Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

På 22.9.2021 den 6.31, Flataas skrev:

Det finnes en fortsett der du slapp funksjon som gjør at man slipper å begynne på side 1 hver gang men denne virker heller ikke lengre

bilde.thumb.png.52870785edc46efab5e887a7df21dcf0.png

Funksjonen fungerer bare delvis og periodevis til meg uansett enhet, dette begynner å bli irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg må først og fremst si at bimmers.no har fungert svært bra med utrolig lite nedetid (ingen?) på svært lang tid!

Når det er sagt, så er jeg ikke helt sikker på at feilen/problemet ligger på bimmers.no heller.

Men når jeg forsøker å gå til bimmers.no, eller når jeg er inne på bimmers.no, så plutselig vil ikke siden lastes, da er det plutselig opptil 5 sekunder forsinkelse før siden svarer, på enheten som jeg bruker. Dette gjelder både på PC og mobil.

Alle andre nettsider fungerer tilsynelatende fint og har ikke denne forsinkelsen.

Dette er ingen stor sak, men tenkte det kan være greit å nevne, i tilfelle noen andre også opplever noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Otis skrev:

Jeg må først og fremst si at bimmers.no har fungert svært bra med utrolig lite nedetid (ingen?) på svært lang tid!

Når det er sagt, så er jeg ikke helt sikker på at feilen/problemet ligger på bimmers.no heller.

Men når jeg forsøker å gå til bimmers.no, eller når jeg er inne på bimmers.no, så plutselig vil ikke siden lastes, da er det plutselig opptil 5 sekunder forsinkelse før siden svarer, på enheten som jeg bruker. Dette gjelder både på PC og mobil.

Alle andre nettsider fungerer tilsynelatende fint og har ikke denne forsinkelsen.

Dette er ingen stor sak, men tenkte det kan være greit å nevne, i tilfelle noen andre også opplever noe lignende.

Trodde jeg var den eneste! Jeg må fysisk lukke nettleser fullstendig på tlf for å klare å komme inn på bimmers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Jeg må først og fremst si at bimmers.no har fungert svært bra med utrolig lite nedetid (ingen?) på svært lang tid!

Når det er sagt, så er jeg ikke helt sikker på at feilen/problemet ligger på bimmers.no heller.

Men når jeg forsøker å gå til bimmers.no, eller når jeg er inne på bimmers.no, så plutselig vil ikke siden lastes, da er det plutselig opptil 5 sekunder forsinkelse før siden svarer, på enheten som jeg bruker. Dette gjelder både på PC og mobil.

Alle andre nettsider fungerer tilsynelatende fint og har ikke denne forsinkelsen.

Dette er ingen stor sak, men tenkte det kan være greit å nevne, i tilfelle noen andre også opplever noe lignende.

Hei folkens! 

Vi jobber med å beskytte forumet på best mulig måte i forhold til en generell sårbarhet på Apache-servere som nylig har blitt løftet fram i lyset

Bimmers har nå fått et ekstra lag med beskyttelse med løsning fra https://www.vikt.no/sikkerhet/, og det kan nok oppleves litt treghet her mens vi får justert oss skikkelig inn. Beklager det, men "better safe than sorry" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvordan fungerer det nye rangsystemet egentlig? Jeg forstår ingenting. Noen kan ha en rang av "Rising Star" (blå stjerne 9/14) med rundt 20 innlegg, mens andre (bl.a undertegnede med nesten 28000 innlegg) må ha hele 600 poeng (150-200 innlegg med god respons) bare for å avansere en grad fra "Rising Star" (blå stjerne 9/14) til "Proficient" (grønn stjerne 10/14).

