Gå til innhold

Min E92 335i


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med 335i! Denne er virkelig flott!
Jeg var klar for å kjøpe denne selv også, men ble ikke kvitt min egen bil så du kom meg i forkjøpet!

Håper du er fornøyd med bilen da!

 

Jeg endte opp med en sølvfarget 335CiA selv. (finner tråd her på forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 335i! Denne er virkelig flott!

Jeg var klar for å kjøpe denne selv også, men ble ikke kvitt min egen bil så du kom meg i forkjøpet!

Håper du er fornøyd med bilen da!

 

Jeg endte opp med en sølvfarget 335CiA selv. (finner tråd her på forumet)

takk for det du. 

 

Åja, så det var du som var den andre eventuelle kjøperen ja. kjipt å ikke bli kvitt sin egen bil i tide. Men ser jo ut som en meget grom bil du også har endt opp med :)

 

er meget godt fornøyd med bilen. er jo en drøm å kjøre. effekten kombinert med den gode komforten blir en fantastisk kjøreopplevelse. sitter å smiler konstant bak rattet  :)

 

har vert innom tråden din og sett på bilen. ser veldig bra ut. får gratulere deg også med grom 335  :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det du. 

 

Åja, så det var du som var den andre eventuelle kjøperen ja. kjipt å ikke bli kvitt sin egen bil i tide. Men ser jo ut som en meget grom bil du også har endt opp med :)

 

er meget godt fornøyd med bilen. er jo en drøm å kjøre. effekten kombinert med den gode komforten blir en fantastisk kjøreopplevelse. sitter å smiler konstant bak rattet  :)

 

har vert innom tråden din og sett på bilen. ser veldig bra ut. får gratulere deg også med grom 335  :applause:

Jada, er jo veldig fornøyd med den jeg endte opp med også. Bortsett fra farger så er jo bilene ganske så like utenom felger.

Jeg er i tenkeboksen når det angår ESS tuning. Det viser seg jo at bilen har hatt Hartge tuning tidligere, så automatkassa tåler det vel.

Men åssen er turbolag og sånt i forhold til originalt på den du har?

Takk for det forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er jo veldig fornøyd med den jeg endte opp med også. Bortsett fra farger så er jo bilene ganske så like utenom felger.

Jeg er i tenkeboksen når det angår ESS tuning. Det viser seg jo at bilen har hatt Hartge tuning tidligere, så automatkassa tåler det vel.

Men åssen er turbolag og sånt i forhold til originalt på den du har?

Takk for det forresten!

 

Er ikke så helt ulike disse bilene nei. ser på utstyrslista de at bilene har mye ekstrautstyr til felles. 

 

Vil tro ESS har svar på om automatkassen tåler det. 

Jeg har ikke kjørt bilen original, så vet ikke hvordan turbolag er nå i forhold til original.  

Kan ikke si at jeg merker så mye til det. er ikke noe jeg tenker på ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så helt ulike disse bilene nei. ser på utstyrslista de at bilene har mye ekstrautstyr til felles. 

 

Vil tro ESS har svar på om automatkassen tåler det. 

Jeg har ikke kjørt bilen original, så vet ikke hvordan turbolag er nå i forhold til original.  

Kan ikke si at jeg merker så mye til det. er ikke noe jeg tenker på ihvertfall.

Ja, blir nok ikke aktuelt uansett før våren ihvertfall. Originalt har du 400nm (fullt dreiemoment) fra 1300-5000rpm.

Hadde vært interessant å fått prøvd en 335i med ESS chip til sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir nok ikke aktuelt uansett før våren ihvertfall. Originalt har du 400nm (fullt dreiemoment) fra 1300-5000rpm.

Hadde vært interessant å fått prøvd en 335i med ESS chip til sammenligning.

Kult, ganske lik som på 540 det :P bare at mine hester og nm har hoppet av tralla

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

sideskjørtene har fått seg et nytt strøk med lakk. henta og montert de i dag.

panser og framfanger er også til lakkering, men var ikke klart enda. kommer bilder når dette er på plass :)

 

så har jeg prøvd meg på litt polering. ferdig med denne siden av bilen nå tror jeg:

 

post-51906-0-72231500-1389400424_thumb.j

 

post-51906-0-27589500-1389400427_thumb.j

 

post-51906-0-42185500-1389400429_thumb.j

 

post-51906-0-51236700-1389400431_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er natt og dag på original og med ESS :headbang:.

 

Gratulerer med meget pen 335I forresten. Blir spennende å følge med på hva du finner på.

 

jo takk for det du. er spent selv på hvordan det blir :)

 

 

Hehe, du lakkerer akkuratt de samme delene som jeg vurderer å sende til lakk! Er din hentet i Tyskland også?

 

Ser ut som at den ble meget blank etter polering!

 

hehe, ja tenkte det var best å få på noe ny lakk. liker ikke steinsprut [-X  er de små detaljene som gjør at bilen ser bra ut :)

 

denne har vert i Tyskland ett år før den ble tatt inn til Norge i 08. er din også tatt inn fra Tyskland? 

 

ble ikke så verst. heeelt perfekt er det ikke, men tror jeg sier meg fornøyd med det resultatet jeg har fått nå. "bare" taket og andre siden av bilen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt seint ute, men likevel: Gratulerer med kjemepestilig bil. Og flott poleringsarbeid. Ser ut som du har full kontroll her. Lurer bare på et par ting:

 

Hvordan gjorde du rent motor og omliggende områder? Så veeeldig bra ut.  Jeg gnikker og gnur og tørr ikke bruke vann i motoren.  Det blir jo bare sånn passe greit med min metode. Har du noen tips?

 

Hvilke dekkdimensjoner har du?

 

Og lykke til videre med en kjempeflott bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du.

Første gangen jeg polerer med maskin dette, så jeg er forsåvidt fornøyd med resultatet.

 

Jeg brukte stimer til å rengjøre motorrommet. Er bare å spyle litt forsiktig , ikke for mye på de mest "utsatte" plassene. Har gjort det flere ganger uten problemer. 

 

245/30-20 framme og 285/25-20 bak vis jeg husker rett. 

 

 

Har handlet inn litt småting som skal monteres før sommeren kommer. Bilstein B14 justerbart, arkym carbon leppe, carbon nyrer og komplett m-sport front. kommer nok noen bilder når jeg er i gang med montering :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir nok ikke aktuelt uansett før våren ihvertfall. Originalt har du 400nm (fullt dreiemoment) fra 1300-5000rpm.

Hadde vært interessant å fått prøvd en 335i med ESS chip til sammenligning.

 

Ta turen til stavanger så kan du få sammenligne med min.. har selv AT som har tålt alt jeg har kastet på den til nå. Dersom du vurderer noe tuning anbefaler jeg COBB på det sterkeste. Da kan du fjerne tune/endre tune selv ettersom det passer deg. Denne kan også lese feilkoder og du kan logge en del av bilens parameter. Jeg kjører som regel på et E85 map som klarer å utnytte de originale turboene for alt dem er verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...