Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noen irritasjonsmomenter (riktignok i-landsproblemer dog)...

Når jeg logget meg inn for skrive dette innlegget har jeg ikke mulighet til å gå ned og sitere innlegg skrevet før meg (slik som før), så nå sitter jeg her og prøver å huske hva jeg skulle sitere på s.2 og s.3.

Som Fredrik 90 sier, sitering av innlegg med bilder funker best når bildene er linket.

 

Som Odd M sier, det blir for mye scrolling. Avataren og skriftstørrelse tar for mye plass og burde minskes. All den luften gjør at man blir snøblind av den hvite bakgrunnen.

Også savner man beskrivelse av kjøretøy/bosted og regdato under avatar.

Det jeg savner mest er den rullegardinen på høyre side i bunnen av tråden der man kan hoppe til andre underfora som man vil.

God helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting angående no rykte greier.

Så på min profil i sta. Der hadde jeg minus og rødt på ryktepåeng.

Lurte på hva det var, og fant ut at det er noen som har trykka på at de ikke liker innlegget mitt regner jeg med.

Det var teit syns jeg. Jeg får dårlig rykte fordi jeg har spurt et spørsmål angående problem med motoren min. Og noen gir spørsmålet mitt et rødt påeng.

Trodde disse påenga var beregnet på kjøp og salg.

Om jeg vil selge noe også ser folk på de påenga og ser negativt. Så vil de kanskje ikke gjøre en handel pga dårlig rykte mitt. Også er det dårlige ryktet pga noe annet tull som ikke har med kjøp og salg.

Og hva er egentlig vitsen med disse ryktepåengene på vanlige innlegg?

Påenget er gitt i denne tråden, inlegg 7 http://bimmers.no/topic/770122-740-m62tüb44-motor-trøbbel-tror-det-er-lmm/

Av en bruker som har vært med siden 2010 men aldrig skrevet et innlegg ifølge profilen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting angående no rykte greier.

Så på min profil i sta. Der hadde jeg minus og rødt på ryktepåeng.

Lurte på hva det var, og fant ut at det er noen som har trykka på at de ikke liker innlegget mitt regner jeg med.

Det var teit syns jeg. Jeg får dårlig rykte fordi jeg har spurt et spørsmål angående problem med motoren min. Og noen gir spørsmålet mitt et rødt påeng.

Trodde disse påenga var beregnet på kjøp og salg.

Om jeg vil selge noe også ser folk på de påenga og ser negativt. Så vil de kanskje ikke gjøre en handel pga dårlig rykte mitt. Også er det dårlige ryktet pga noe annet tull som ikke har med kjøp og salg.

Og hva er egentlig vitsen med disse ryktepåengene på vanlige innlegg?

Påenget er gitt i denne tråden, inlegg 7 http://bimmers.no/topic/770122-740-m62tüb44-motor-trøbbel-tror-det-er-lmm/

Av en bruker som har vært med siden 2010 men aldrig skrevet et innlegg ifølge profilen hans.

 

For å unngå slikt, hva med et kjøp og salgs basert ryktesystem? http://community.invisionpower.com/files/file/3366-trader-feedback-system/

 

På innleggene hadde det vært bedre med bare en "Liker"-knapp. Så slipper vi negative holdninger.

IP.Board har en "Liker"-knapp ferdig integrert, så det er bare en innstilling i AdminCP som må endres :)

 

liker.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøbuse, interessant. Jeg har trykke "minus" på noen innlegg som "uenig". Trodde dette da kun gjaldt det innlegget, og ikke "rykte" til personen.

Dette ligger jo i så fall an til å bli skikkelig fjortiss greier om det er så enkelt å påvirke noens "rykte" negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet er vel å unngå useriøse innlegg på generell basis her på forumet. Altså at brukere rett og slett må begynne å tenke seg om en gang eller to før de begynner med usaklige kommentarer eller personangrep. Dette er vil dog kun fungere dersom alle er inneforstått med intensjonen bak systemet, samt følger premissene for saklig bruk av negativ tilbakemelding. Ser dog at det kan komme til å bli et problem.. Kanskje vi kan resette karakterene etter en tid, i håp om at folk da kanskje har blitt bekvemme med bruken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke liker chattefunksjonen? Jeg synes at det er flyktige greier uten skikkelig innhold i forhold til et forum der informasjonen blir værende over tid. Da har jeg muligheten for å tenke meg om før jeg svarer og det samme har andre på mitt svar. På den måten blir vi forhåpentligvis alle sammen litt klokere. Hvor finner jeg gamle spørsmål og svar i chatten?... :???:

 

[space]: Jeg er helt enig... YouTube "bildene" er kule... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å la vær å bruke chatten det. Chat er jo noe man skal bruke om man ikke har noe vettig å snakke om. Det fungerer jo som en fin avlastning til tulletråden, og man fjerner mye "jeg vil ha kebab"-prat.

Hvis du har noe viktig du skulle ha sagt, så har vi jo et helt forum å utfolde seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes chatten er flott jeg!

Siden det ikke er lov til å chatte i tulletråden, kan folk snakke dritt og banan med de de pleier å snakke med her inne. Så kan kanskje forumsdelen holde et litt mer seriøst nivå.

I stedet for å se på det som en karakteristisk del av forumet, kan du tenke på den som kloakken til bimmers, der dritet får et utløp :)

Så er det også greit å stille kjappe spørsmål med kjappe svar, kontra en million nye tråder for små og enkle spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo selvfølgelig ikke uenig Rublings og Thundercoil, men hvis folk begynner å bruke chatten istedenfor forumet er det noe galt jmf. tanken om at chatten tar "grovsnakken" vekk fra forumet. Slik som det er nå er det tilnærmet dødt i forumet fordi folk chatter istedenfor. OK... vi har bare hatt det nye forumet i et par dager. La oss gi det hele en uke mer før jeg/vi begynner å klage på alvor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...