Gå til innhold

downshift's E46 320d sedan


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har forstått, så betyr bixenon at du har halogenpærer i fjernlys, men xenonpæren i nærlyset løfter seg når du aktiverer fjernlyset. Så dersom du mener at xenonpæren hjelper til vil jeg nok konkludere med at du har bixenon. Fin bil forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Spørmål. Etter jeg installerte LED baklyktene har jeg vært veldig fornøyd, men merket noe rart i dag. Lyktene som sitter i bakluken er ikke LED såvidt jeg vet, og den ene halogenpæra lyser når vanlig kjørelys er på. Skal vel ikke lyse der? 

 

Sånn er det når jeg har på kjørelys: 

 

post-53585-0-48508200-1386426671_thumb.j

 

Jeg mener det skal se slik ut når jeg har kjørelys på, men da får jeg feilmelding i bilen.. 

 

 

post-53585-0-75962700-1386426710_thumb.j

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innerste er tåkelys.

Det nederste bildet er korrekt. LCM og ledningsnett har gjerne andre pins eller plassering av disse, ift originale lykter.

Så det er bare til å koble det sånn du vil ha det og så kode vekk feilmelding med f.eks. BMWscanner 1.4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å fjerne pærene, men får da selvfølgelig feilmelding, som sikkert kan kodes vekk, men da har jeg ikke tåkelys bak. Ikke at det er problem for meg, da jeg hater tåkelys bak, men tenker på at det er greit å ha det i orden mtp EU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe du kan gjøre selv, ja!

 

Men det kan være litt køddete å få installert på enkelte PCer. Har du en med fullverdig XP, burde det gå fint. Det er mest (noen få av) de med win7 og virtuell XP som sliter. Men du får gamle laptoper med XP på finn for 2-500, dersom du trenger det og ikke har en gammel dritthaug liggende et sted. Haha.

Personlig gikk det greit på min win7 64-bit når jeg fant en driver som funket (på nett), men det er endel som tar kontakt, som ikke fikk det til.

 

Selve kodingen er enklere enn å åpne word. Den begynner med å lese feilkoder (ganske kjapt) og så trykker du på sånn 2 knapper, så kommer det opp et skjema med masse ting du kan huke/av på inne på LCM. Trenger ikke å skrive noe, eller styre med filflytting og backup (før du gjør mer avanserte ting).

 

Scanneren min fikk kontakt med stort sett alt på bilen, bortsett fra hjernen og et par andre. Men da bare loddet jeg sammen 2 pins og så virket alt. Ikke at du trenger å få kontakt med mer enn LCM for denne jobben. Haha. Men det er veldig greit å ha, for plutselig blir det LED her og der, eller airbag-sensor osv, som er greit å kunne "fjerne" selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må nok si meg enig der, faceliften ser mye bedre ut. :) 

 

Kan vel melde at det ikke skjer så mye her fortiden. Bilen får regelmessig vask og litt diesel i blant :) 

 

Har bestilt med nye xenonpærer ! Whoo :P 

 

 

Kommer nok ikke til å skje så mye her, da jeg skal selge bilen når våren kommer. Diesel og automat er utrolig deilig, men jeg kjeder meg ihjel i bilen. Neste bil blir E46 coupe med bensinsekser ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Det er nok kombinasjonen mellom sur dieselfirer og automat som gjør det kjedelig i denne. Hadde det vært en 330d hadde det vært noe annet, men føler den 2 literen er litt kortpusta. Kakling på tomgang og ingen merkbar lyd ved pådrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...