sikker på at du prata "Oslosk" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri hilst på deg på treffet, men så bilen din i det minste :P

Huff, dette er litt flaut, for jeg hilste ikke på deg, men sto å prata med deg under premieutdelinga :oops::lol:

Ahh! Artig det der, for jeg var inne på tanken om det var deg, men pga dialekta så tenkte jeg at det ikke kunne være deg :P

Var sikker på at du prata "Oslosk" :P

Hehe, nope, er nok nordlending ja :P

Spotta E34'n utenfor London noe mer, eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, selvironi må man ha, spesielt når jeg stiller meg opp sammen med M5 og B7 Turbo! Men det skal sies at jeg er veldig fornøyd med bilen, synes den er et fint innslag i motormiljøet :lol::wink:

Unge Einar Norbakken...

Nå skal du høre...

Jeg var en av de som klappet med da du sto i benken. Det må innrømmes at det var et par som slengte med leppa om at "at han gidder å kjøre innpå med 518" - men jeg parerte de raskt med en kommentar om hva jeg syns om uttalelsen. Det var MORRO at du dro den i benken, og jeg gledet meg til å høre motor/eksoslåten.

Bilen tok seg godt ut i benken der den sto, det var vi alle enige i - selv de to som lo av deg innledningsvis.

Vi flirte litt alle av M10en når han først kjørte den gjennom girene, men det var ikke AV deg - tro meg. Det var morro å høre noe annet enn illsinte motorer.

Jeg satt meg godt til rette ganske så nærme for å høre eksoslyden, og eksosen hadde en bra lyd. Min første reaksjon, som jeg (typisk nok meg) sa høyt til de andre at "den motoren har det den skal ha". Og jeg ble like sjokkert og imponert som de andre... 106 hk!!

Vår umiddelbare reaksjon var å gi bilen applaus, vel fortjent til en skute som har skuret asfalten i veldig mange kilometer. Til opplysning, verken min eller Bjørns bil fikk applaus etter endt pull, ingen andre av de totalt 43 andre som var i benken heller for den del. Og bilen såg bra ut, jeg må innrømme at den ser finere ut i virkeligheten enn der den står på et par av bildene du har lagt ut her, spesiellt det bildet der den står mellom min og Bjørns bil.

Så at den har fortjent sin plass med de andre E28ene som sto der, ingen tvil.

Og just for the record: Det var hyggelig å hilse på deg, du var en supertrivelig type - og ga meg et flott førsteinntrykk. Synd at du ikke kom fredagen, slik at vi kunne tatt en øl sammen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott sagt Pedi :) Hvorfor skulle ikke en 518I få lov å prøve seg på rulla og banen også for den saks skyld, er da en BMW og en entusiast bil på lik linje med de andre bilene. Alle strøkene E28 behøver ikke å ha store motorer med alt for mye hester, en strøken 518 er ett kjempe koselig innslag :) Har fått høre det jeg også ang min E34, at jeg gidder å ha kun 520 og med 15" uten senk :roll: Enten så kjører de ikke BMW en gang eller så har de ikke en gang sekser i BMWen sin så ti stille har jeg bare sagt da :twisted:

Jeg så hel og pen E28 på butikken her om dagen, jeg bråstoppa E90en og spratt ut for å ta bilen i nærmere øyensyn. Kompisen min som satt på kunne ikke skjønne det, var jo bare en 518I!!! #-o "Er du teit eller?" spurte jeg "Er jo en fin E28 og en skikkelig BMW klassiker, tenk på mye kjøreglede og eier glede den doningen der gir" sa jeg og han måtte jo forsåvidt si seg enig etter å ha tenkt seg om :wink:

Stå på videre sier jeg, herlig bil som jeg blir glad av å se på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig fint sagt, Ivar! Setter stor pris på slike ord fra deg!

Jeg regna med at det var noen som stilte spørsmålstegn ved å benke en 518i, men nå er det den bilen jeg har og jeg synes det var morsomt å se hva den presterer etter alle disse årene. Dessuten er jeg veldig fornøyd med den, og jeg synes at noen må beholde de enkle og spartanske modellene, ikke bare hive en M30 eller no' oppi dem.

Selvfølgelig, jeg skulle gjerne satt på fete felger og senket den, Håkon sin er et forbilde i så måte, men jeg velger å ofre "kulheten" for det originale :)

Er enig i at bilde mellom din og Bjørn sin ikke er det beste, kommer en ordentlig photoshoot når jeg får på oransje sideblink :)

Og det var veldig trivelig å hilse på ja, vi får ha en øl til gode, jeg er med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott sagt Pedi :) Hvorfor skulle ikke en 518I få lov å prøve seg på rulla og banen også for den saks skyld, er da en BMW og en entusiast bil på lik linje med de andre bilene. Alle strøkene E28 behøver ikke å ha store motorer med alt for mye hester, en strøken 518 er ett kjempe koselig innslag :) Har fått høre det jeg også ang min E34, at jeg gidder å ha kun 520 og med 15" uten senk :roll: Enten så kjører de ikke BMW en gang eller så har de ikke en gang sekser i BMWen sin så ti stille har jeg bare sagt da :twisted:

Jeg så hel og pen E28 på butikken her om dagen, jeg bråstoppa E90en og spratt ut for å ta bilen i nærmere øyensyn. Kompisen min som satt på kunne ikke skjønne det, var jo bare en 518I!!! #-o "Er du teit eller?" spurte jeg "Er jo en fin E28 og en skikkelig BMW klassiker, tenk på mye kjøreglede og eier glede den doningen der gir" sa jeg og han måtte jo forsåvidt si seg enig etter å ha tenkt seg om :wink:

Stå på videre sier jeg, herlig bil som jeg blir glad av å se på :D

Er langt på vei enig med deg Fredrik, men som jeg har sagt tidligere så slites jeg stadig mellom original look og det litt mer "kule", med felger og senk. Synes begge er fint, men på to forskjellige måter.

Disse gamle burde uansett tas vare på, og så er det fint med litt mangfold hva gjelder motor, understell, senk og felger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge at du hadde den i benken :) følger med her! Ser veldig bra ut denne bilen din:) var det ikke rust rundt der traversforingene er festet heller, oppi karosseriet? :)

Neida, ikke synlig hvertfall :wink: På ene slapp litt understellsmasse idet vi dro av foringen, og det så veldig fint ut. Vet ikke hvordan det er under all massen, selvfølgelig, men ut i fra det vi så virket det veldig bra... hvilket gjaldt resten av understellet også 8)

Det meste av rust er i fronten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist !! Kjekt å treffe enda en fornøyd E28 eier !

Ikke minst en som ønsker å holde seg til orginal look !

I lige måde, veldig trivelig å hilse på :) Hva gjelder originalitet er ikke du noe dårligere akkurat, nydelig den M5'n din!

Og gratulerer med pokal, vel fortjent 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...