Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Merkelig at jeg står som "Offline" når jeg er "Online"....

Er det noen feil i innstillinger jeg har, eller er det en feil?

Kan du logge ut, og logge på mens du forsikrer deg om at boksen under ikke er haket av? Jeg håper det gjør susen.

 

post-75918-0-12032400-1382012159_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, at jeg ikke tenkte på det :-)

Det gjorde susen. Jeg bruker ikke den, bruker alltid å vise at jeg er pålogget, men har sikkert trykket på den ved feil eller noe. MEN nå fungere det :-)

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med noen spørsmål og tanker vedr den nye delen under teknisk. (prioriterte tråder).

 

1. Stickyene vi hadde inneholdt all konkret info i første post. Var jamnt over universelle (turbo, diesel), og tilby altså det meste man trenger i første post, med muligheten for å diskutere og spørre videre.

2. Disser hang på toppen av teknisk, slik at det skal være umulig å ikke se dem når man går inn i teknisk for å stille et spørsmål.

3. Ja det var et par tråder til som gjerne burde vært stickyer, bla diagnosetråden til alpejohn, felgtråden til Jørgen osv (selv om man kanskje burde prøvd å fått bilder/data over på bimmers).

 

Så ble disse fjerna, uten noen konkret plan videre. Jeg har etter hvert fått med meg at det ble oppretta en ny "prioriterte tråder" som  disse og flere ble flytta til. Dette for å gjøre det mer strukturert, og enkelt kunne gripe fatt i slik info (ble det sagt). Er vel Jørgen som har jobba med dette, og Jørgen må ikke ta dette som personlig retta kritikk. Dette er mine personlige refleksjoner over endringene.

Minusene og plussene ved en slik løsning er mange. Jeg ser mange minus, men også pluss, og var i utgangspunktet positiv når jeg så det ble satt i gang (i alle fall bedre enn ikke å ha noe). Men jeg er, og blir, uenig i at disse trådene vil bli mer besøkt nå enn når dem hang som sticky. Ok ,videre.  

 

Det jeg frykta var at "populære" tråder ble blanda med de som typisk var og burde vært sticky tråder. Hva mener jeg her? Jo, en verdifull sticky i teknisk (etter gammelt system) bør ha en "artikkel" (eller typiske/universelle problemer og svar/løsninger) i første post. Noen bør ha gjort et stykke arbeid, for å strukturere og sortere ut den infoen som man ønsker å ha lett tilgjengelig, samt gjøre den tilgjengelig og forståelig for dem en ønsker å nå.

 

Eksemplene her er flere.

e60 tråden er utvilsomt en svært viktig tråd. Men slik den fremstår i dag så synes jeg den er forstyrrende som piroritert/sticky. Dette fordi den bør være relativt lett søkbar, og det er en del aktivitet i den (så den vil ikke forsvinne av seg selv), og tross alt får man ikke noe ordentlig innføring i første post.

Videre har vi e60 pre face og facelift tråden, som selvfølgelig burde vært del av tråden over. Ellers gjelder det samme her som over (mtp første post).

Så har vi "hjemmekoding av e6x og e9x" tråden. Her er det noe mer info tilgjengelig i første post, men den er kun linka til andre sider, og trådstarter har ikke selv bakgrunn (på det tidspunktet posten lages vel å merke, regner med han har høsta mye erfaring etter at utstyret kom i hus) for å skrive en god innføring for dem som ønsker å lære. Denne kunne vært smidd inn som en del av diagnosetråden, eller oppretta en egen "koding" tråd, men da med mer info (flere modeller), og konkrete løsninger.

 

Dersom man ønsker eks e60 tråden prioritert så bør noen sette seg ned og skirver "alt om e60" i første post. Da blir lci biten en naturlig del av dette. På denne måten får man umiddelbart valuta for "trykket" i når man lese første post, og hvis man fremdeles savner noe kan man a)lese mer i tråden B) spørre i tråden. '

 

Missforstå meg riktig, min egen tråd er absolutt moden for litt strukturering og oppdatering. Men jeg føler vi kjører oss litt vill med den nye kategorien og måten den blir brukt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med noen spørsmål og tanker vedr den nye delen under teknisk. (prioriterte tråder)....

 

 

Jeg er delvis enig med deg. Det er ikke en veldig bra løsning. Enda.

 

Trådene som ligger i denne kategorien nå skulle jeg mene er av høy allmenn interesse, og alle faller innenfor. I mine øyne.

 

Jeg drømmer dog om et "system" med "Bimmers Howto", "Bimmers Know", "Bimmers DIY", "Bimmers Experts" eller noe i den retning/ånd. Jeg vet bare ikke helt hvordan vi bør gå fram med dette riktig enda  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare presisere at diagnosetråden min er på ingen måte ment for e39, den er ment for alle modeller. Men det har vært diskutert mye e39, kanskje litt for st jeg har det selv og at det da blir naturlig at jeg eksperimenterer og lærer mest av denne.

Skulle gjerne ønske at flere med e60/61 og nyere også posta info og slikt.

Det var tanken fra start at alle kunne dele erfaringer fra alle modeller. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kampanjefunksjonen på kjøp og salg funker ikke, står fortsatt at det koster 49kr.

 

 

Forøvrig syns jeg det er kjipt at det nå skal koste penger å annonsere biler på bimmers, ikke at jeg ikke forstår at dere har et pengebehov for å dekke kostnadene. Jeg bare, har en stygg følelse av at det kommer til å slå negativt ut mtp. antall annonser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun testet annonsefunksjonen med tanke på deler, men jeg har følgende meninger:

 

- Er det mulig å gjøre litt om på kategorivalget? Slik at man først kan velge blant f.eks. bil eller deler. Ble litt mange linjer nedover nå.

 

- Under 4-serie, mangler F33. :)

 

- Når man legger inn annonse må man huke av "annonse type" (skrivefeil, vennligst fiks), og her kan man kun huke av for "salg" og ingenting annet. Kan ikke denne bare fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må klikke på "Mer" i menylinja øverst for å få frem kjøp/salg. Bør ikke denne komme tydeligere fram?

 

 

Dette må jeg også gjøre, irriterende. Mest sansynlig pga vår oppløsning, men den burde bli byttet ut med f.eks "medlemmer" som man ikke bruker like ofte. 

 

Hmm.. Takk for tips. Vi skal se på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det vises "rykte" og et tall på de på som er selgere på annonsene. Er ikke dette en sum av antall "liker" i forumet? Blir ikke "rykte" litt misvisende?

 

Hvordan beregnes det reelle "ryktet" rundt kjøp/salg? Det bør vel være andel positive tilbakemeldinger av totale tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg hadde lagt inn bilde på feil sted, og skulle redigere dette, men tiden for redigering har gått ut.

Er det noen spesiell grunn til at man ikke kan redigere annonsen? Det er jo ikke usannsynlig at det kan komme nye opplysninger, flere bilder, ny pris etc.

Kunne også gjerne vært en mulighet for å huke av for "bud ønskes" eller noe i tillegg til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...