Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Og ellers må jeg få si at en del av tilbakemeldingene på nye bimmers.no er i akkurat samme gate som da det ideelt drevne forumet terrengsykkel.no ble kjøpt av Fri Flyt, og når aktivitetene på flere enkeltstående (klubb-)forum for radiostyrt bil ble kanalisert over på det mer profesjonelt drevne radiostyrt.no. Og både terrengsykkel.no og radiostyrt.no lever i beste velgående nå.

Jeg vil foreslå litt tålmodighet og litt folkeskikk blant medlemmene, slik at vi ikke faller ned til nivået til diskusjonene på vg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå er det problemer med tråden til seriøse selgere/brukere!

Får ikke postet noe der osv. Står "Du må logge inn for å svare her" eller noe sånt, i et grått felt oppe i høyre hjørne av siden.

Alt det andre på forumet funker som normalt, ellers hadde jeg ikke fått skrive her. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få tak i nye Kjøp & Salg på Tapatalk. Hjelp?

Har bedt teknikeren undersøke hvorvidt Tapatalk kan tilpasses Kjøp & Salg, men tviler på om han kan rekke å se på dette før mandag. Enn så lenge må jeg be deg besøke Kjøp & Salg via nettleser(Den nye plattformen er mobiltilpasset, så du når nå både forumet og Kjøp & Salg fra mobil og nettbrett i nettleseren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå er det problemer med tråden til seriøse selgere/brukere!

Får ikke postet noe der osv. Står "Du må logge inn for å svare her" eller noe sånt, i et grått felt oppe i høyre hjørne av siden.

Alt det andre på forumet funker som normalt, ellers hadde jeg ikke fått skrive her. Hehe

Dette er nok fordi vi måtte stenge for posting i den gamle seksjonen når nye Kjøp & Salg var på plass. Nå får vi et mer oversiktlig system hvor du kan se(og gi) feedback på selger direkte i selgers annonse. Dette gir også insentiv for å opptre ærlig og redelig når biler, deler og penger skal bytte hender ;-)  Om det er noe prekært, så kan sikkert wackamole hjelpe deg når han kommer online. Bare send han en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning er å bare legge de to trådene (hvor du skriver inn positiv/negativ respons og tråden med "samlelista") på et subdomain, som dere kan ha tilgjengelig på en knapp eller link-banner i nærheten på kjøp og salg sidene slik at folk kan ta en titt på historien.  Ihvertfall nå til å begynne med før systemet er oppe og har litt "erfaring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt enig, syns folk er vell krasse her nå.. greit ting er forandra, men det er i oppstartsfasen, jeg har surfa her i mange år nå, lenge før jeg lagde meg bruker.. ting er veldig forandra nå, men jeg syns fortsatt forumet er helt topp!, og det er for ille vist ett så bra og sammenspleisa forum skal skli fra hverandre pga en oppdatering!, alle kan sette seg inn i detta vist de vil!, jeg har brukt litt tid på å lære meg å kjenne det nye forumet og syns det funker helt topp!. er jo nesten som før bare litt andre menyer osv, men i bunn og grunn veldig likt.. jeg og syns det gamle var veldig bra, men det hadde vert i mange år, vent å se en 5-6 års fram i tid når dette vi har nå skal oppdateres, da blir det samme levene igjenn, 100% sikkert.. vi er alle sånn att det gamle vante er det beste og tryggeste.. men alt vil ikke forbli likt i all tid fordi om det ofte hadde vert det greieste.. :P

 

jeg er forøvrig helt enig i att det ikke må koste noe for og annonsere noe, da vil veldig mange medlemmer, og mye bmw deler forsvinne.. da tror jeg heller en årskontigent på noen få 100 lapper, eller som før att vi hadde donasjonsrunder.. er jo selvfølgelig ikke gratis og drifte noe som det here, men tror nokk ikke betaling for annonser osv er veien og gå.. men som dere hadde skrivd her med og selge gensere osv hadde nokk vert genialt!..

 

syns alle skal prøve å venne seg til dette nye, for det er det vi har nå!:)

så la det gå litt tid folkens! :).. nokk vas fra meg for i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest igjennom alle 27 sidene her nå, men mye av endringene som allerede har skjedd siden "oppgraderinga" bidrar til et forbedret inntrykk.

 

Men, mtp alle endringene som har skjedd, savner jeg kun en ting, og det er inndeling av prosjektdelen.

 

Har opptil flere ganger som langstidbruker av forumet uttrykt misnøye over å se side opp og side ned med lusne e30/e36 prosjekter jeg har null interesse av å lese. (flame armor on)

 

Ja, jeg veit jeg kan søke, men er jeg den eneste som kunne tenke seg noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er forøvrig helt enig i att det ikke må koste noe for og annonsere noe, da vil veldig mange medlemmer, og mye bmw deler forsvinne.. da tror jeg heller en årskontigent på noen få 100 lapper, eller som før att vi hadde donasjonsrunder.. er jo selvfølgelig ikke gratis og drifte noe som det here, men tror nokk ikke betaling for annonser osv er veien og gå.. men som dere hadde skrivd her med og selge gensere osv hadde nokk vert genialt!..

