Gå til innhold

Min E61 M5


///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Denne motoren gjør seg nok godt i det meste - inkludert M6. :)

Har sett annonsen din på Finn tidligere også, og det er noe sånnt jeg har lyst på.

Skulle vært litt lavere innpress bare. Løser jo det med spacer, men det beste er jo lavt nok innpress uten det, så man får fullt utbytte av den konkave formen.

Liker forøvrig konkave felger mye bedre enn kantfelger. Iallefall i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering i forhold til valg av vinterdekk.

Bestilte som nevnt Pirelli Sottozero, og måtte gå for 285 bak, som på E60, siden 275 ikke fantes. Dette passet ikke, verken på felg eller bil, så da måtte jeg finne på noe annet.

Valget ble da Nokian Hakka R2 i største dimmensjon, 255, rundt hele. Var litt skeptisk til bakhjulene, men det ble faktisk helt OK, ser egentlig ikke noe anneledes ut enn originalt.

Merker at dekkene er fryktelig myke, og det blinker mye i lampa på tørr asfalt, men dette blir erfaringsmessig noe bedre når dekkene får rullet noen km. Men fort slitt blir de nok.

En får trøste seg med at grepet antakeligvis er desto bedre når føret er som på bildet under her.

 

post-39583-0-69526200-1386619778_thumb.j

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor brede er felgene foran og bak? :)

 

 

Hvorfor passet ikke 285 dekkene?

Antar at det er snakk om 19" og M5 e60/61 har jo 19x8,5 med 255/40/19 og 19x9,5 med 285/35/19 som standard.  :-k

 

E61 M5 og E60 M5 har ulik bakstilling.

 

Forran er det samme; 8,5x19 ET 12 med 255.

Bak er det på E61; 9x19 ET 17 med 275, mens det på E60 er 9,5x19 ET 28 med 285.

 

Sottozero-dekkene har en sidevegg som i utgangspunktet buler litt, så da på en såpass smal felg som 9" ble det helt feil. Det subbet også på innsiden.

Hadde ikke trodd det skulle være noe problem, men det var det altså.

 

Er det ikke litt for bredt med 285 bak på vinterføre?

Jeg og har 255 rundt om på 19" felger. Men har ikke fått testet på vinterføre enda

 

Næ...

Mange vil nok si det, men jeg er ikke så nøye på å følge boka. Hadde 315 bak på X5en. Ikke noe problem det. Mulig det hadde vært enda bedre med smalere, men ikke så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Ikke så mye som skjer egentlig.

 

Vurderer hva jeg skal gjøre med dekk og felg i sommer om dagen bare. Heller mot originalfelger - med nye Michelin PSS evt.

Og så må jeg få solgt Hartge-felgene...

 

Skal få på solfilm også. Både for det visuelle, men også siden jeg har barn og hund i bilen av og til.

 

Skal også bli deilig å få tatt en skikkelig vaske- og shine-runde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten oppdatering...

 

Har fått på solfilm siden sist. Ble mer helhetlig visuelt sett synes jeg, samt at det vel har en viss praktisk funksjon.

En rar ting ifm det var at da han skulle legge film på bakruta, gikk varmetrådene i oppløsning og falt delvis av. Det kan jo forklare hvorfor varmen i bakruta ikke funket i vinter...

Måtte jo da ha ny bakrute, men siden glasslukeåpneren sluttet å fungere tidligere i vår, måtte jo det fikses først.

Heldigvis var det bryteren og ikke ledningsnett.

Så da endte det med ny bakrute, samt ny frontrute pga steinsprut. Fikk den oppgradert til klimakomfort-rute.

 

Ellers så må det byttes clutch på bilen, dessverre ikke en spesielt billig affære...

Har uansett booket tid for å få dette gjort rett over pinse.

 

Fikk endelig shinet bilen skikkelig nå i helgen slik jeg liker å gjøre, som jeg dessverre ikke har hatt verken tid eller sted til i det siste.

Men nå har vi kjøpt hus, med god plass til bilshining, så har tro på at det skal bli litt mer tid til dette fremover siden jeg bare kan gå ut døra og sette igang.

 

Ellers så har jeg vel bestemt meg for å selge Hartge-felgene. De ligger på Finn, men ingen som har slått til.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46947004&editAd=true

 

Her er et par bilder fra nå i helgen. Hunden heter Quattro - vi syntes det klinget litt rart med X-drive. :)

 

post-39583-0-83972900-1401735862_thumb.j

post-39583-0-59540400-1401735906_thumb.j

post-39583-0-38216500-1401735936_thumb.j

post-39583-0-19456600-1401735960_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...