Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det laget en durt som viser om brukeren er innlogget eller avlogget ;)

 

\\ Fredrik

 

Orker ikke å scrolle gjennom hele tråden for å finne ut om det er nevnt eller en forklaring på det, men jeg savner den grønne durten som viser at andre brukere er pålogget.

Og joda, de nye eierne av forumet vet hva er durt er..  :)

 

 

Enig med den!
Den er hvert fall synlig inne på profilen til folk, men det er jo bare stress.
Passer best under avataren, hele tiden :)

Det er hvert fall tatt opp én gang her inne, men vet ikke om det ble besvart.

 

 

Den nevnte durten er på arbeidslista ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er at det var veldig mange stickyer over hverandre som tok mye plass øverst i de ulike forumene. Forumet inneholder veldig mange bra tråder og informasjon, og vi skal prøve å finne en annen måte å få disse skikkelig fremhevet på. En egen Wiki-funksjon kan for eksempel være en mulighet her.

 

Har jo aldri vært så mange stickyer at det har vært et problem, dem er jo lett synlig når dem ligger på toppen.

Kan du utdype litt enne wiki funksjonen?

 

Syns det funker veldig greit med tråder og stickyer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med wiki funksjon er vel alle kan redigere innlegget og "ødelegge" innlegget? Eller tar jeg feil der?

 

 

Vis det er slik det er så kommer jeg til og fjerne diagnosetråden vertfall.

Blir ikke aktuelt og ha den ute på den måten. Og tror jeg snakker for TRF ang dieseltråden også, og sikkert flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette gjort i "teknisk"?

Sterkt uenig i at det var mange stickyer å forholde seg til her, og ikke var dem overlappende heller.

 

Sitter å skriver på en del nytt for de mer viderekommende (med tittel "motorstyring diesel 1.01"), og det blir rett og slett uaktuelt å fortsette om ikke de aktuelle trådene blir festa igjen. Jeg er DRIT lei av å svare på de samme spørmsålene hundrevis av ganger, og det gagner hverken forumet eller den det gjelder at det gjøres slik, Hadde det endelig bare vært i forumet (da er det bare et "ødelagt" forum som er konsekvensen), men folk sender pm, uttallige mail, og ringer til alle døgnets tider. Dette ble en del bedre når dieseltråden min ble gjort til sticky for lenge siden, for ikke å snakke om hvor greit det er at man kan "diskutere videre" i tråden, og de andre med kompetanse også kan være med å bidra. På denne måten danner man seg også et bilde av hvem som kan hva.

 

Mulig jeg er litt vel bitter nå, men det første dere gjør er å endre DEN ENE TINGEN som ikke trengte forandring, nemlig utseende på forumet. "Ingen" her inne bryr seg om hvordan det ser ut, de bryr seg derimot om hvor oversiktlig det er, og tror de fleste er enige om at det er en del mindre oversiktlig nå. Tipper aktiviteten har gått helt greit ned også. Vi har jo til og med fått en irriterende dirrende bevegelig møkka reklame i bunn av sidene, som trolig er helt uinteressant for de fleste her (hadde den endelig faktisk vært relevant). Så fjerner dere de få stickyene vi hadde i teknisk? Hvor forfattere og de som bidrar i tråden har lagt ned mye arbeid, og trådene er høyst relevante for det som går igjen på forumet? (og nei, jeg synes ikke en wiki løsning er noe bra, dette er et forum).

 

Ja, sikkert en del stickyer som trenger gjennomgang, men dette var feil måte å gjøre det på. Jeg er rett så det er innom de andre _få_ stickyene vi har.

 

Vis det er slik det er så kommer jeg til og fjerne diagnosetråden vertfall.

Blir ikke aktuelt og ha den ute på den måten. Og tror jeg snakker for TRF ang dieseltråden også, og sikkert flere.

 

 

Eller at man oppretter en egen hovedkategori som heter DIY. Med da strenge regler for innhold og tittel på tråden.

