Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, hva skrev eg som stakk deg ?

var det det med at bimmers virket rotete før og ?

Hvis du ikkje vil savne meg vil du vel ikkje savne majoriteten av nye brukerene som kommer inn her på samme grunnlag som meg heller da, nemelig å innhente informasjon ??

poenget mitt var at mange ser ut til å slite litt med layouten til siden og vil kanskje dermed bidra i en negativ retning til ny brukermasse og at dermed nye skins må være en prioritet. .

Håper meg og deg blir gode venner i fremtiden og at du kan si unnskyld for at du en gang sa at du ikkje ville savne meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på dette med layout, eller farger.

Likte mye bedre det gamle med anonyme farger, innser nå hvor godt jeg likte det gamle.

MEN! Jeg liker veldig godt mange sv de nye funksjonene, så om man endrer litt farger til mer sånn det var, med svart logo osv. Så tror jeg det kan roe en del an uroen her. :)

Kan ikke di jeg er så fan av den nye blå delen øverst oppe, syns den skriker litt for mye, likte mye bedre den gamle.

Men farger er vel en grei ting og fikse? :) Og fordi man oppdaterer, betyr jo ikke det at hele temaet på forumet må forandres, det er jo temaet som utgjør bimmers.no, det er det folk husker og er vandt til. Nye knapper og funksjoner lærer man etter hvert, men men jeg tror det hadde vært lettere og svelge om temaet hadde vært ganske likt. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig morgen og mer kaffe!

 

Jeg ser at denne tråden nå er tilbake til mer konstruktive tilbakemeldinger og kritikk. Setter pris på det!

 

Litt hektisk med møtevirksomhet i dag, men jeg skal komme med et kjapt tilsvar nå på morrakvisten.

 

For det første, info om nye Kjøp & Salg er oppdatert. Har skrevet en kjapp oppsummering i forslagstråden for denne her.

 

Når det gjelder design, så har jeg uten tvil mye tilbakemeldinger på at den jevne Bimmersbruker ikke er komfortabel med standarddesignet som følger med denne plattformen. Jeg skal si meg mye enig i det som er diskutert rundt dette, selv om jeg nok har endel svakere skjermer enn de fleste :) Uansett: Det var aldri meningen at vi skulle si oss fornøyde med standarddesignet og kjøre det framover. Men det har vært litt hektisk, og det har vært mye support, rettinger, endringer og support(og vi kan uten tvil takke oss selv for mye av det). Designet ligger på arbeidslisten!

Det vi aller helst ønsker er å gjøre Bimmers "mer BMW" og unikt når det gjelder design. Det kan for eksempel løses med at vi utlyser en designkonkurranse på http://99designs.no/ hvor vi legger noen føringer for hundrevis av designere som da vil konkurrere om å levere vinnerdesignet. Vi vil da få mange utkast, hvor vi kan forkaste noen og gå videre med andre. Kanskje vi kunne ha opprettet en jury eller laget en avstemning så flertallet her på Bimmers får bestemme. Det er i alle fall en idé.

 

En enklere(og langt rimeligere) løsning er å kjøpe et ferdiglaget theme tilpasset vår plattform(eksempel: http://www.ipbforumskins.com/skindemo/).

 

En tredje løsning er å justere på det vi har. Farger, bakgrunner, elementer, fontstørrelser, fonttyper, bildestørrelser og slikt.

 

Slenger på et spørsmål til slutt her: Hva syns dere om nye looken til Bilforumet.no?

 

Kjør debatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis: Takker igjen for en lang og utfyllende tilbakemelding.

 

Hovedessensen i tilbakemeldingen din kan jeg vil si er ønsket om en "cleanere look". Enig i at noen av elementene skriker litt for mye i farger og om oppmerksomhet. Jeg ser dog umiddelbart noen utfordringer med utkastet ditt. Vi kan vel ikke fjerne "dotten" som angir at det har kommet et nytt innlegg du ikke har lest i en tråd? Delelinja mellom innleggene kan nok forminskes noe, og/eller få et fargebytte. Men vi må fortsatt ha en plass for brukernavn og den knappen som gjør at du kan linke direkte til et innlegg. Og alt i alt, er spørsmålet om vi skal gå for en slik "tredje løsning" nevnt her og bruke tiden på det, eller om vi skal gå hardere til verks?

