Gå til innhold

Orginal E12. Prøveskilt, sol og 1600km


bloppe
 Share

Anbefalte innlegg

attachicon.gif2013-10-27 20.04.48.jpg

story of my life.. Noen som har tips? Det ene stempelet som er ute spretter lett ut med litt trykkluft. De andre beveger seg ikke når jeg bruker en sånn: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-19287/

Er ikke bare lett med 4-stemplet kalipper.. Må vel koble det opp igjen i bilen og skubbe de ut med pedalen.

 

En annen sak.. Var så flink at jeg klarte å skrape hull i kanalen på bruksbilen (heldigvis bare en e34), så nå må jeg få dette bremsestyret på plass slik at jeg får sveist e34'en..   ](*,)

Gøy at denne bilen havnet i rette hender, har kikket mange ganger på den!

Er nok det letteste å slenge caliperen på bilen og bruke pedalen ja... Jeg gjorde akkurat det på min E12 75mod som jeg kjøpte i vinter som skogsvrak. Hadde stått ute i 20 år.. Det jeg gjorde med bremsene var ut med klossene, så pumpet jeg stemplene ut et stykke med pedalen (ikke for langt ut), sprayet inn masse olje/fett under gummiforingen rundt stempelet, og brukte et kubein til å presse de inn igjen. etter mange ganger med dette virker bremsene perfekt den dag idag, og bilen er i daglig bruk! :) 

Tips til litt deler i fra Tyskland: http://www.wallothnesch.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Fikk ut ett stempel til med å presse det ut med pedalen, men får ikke bevegd de to siste.. er ikke mulig presse de inn igjen engang! Hvordan er det med varme, er det skikkelig fyfy selv om det er stål kalippere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Update her snart?:)

Her har du litt av hvert av deler av det jeg kjenner til, finnes sikkert mere også:) F eks den "reparasjonsboken" er jo utrolig grei å ha...

 






Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ferdig kalipperen og sånn når jeg holdt på sist, men har ikke fått gjort noe mer :( måtte rulle bilen ut av garasjen, og der har den blitt stående lenge. Ene dekket var plutselig flatt, bare av å stå i ro. Har jo aldri tid til å plukke på bilen.. men skal ta meg mer tid i vinter. Får bakbremser neste uke håper jeg. Så blir den eu godkjent om ikke lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk meg noen gode timer i garasjen i helgen, Alt er lettere når man gjør ting andre gang, men ble ikke helt ferdigkalipperen på andre siden.. 

hadde stående ene sommerfelgen til e34'en i garasjen, og måtte bare slenge den på!

post-70316-0-25743600-1385996642_thumb.j

 

var godt med litt større felg, men bilen må ned 9cm før det blir noe..

 

også finner man alltid mer rust...

post-70316-0-32534700-1385996840_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bremsene foran ferdig, endelig.. også når det for en gangs skyld er snø i Bergen måtte jeg bare legge om til vinterdekk og prøve sperrediffen! Fy satan så utrolig fantastisk det er med sperre! Har aldri kjørt bil med det før, og kjenner nå at jeg må leite opp sperre til e34'en også!

post-70316-0-95987300-1386417049_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom tråden din.Misunner deg e12.Dritstilig bil. :).

Når det gjelder diff brems,ja det er herlig å ha.

Jeg savner det på e34 og.

Her må du bare gnu ut bilder og tekst om dette klenodiumet,det blir vi ikke lei av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen ble det jul i år og! Etter tre turer til vegvesenet i dag fikk jeg endelig skilt på bilen!

post-70316-0-94791800-1387573776_thumb.j

 

Var på etterkontroll med den i går, men gadd ikke stramme håndbrekket skikkelig, fordi jeg ikke trodde alt det andre kom til å bli godkjent. Men joda, etter 10 min kom kontrolløren ut med kun én 2'er feil; for dårlig håndbrekk på venstre side. Bestilte ny time til i dag tidlig, og da bare strammet jeg opp på venstre side helt til det var litt heng i bremsen, bare for å være sikker på at det skulle virke. 

 

For å feste batteriet så kjøpe jeg en sånn 'batteribøyle' på biltema og prøvde å sveise den fast. Det gikk sånn ganske rett i dass, men det så ut som om det var skikkelig festet. Resultatet ble i vertfall:

post-70316-0-06798900-1387574425_thumb.j

 

Og selvfølgelig så dårlig jeg er på å stille inn sveisen fikk jeg også tømt et pulverapparat..

post-70316-0-04494700-1387574599_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...