Ikke at dette betyr så mye, men hva er logikken bak det nye rangsystemet? :huh:

Ellers må jeg si at forumet nå er temmelig snappy i reaksjonene. Det føles fint å navigere her inne.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik jeg vet ikke, men du får poeng for å gi reaksjon og å få reaksjoner. Du får også poeng for å poste innlegg, mer poeng enn for bare en reaksjon. For hver rank øker poengsummen du må nå før neste. Du kan altså ha 20 innlegg og høy rank ved å gi reaksjon til rubbel og bit. De postene og reaksjonene du hadde før dette systemet ble innført telles ikke inn.

B9065310-96A3-4A34-985B-73C4787FEE7C.jpeg.6cb356e951422169bac16a9e4a3565ea.jpeg

 

Dette utgjør selvsagt ingenting i det praktiske og jeg håper virkelig at ingen bryr seg eller henger seg opp i rank 😅

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Det begynner å bli lenge siden jeg skrev virkelig mye her inne så da det nye rangsystemet ble innført hadde jeg nok over 27700 innlegg. Jeg begynte da på null og fikk laveste rang. Litt over 200 innlegg senere har jeg "Rising Star" så det er helt tydelig som du skriver at man får poeng på forskjellige måter og at det å skrive innlegg bare er en av flere måter.

Det jeg imidlertid synes at er litt merkelig er at de av oss som hadde mange innlegg før det nye rangsystemet ble innført på en måte ble straffet ved at listen ble lagt mye høyere for å kvalifisere til poeng enn for de som på den samme tiden ble nye medlemmer. Dermed kan en person med rundt 20 innlegg ha den samme graden som jeg har tiltross for at jeg i mellomtiden har skrevet litt over 200 innlegg og vært ganske aktiv ellers med bl.a å respondere på andres innlegg. Jeg går ut fra at det ikke er bare jeg som har reagert på dette.

Ellers så gir det mening at man skal ha flere poeng for å oppnå en ny rang jo høyere rang man har. Poenget er at måten dette foregår på helt åpenbart ikke er symetrisk i relasjon til hvor mange innlegg man har fra før.   

En annen ting som er litt mystisk er at man åpenbart blir premiert for å være logget på mest mulig (man får flere poeng). Jeg har alltid hatt den vanen at jeg kun har vært logget på mens jeg har skrevet i forumet for deretter å logge ut (en vane som stammer fra da jeg for det meste brukte mobilen da jeg var aktiv i forumet). Dette medførte at det gikk svært langsomt med å få poeng tiltross for at jeg var ganske aktiv i forumet. Jeg lurte litt på hva som egentlig skjedde og ble værende pålogget i lengre tid. Deretter gikk det fortere med å få flere poeng tiltross for at jeg ikke skrev flere innlegg eller på andre måter var mer aktiv i forumet.

Selvføgelig er dette ikke viktig for meg. Når man har skrevet nesten 28000 innlegg og vært aktiv her inne i nesten 20 år spiller det ingen rolle hvilken rang man har. Jeg bare lurer litt på hva som er logikken bak rangsystemet og hvordan det fungerer jmf. hva jeg har skrevet i avsnittene over :)   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik enig, men vi som har fartstid her inne "kjenner" hverandre og for meg betyr denne ranken ingenting. For som du sier, du har vært her i ørten år med nesten 30000 innlegg og har lavere rank enn noen som har vært her i noen måneder med bare titalls innlegg. Det gir ikke mening. Derfor betyr heller ikke ranken noe. Kanskje nye forummedlemmer tenker over det på en annen måte, men tror ikke noen av veteranene gjør det. De med fartstid har bygget opp tillit og respekt over tid og det mener jeg betyr mer enn en rank :) Minuset er eventuelle nye brukere som kun ser på rankingsystemet og ikke har samme tilnærming til de forskjellige brukerne, men det skal vi overleve.

Mulig jeg gjentok megselv litt over. Slik er det å skrive litt og litt mellom slagene på jobb :lol: 

Ser forøvrig at nicket mitt idag kan mistolkes at jeg er født i 2002 enn det gjorde tilbake i 2006 da det var en selvfølge at BMW 2002 referansen stod til. Duverden som tiden flyr :lol: 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...