 

PS! HOT-ikonet er nå borte. Får se hva vi gjør med denne etterhvert, men som en annen poengterte tidligere: Alt her på Bimmers er jo HOT :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Oddis: Takker igjen for en lang og utfyllende tilbakemelding.

 

Hovedessensen i tilbakemeldingen din kan jeg vil si er ønsket om en "cleanere look". Enig i at noen av elementene skriker litt for mye i farger og om oppmerksomhet. Jeg ser dog umiddelbart noen utfordringer med utkastet ditt. Vi kan vel ikke fjerne "dotten" som angir at det har kommet et nytt innlegg du ikke har lest i en tråd? Delelinja mellom innleggene kan nok forminskes noe, og/eller få et fargebytte. Men vi må fortsatt ha en plass for brukernavn og den knappen som gjør at du kan linke direkte til et innlegg. Og alt i alt, er spørsmålet om vi skal gå for en slik "tredje løsning" nevnt her og bruke tiden på det, eller om vi skal gå hardere til verks?

 

PS! HOT-ikonet er nå borte. Får se hva vi gjør med denne etterhvert, men som en annen poengterte tidligere: Alt her på Bimmers er jo HOT :lol:

 

 

 

 

 

Jeg kan være enig i at de sorte dottene til venstre som markerer ulest ikke er det store problemet, det er heller de tre andre (hvor 1 av 3 nå er borte- takker  ;-) ) 

 

Men få bort fargene på"klistret og avstemning" også.

 

Og bildene helt til høyre. 

 

 

Da begynner ting å bli meget mye bedre. 

 

Husker forøvrig "onlineknappen" på gamle bimmers, det var kun en bitte liten grønn dott under nick infoen. Generelt vil jeg anbefale å ta bort alt av farger, eller som sagt, være mulig å skru av.

Om dere må gå til verks hardere på den "alternativ" løsning vil egentlig tiden vise i forhold til hva brukerne mener. Jeg blir veldig mye mer fornøyd om de to andre tingene også blir fjernet.

 

Forminske den "baren" mellom innleggene er også viktig. Det gjør at det ikke blir så stykket opp og "reset and read" følelse for hvert innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det er helt forferdelig hvordan kjøp / salg delen av forumet har blitt!

 

Hvis man skal opprette en salgstråd er det jo masse styr man må ordne. Nei, dette var skuffelse.

 

 

 

Selv er jeg fornøyd med den nye kjøp&salg. Endelig er den oversiktlig. At det tar meg litt mer tid å lage en annonse bryr meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke spør du meg..

Har ikke sett så mye på det der kjøp og salg.

For min del så ser jeg ikke problemet med hvordan det var tidligere. savnet bare en "liker" funksjon der man kan kunne gi karakter på den man handlet med.

Helt tragisk at salgsforumet skal fjernes. Jeg har brukt det mange ganger på og søke opp deler osv så jeg ser noenlunde hva folk gir og forlanger prismessig.

Ligger jo mange år med historikk der som bare blir fjernet.

Syntes også det var greit at man kunne ha en egen salgstråd som man redigerte etterhvert som man la til eller fjernet deler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert. Vi klarer ikke å gjøre alle fornøyd :)

 

Å få en ny løsning for Kjøp og Salg hurtig på plass var det vi har fått aller mest forespørsler om. Å det samme var en måte å komme med tilbakemeldinger til selgere på i samme ånd som Ebay. Begge deler har vi nå gjort, og akkurat den løsningen som nå er lansert, er også ganske så nøyaktig den som er diskutert fram i forslagstråden for Kjøp og Salg. Så jeg både håper og skulle tro at nye Kjøp og Salg vil fungere bra for de fleste framover. Både for selger, og ikke minst for kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...