Gå til innhold

Min E61 M5


///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, Hakka 8 er sikkert et knallbra dekk på snø, is og skikkelig vinterføre, men om jeg er ralistisk, så blir jeg jo knatrende rundt med pigger på våt asfalt 80-90% av tiden. De er jo ute med saltdrøssa før snøen lander, eller før gradestokken viser minus...

Om feks Sottozero er like dårlig på is som Hakka 8 er dårlig på tørr/våt asfalt, tror jeg jeg vet hva jeg velger.

 

Hadde piggdekk på en Discovery 4, og der var det det eneste riktige, men så veier jo den bilen over 2,5 tonn og er heller mindere sportslig.

En bruker jo en slik bil litt anneledes også.

Kan bli et par turer på fjellet med M5en også, men majoriteten blir på lavlandet på Østlandet.

 

Jeg hadde Dunlop SP WinterSport 3D i 245/40/18 på E92 m3'en, meget fornøyd med disse på norske vinterveier. Dette var etter min mening overlegent nordiske piggfrie dekk på tørr og våt asfalt, og meget bra på snø. Slett ikke verst på glatta heller. Tåler høyere hastigheter (240 km/t) om det er aktuelt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har vurdert dette dekket også, (eller var det det som heter M3?) men får det ikke i riktig dimmensjon bak mener jeg.

Ja, det er jo slik at gode egenskaper på våt og tørr asfalt går utover egenskapene på snø og is, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Dunlop SP WinterSport 3D i 245/40/18 på E92 m3'en, meget fornøyd med disse på norske vinterveier. Dette var etter min mening overlegent nordiske piggfrie dekk på tørr og våt asfalt, og meget bra på snø. Slett ikke verst på glatta heller. Tåler høyere hastigheter (240 km/t) om det er aktuelt for deg.

 

4D heter det visst nå. M3 er runflat-versjonen. Dekkonline.com ser ut til å ha de fleste størrelsene på lager iflg. nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestilte Pirelli Sottozero i originaldimmensjon, bortsett fra at jeg måtte gå for 285 istedet for 275 bak.

Var litt leveringstid, så vi får håpe at vinteren venter litt.

 

Har jo som nevnt et sett Hartge Classic 2 liggende, som jeg vurder om jeg skal selge.

Hva sier dere - beholde eller selge?

 

post-39583-0-46514400-1382557412_thumb.j

post-39583-0-16234200-1382557438_thumb.j

post-39583-0-06951500-1382557464_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt beholdt, da 21" kler bilen perfekt, og Hartge Classic II-hjulene er både stilrene, elegante og sportslige på en gang. Keep, keep, keep! 507 hester holder vel til å dra på litt tunge felger også, gjør det ikke? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er noe av det penere på BMW.

Nå bare kaster jeg en vill gjetning ut i lufta her, men du er egentlig litt lei designet samtidig, siden du hadde disse på Hartge M3'n ikke sant? Hadde jo disse selv på 1'rn, og hadde jeg ratta en litt nyere BMW nå, hadde jeg valgt ett annet gromt sett med felger enn Hartge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!  :)

Ja, det er 21". Og det er der jeg er litt usikker. De er sabla svære og tunge.

Ingen tvil om at det er pene felger, men har muligens lyst på noen lettere 20-tommere feks.

Bare å bestille noen HRE felger, nye P1 seien skal veie ca 10 kg i 21x10.  :headbang:

 

9606870803_b445fc181c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde dem jo på M3en også. Dessuten er de ganske like de originale M5-felgene i designet synes jeg.

Har ikke noe konkret annet jeg vil ha, men HRE som E.H.D nevner over her har tankene vært innom.

Vossen har vel kanskje noe?

Forged 1?

Har ikke undersøkt så mye ang kvalitet og vekt på de nevnte.

Alle disse er vel såkalte kvalitetsfelger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig mange firmaer i USA som lager smidde felger, men HRE var de eneste jeg følte meg komfortabel å bestille fra.

 

De gjør alt selv "in house" og er veldig åpne rundt sin egen fabrikk og produksjon, de har bl.a åpent hus hvert år, så det ligger endel bilder på flickr og video på youtube fra fabrikken. Eneste de ikke lager selv er deres nye FlowForm serie, som ikke er smidde, disse blir produsert i Japan.

 

Virker som de er gode på utvikling og testing, bl.a Tuv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lekker bil dette, var ikke langt unna å kjøpe bil med denne motoren selv. Da montert i M6 :smile: Liker veldig godt mørke biler med lyst interiør :wub:

 

Jeg har noen superlette smidde 20" som passer M5 til salgs. Om du skulle være interessert, her er link:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44128608&searchQuery=alloy+technic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...