Gå til innhold

Nettbutikker - Tips og erfaringer


blodan
 Share

Anbefalte innlegg

GS: Bra butikk, men begynner å bli dyre. Håpløs kundeservice av en enkelt person bak kassa(vedkommende burde jobbet med noe annet!)

Jeg har mast i snart ett år om å få de til å legge til muligheten "hent varer Oslo", når man plasserer en ordre. Men dette klarer de ikke å få til. Nå må jeg legge den som postoppkrav, for så å ringe inn og be de endre til "hentes Oslo". Tragisk!

 

Koed: Var positivt overrasket over rask frakt i forrige uke. Kun to dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Har "alltid" brukt GS-bildeler, også har jeg gradevis gått over til Koed siste 5-6 årene pga. pris. Jeg opplever at kostbare enkeltdeler noen ganger er rimligere hos GS, men om hele bestillingen skal gjøres et sted så vinner stort sett alltid Koed. Koed tilbyr brukte deler, GS har også verkstedmateriell og bilpleie greier, som jeg også verdsetter. 

Jeg har fast rabatt hos GS og BMW CCN rabatt hos Koed, men for alternative slitedeler merker jeg meg at Eurodel.no selger samme delene fra samme leverandør mye rimligere. Jeg har vært klar over at de har ekstrem fortjeneste på alternative deler sammenlignet med originale BMW deler, men jeg liker å bruke de "samme gamle".

Derfor tror jeg neste bestillingen jeg gjør for alternative BMW blir hos Eurodel.no 😢 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle at Eurodel.no er vesentlig billigere enn GS Bildeler, all den tid det kun er en nettbutikk. Driftsutgiftene til Eurodel sammenlignet med GS Bildeler kan ikke engang sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gustav C. skrev:

Derfor tror jeg neste bestillingen jeg gjør for alternative BMW blir hos Eurodel.no 😢 

Jeg handler utelukkende ikke-originale BMW-deler hos Eurodel - omtrent uslåelige på pris og alltid god kundeservice. Så det kan trygt anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, ahj skrev:

Jeg bruker kun GS på alt av deler til BMW. Jeg betaler heller litt mer for god kundeservice. Bare å sende dem mail hvis deler skal hentes hos dem i butikk. :) 

Bare for å ta et priseksempel på bremseskriver bak fra Zimmermann til F11 520d pre-LCI, så koster et sett 1762,- hos Eurodel og 3620,- hos GS (om man ser på ordinær pris og ikke kampanjepris med 30% rabatt). Hadde det ikke vært vesentlig forskjell så er jeg enig med deg, men her er det jo faktisk over dobbel pris 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Walkabout skrev:

Bare for å ta et priseksempel på bremseskriver bak fra Zimmermann til F11 520d pre-LCI, så koster et sett 1762,- hos Eurodel og 3620,- hos GS (om man ser på ordinær pris og ikke kampanjepris med 30% rabatt). Hadde det ikke vært vesentlig forskjell så er jeg enig med deg, men her er det jo faktisk over dobbel pris 😮 

Er det ikke mye piratdeler på sånne sider som eurodel, autodoc osv. Jeg kjøper hvert fall kun originale sensorer hos koed. Lest og sett om mye dårlig piratdeler når det gjelder LMM, abs, map sensor osv. Dog har jeg selv ingen erfaring. Kun som sagt lest og sett at når det gjelder sensorer så er det original del fra koed,gs, bavaria osv som gjelder.

Bremser og støtdempere kunne jeg sikkert ha kjøpt på andre steder, men syns ikke prisen hos koed er ille på slitedeler til en gammel E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Bare for å ta et priseksempel på bremseskriver bak fra Zimmermann til F11 520d pre-LCI, så koster et sett 1762,- hos Eurodel og 3620,- hos GS (om man ser på ordinær pris og ikke kampanjepris med 30% rabatt). Hadde det ikke vært vesentlig forskjell så er jeg enig med deg, men her er det jo faktisk over dobbel pris 😮 

Da har du tydeligvis dårlige rabatter hos GS 😂 Jeg har en fastsatt rabatt hos GS på alle ikke OEM deler. Så for meg er det mye billigere å handle på GS enn Eurodel. Se PM jeg sender deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som er best å handle fra varierer noe voldsomt, men for meg som er e39fantast så ender jeg alltid opp med å bruke koed. 

i all hovedsak så har koed langt større utvalg av tilgjenglige deler,  og ikke minst langt billigere på nesten alt.

har handlet hos begge men har handlet for store summer fra koed, så noe problemer og reklamasjon/feil vil det jo bli ved så mye handling.. men her har koed vært helt fantastiske når det kommer til kundeservice, alt har ordnet seg på rekordtid og det har kun godt på bekostning av ventetid i form av frakt til og fra koed for min del.

koed er også eneste(?) forhandler i norge for alpinadeler og ordner det du måtte trenge.

utenlandske alternativ blir nærmest aldri brukt, er litt for glad i norske arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt alternative deler fra Koed, funker veldig bra. Feks dyser til bilen min - ca 7500 fra bmw, 3500 for Bosch - trolig samme del bare med og uten BMW-logo på. Har også sendt deler i retur og fått penga igjen, når jeg har bestilt samme delen (garanti), veldig fornøyd med Koed. Savner gamle nettsida, var litt enklere å navigere på synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS er dyrt og nettbutikken suger kamelballer. Jævla sære folk som har fjernet mulighetene for å se delenr.. Når det gjelder lagerstatus så gidder de faen ikke skrive hvor i landet de har delen på lager. Bare at ja vi har delen en plass. Handler der KUN hvis de har sykt bra kampanjer.

Koed derimot!!! Sykt bra sevice, bra nettbutikk, bra priser og rask levering. Tar de ikke telefonen når du ringer så ringer de opp igjen uten at man trenger å velge de via mobilsvaren de har..

Fikk også beskjed om at siden jeg var så lojal kunde så skulle de legge inn eksta rabatter til meg. Dette uten at jeg spurte selv..

Stor tommel opp fra meg til Koed.

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjører du Google Chrome når du er inne på nettstedet til GS så er det bare å installere seg en plug-in som heter "OpenLink Structured Data Sniffer". Trykk på ikonet av bikkja oppe i hjørnet når du ser på en del så får du delenummer under "sku". Koed har gjort noe tilsvarende i sin nettbutikk ved (å prøve) å blokkere kopiering av delenummeret. De liker vel ikke at folk bruker nettstedet som delekatalog før de kjøper fra en billigbutikk fra utlandet. Kan skjønne det til en viss grad. Skal jeg slå opp delenr. bruker jeg dog uansett realoem, da får du opp andre delenumre som kan brukes om hverandre, mye greiere. 

Kjøper mest hos GS faktisk. Det er jo nærmest fast 40% rabatt på uoriginalt, med som regel gratis frakt og rimelig rask levering. Kjøper en del hos Koed også, men noe av problemet for meg har vært at de ikke har oppgitt produsentene av de alternative delene. "Anerkjent produsent", jaha ok, greit å vite litt mer, men de har nå blitt litt bedre på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...