Gå til innhold

BMW M5 E61 -08


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Jøss, enda en rå e61 her. Det dukket nylig opp en svart en her på forumet i går var det vel:)
Gratulerer med vanvittig rå bil :D Artig at det dukker opp to E61 M5 på så kort tid her på forumet :D
Liker at det omtrent over natta ramla inn to stk. e61 M5 her. Gratulerer med et nydelig eksemplar!

Takker :D

Råflott! :D

Enig i planen om å bytte felgene, på hvit bil synes jeg det er pent med en kant eller stripe i en annen farge som marker yttersiden på de sorte felgene, slik som på BBS. Da "drukner" ikke felgene helt. Breyton Race GTP er jo et annet alternativ som er litt mer konkave, og kanskje enda litt mer aggressive i mine øyne.

M-striper i grillen foran tror jeg også kunne blitt tøft og diskré, har dette på min grill om du ser i garasjen. Gleder meg til flere bilder.

Takker

Tror jeg har sommer felgene, ihvertfall en stund til :-)

Og har Breyton Race GTP i 19" til vinter felger :lol:

Flere bilder vil komme etterhvert.

Skal inn på sjekk med bilen, og finne alle feil på den i morgen, og få en tilstandsrapport :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alt fra 430-470whp og rundt 350wtq etter hva jeg fant på Google. :)

Det var stor forskjell 40hk på hjulene er mye. 

 

Mitt lokale verksted lokker med ESS kompressor kit til bilen min:-) 

Får se hva tilbudet blir på. 

Hva pleier man å betale for disse kit'ene montert i Norge av verksted? 

Hos ESS siden ligger de på

S85 VT1-625 Supercharger System Price: 8,083.30EUR - http://www.esstuning.com/products/S85-VT1%252d625-Supercharger-System.html

S85 VT2-650 Supercharger System Price: 10,479.46EUR -http://www.esstuning.com/products/S85-VT2%252d650-Supercharger-System.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjørt rundt i bilen min et par dagen nå. Er mektig imponert om hvor god komfor det er i bilen, i tillegg til stor kraft :smile:

Det er ikke like mye effekt som jeg hadde i RS4`en jeg hadde, men der var det IKKE komfor i det hele tatt. M5`en er bare en fryd å kjøre. Mitt beste bil kjøp :smile:

Hadde tidligere planer om å bytte ut sommer felgene, men tror dem er gode nok. Ikke så værst når jeg har fått sett litt på dem.

Hadde og planer om å sette inn en ekstra sub/forsterker, men har og slått det i fra meg, og gått for denne aktive sub`en her(som blir hjemt bort i under etasjen i bagasje rommet) Pioneer TS-WX710A

Spec

2013-07-26-151f279b1db129_1000.jpg

Tøft, sjekket ut denne og virket som om denne spilte bra og ga det "lille ekstra". Du må komme med en tilbakemelding på lyden når du har fått montert den! Kan også være interessert i noe lignende. Hyggelig at det er flere her inne som heter Raymond også, hehe  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stor forskjell 40hk på hjulene er mye. 

 

Mitt lokale verksted lokker med ESS kompressor kit til bilen min:-) 

Får se hva tilbudet blir på. 

Hva pleier man å betale for disse kit'ene montert i Norge av verksted? 

Hos ESS ligger de på

S85 VT1-625 Supercharger System Price: 8,083.30EUR

S85 VT2-650 Supercharger System Price: 10,479.46EUR

Er ikke ESS et norskt firma som holder til i aremark da? Eller misforstår jeg helt her nå? Ser du nevner euro i prisoverslagene dine så lurte litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, sjekket ut denne og virket som om denne spilte bra og ga det "lille ekstra". Du må komme med en tilbakemelding på lyden når du har fått montert den! Kan også være interessert i noe lignende. Hyggelig at det er flere her inne som heter Raymond også, hehe  :grin:

Ja, leste litt selv på denne og regner med den gjør jobben godt nok. 

Kommer tilbake med erfaringer. 

Må bare fine ut hvilke ledninger jeg skal ta signalene ifra. Det beste er vel før signalene går til effektforsterken, for å slippe mest mulig støy? 

Du heter Raymond du og:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ESS et norskt firma som holder til i aremark da? Eller misforstår jeg helt her nå? Ser du nevner euro i prisoverslagene dine så lurte litt

Jeg la til linker jeg fant kit'ene på. Om dem selger disse i Norge hadde det vært kjekt å vist dem norske prisene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la til linker jeg fant kit'ene på. Om dem selger disse i Norge hadde det vært kjekt å vist dem norske prisene? 

Da tar du kontakt med de. Vet en kompis snakket nettopp med de angående kompressor til E39 540ien sin. Det ble ca 50.000 med montering. Dette var til E39 da vell og merke. Og som nevnt var jeg ganske sikker på at ESS er et norsk firma som startet opp i Aremark og så har de jo bygd firmaet videre ut i verden. 

 

Her kontakter du de:415 58 555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei familievogn du kjøpt deg :) Se litt på g-power sine kit, de produserer kit'er opptil 800hk 

Takker :-)

Ja, har sett der og. Meget rå de kit'ene kan og si:-) 

 

Hvilke grense bør man holde seg under? Tenker på maks hk/Nm(på motor, gir & understell)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du kontakt med de. Vet en kompis snakket nettopp med de angående kompressor til E39 540ien sin. Det ble ca 50.000 med montering. Dette var til E39 da vell og merke. Og som nevnt var jeg ganske sikker på at ESS er et norsk firma som startet opp i Aremark og så har de jo bygd firmaet videre ut i verden. 

 

Her kontakter du de:415 58 555

Ja, det tror jeg skal gjøre. Men regner med at Kvål Auto(de kjøper vel derfra de og?) kommer med en god deal(håper jeg ihvertfall) :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg skal gjøre. Men regner med at Kvål Auto(de kjøper vel derfra de og?) kommer med en god deal(håper jeg ihvertfall) :smile:

Aha du vurderer og kjøpe fra de ja. Ja regner med de får kittene rett fra ESS. Så du bor i stavanger du og ja? Kjenner et par som jobber på kvål auto faktisk. Alltid konge service og meget god kompetanse når det gjelder tuning osv. De gir deg nok et bra tilbud vil jeg tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...