Her må jeg kommentere.

Er hjertens enig.

Tar fattern som eksempel da han var ford-entusiast en tid tilbake. Når han bytta beite, og skulle selge alle de mer eller mindre sjeldne dela han hadde, spurte han om jeg kunne legge det ut på et ford forum eller tilsvarende. Hjelpsom som jeg var prøvde jeg dette, helt til jeg ble slått i tryne med at "å legge ut salgsannonse koster XXX".

Nevte dette for fattern, og da kom det ei ramse med stygge ord, etterfulgt av "da kaster jeg heller driten enn å betale for å få det solgt".

Og med det sluttutsagnet forsvant det en god del sjeldne ford-deler på dynga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg fått litt tid til å leke meg i paint. 

 

Hovedproblemet med dette forumet er LAYOUTEN. Punktum slutt. Det overtrumfer alle andre problem her, og ville kunne blitt forminsket ekstremt om man gjør noen endringer.

Så her kommer "oddis Secret Formula to keep the bimmers peace"  :-P 

 

Problemet er LESBARHETEN og "Flowen" i lesinga. Øyene blir trukket på hit og dit, og farger og tegn på knapper spesielt i forum kategorier og i diskusjoner er veldig slitsom i lengden, og den feedbacken jeg har fått så er dette 90% av det folk klager på.

 

Her har jeg markert rødt rundt alt som bør fjernes og justeres.

 

"Hot knappen"- må ihvertfall bli fargeløs, i beste fall bare tas bort. En sykt irriterende distrakjon sammen med den grønne "avstemning og kliste knappen".

Så kommer bildene på slutten til høyre på siden, disse må simpelten BORT :smile:

 

Her har jeg nevnt 3 ting som drar øyner og konsentrasjon i alle retninger og forhindrer deg i å fokusere fullt på overskriftene.

 

 

post-38567-0-12046000-1382134957_thumb.j

 

Her har jeg klippet vekk alt det jeg har markert - så mye mer fredfullt og harmonisk det blir å lese.

 

post-38567-0-71687100-1382134961_thumb.j

 

 

Så går vi inn i posten hvor vi har 1 eller muligens 2 overhengende problem.

 

Problem 1 nr, det absolutt største i mine øyne : Den store "midtdeleren" der nicket står. Den er ALT for tykk, og gir ikke en "flow" i lesinga og scollinga. Det blir stykket opp. 

Dernest vil jeg anbefale, om det er mulig å flytte hele det jeg har markert med ramme til nederst i rubrikken sin, slik at vi får trykt inn nick over - om dette er mulig.

 

Og til slutt den jævla fargen... på online knappen! :P

 

post-38567-0-16357400-1382134966_thumb.j

 

Da blir det litt mer sånn

 

post-38567-0-75328500-1382134970_thumb.j

 

 

Den ultimate løsning: Lag det slik at det kan INDIVIDUALISERES slik at jeg blir fornøyd, og de som nå liker det slik det er også blir fornøyd. Om det er teknisk mulig ville jeg hoppet på den muligheten med begge hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vel hete tilstander her tidvis ser jeg, men jeg er enig i at forumet er slitsomt som det er pr i dag.


Jeg er vel for gammel, men her sitter jeg altså. Med solbriller. Blir jo snøblind av den nye layouten :)

 

 

Uansett, jeg ønsker eierne lykke til. Det går seg sikkert til og medlemmene dere mister erstattes sikkert med nye mer hippe mennesker.

Og det er jo kult.. Hippe mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er relativt fersk her inne, men tenkte de ferske sine meninger er vel så bra som den eldre garde sine.

 

Grunnen til at eg blei medlem her og ikkje på andre forum var den fantastiske kunnskapen eg fant her inne.

Enkelte individer her inne har så mye kunnskap og sammen holder de ett helt forum oppe.

Skulle desse personene forsvinne så vil eg tro forumet sakte men sikkert mister trofaste medlemmer.

 

Har allerede opplevd det samme på ett mc forum og det er rart å se noe som har vært så aktivt som det var til det lille det er idag..

 

Eg synst bimmers var rotete fra før av, tråd her og der og alt var blandet, men vil for ordens skyld nevne at eg IKKJE synst siden er noe mer oversiktelig no og eg har ett stoooort ønske om inndeling av bil modeller for å lettere finne informasjon.

 

Men det som plager meg mest er at øynene mine ikkje liker den nye siden, eg får hurtig hodepine og som tidlegere nevnt i en tråd angående lesbarhet har eg problemer med å lese lengre avsnitt da øynene hele tiden finner noe annet å se på.

Utrolig frustrerende og vil føre til at eg ikkje går inn her med mindre eg må !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frustrerende og vil føre til at eg ikkje går inn her med mindre eg må !!

 

Er ganske sikker på at du ikke må !!

Skulle du derimot synes at du får svar på dine spørsmål, og evt bli kjent med nye folk står det deg fritt å velge å returnere til bimmers.

Gjør du det ikke så er jeg gjerne førstemann til å ikke savne deg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...