 

Vi tar gjerne en diskusjon rundt en løsning for populære tråder, og ofte stilte spørsmål. Godt innhold er noe vi bør framheve, uten at man nødvendigvis må se samme tråden over nytt innhold i forumet hver dag. Vi må finne fram til noen rettferdige og fornuftige kriterier for hvilke tråder som skal være utvalgte, og hvordan disse organiseres. Hvis noe skal settes som sticky bør de være aktuelle for de aller fleste, og det kan ikke være sånn at vi har opp mot 1/3 av første forumsider fylt med permanente stickyer gjennom år.

 

Her må vi finne en annen løsning. Et eget forum for "Utvalgte tråder", DIY(som GSS nevner her), eller wiki hvor enkelte seksjoner for eksempel kan ha en moderator med spisskompetanse som må godkjenne evt. endringer er blant mulighetene jeg kan tenke meg. Uansett hvilken løsning vi går for trenger vi et lite knippe kompetente personer som kan påta seg oppgaven å avgjøre hvilket innhold som skal framheves.

 

Men her er det altså bare å komme med meninger og forslag, både fra ressurspersoner med spisskompetanse og fra den jevne Bimmersbruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville de trådene fungert som en blogg?

 

Faktisk også en tanke. Som jeg skrev her, får man bedre kontroll og kan samle sitt innhold. Man kan opprette kategorier som det passer den enkelte, og dra flere personer inn som skribenter/moderatorer i sin blogg om man ønsker det. Jeg håper i alle fall at den jevne forumbruker og ressurspersoner kan finne det interessant å dele litt av sin kunnskap og annet på sitt "eget område" på Bimmers. Og Alpejohn, det er helt sikkert noen som vil vite hva du har på deg hver dag også  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis du bruker Tapatalk og selv den helt nye Windows Phone versjonen virker upåklagelig med bimmers. Vi som har WP telefoner er ellers ikke alt for bortskjemte med nye og gode apper. Litt synd egentlig for WP er et utrolig effektivt operativsystem hvis man bare skal ha en billig og enkel telefon... :)

 

Apropos dette med fremhevede tråder vs. f.eks populære tråder. Jeg skriver ganske mye i min såkalte blogg/tråd (dog ikke om hva slags klær jeg har på meg) og dermed havner den ofte høyt på listen over tråder i "annet bil- & motorprat" forumet. Den er ganske godt besøkt også selv om ikke så mange forskjellige skriver i den. Dette betyr imidlertid ikke at tråden er "viktig" i reell forstand, med mindre man interesserer seg for det jeg skriver. Med et par konkrete unntak som jeg helt bevisst unngår å skrive for mye om (politikk og religion) forsøker jeg dog å holde tråden nogenlunde relavant i forhold til å ha en eller annen relasjon til BMW. Jeg vil gjerne at det skal være en slags rød tråd i tråden. Det er f.eks ikke helt formålsløst å diskutere andre produsenters nye elektriske biler eller miljøbiler når BMW selv er aktuell med i3. I min verden blir BMW mer interessant når jeg også vet hva konkurrerende bilprodusenter holder på med. Stort sett tilbyr BMW noen av de beste modellene/løsningene.

 

Noe helt annet er "diesel" tråden til TRF. Den burde være viktig for de som har en BMW dieselmotor. Jeg lærte svært mye viktig om min M47D20 motor da jeg hadde en E46 318d Touring. Hvorvidt tråden burde være fremhevet eller ikke er imidlertid et interessant spørsmål (for de av oss som har en bensinmotor er tråden i sakens natur ikke like viktig). Hvis den er populær nok blir den i likhet med min tråd på en måte fremhevet ved at den ligger høyt på listen over tråder i forumet. På den annen side kan dette være vanskelig med mye aktivitet i forumet (spesielt hvis mange nye tråder opprettes).

 

På flere nivåer synes jeg i likhet med Admin at det er viktig at kriteriene for hvilke tråder som skal være fremhevede er rettferdige og fornuftige. Min tråd sprang ut fra ønsket om å ha en slags seriøs tulletråd der man på en ordentlig måte kunne diskutere f.eks Porsche i relasjon til BMW uten at enkelte forumbrukere bevisst forsøkte å ødelegge diskusjonen. Jeg var heller ikke interessert i å få typiske tulletrådsinnlegg om at noen f.eks kjeder seg på jobben midt i diskusjonen Panamera Turbo S vs. F10 M5. Akkurat den siste problemstillingen finnes det stadig ingen fullgod løsning på i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...