Gå til innhold

Høyere forbruk ved bruk av "billig" olje e46 320d


casparij
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en e46 320D 2001. Da jeg kjøpte bilen var det castrol olje på og jeg kjørte opp og ned til Italia med den på vinters tid og den hadde ikke brukt noe serlig med olje! da det var på tide og bytte olje ble jeg gjærrig og kjøpe full syntetisk olje fra biltema, dette resulterte i at den brukte sykt mye olje når jeg kjørte over 130km/t( bor i danmark så det skjer ofte) ! 

 

Noen som har noen Idè på om det er oljen som har skyld i dette eller om det er motoren som vil ha en makeover?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Har en e46 320D 2001. Da jeg kjøpte bilen var det castrol olje på og jeg kjørte opp og ned til Italia med den på vinters tid og den hadde ikke brukt noe serlig med olje! da det var på tide og bytte olje ble jeg gjærrig og kjøpe full syntetisk olje fra biltema, dette resulterte i at den brukte sykt mye olje når jeg kjørte over 130km/t( bor i danmark så det skjer ofte) ! 

 

Noen som har noen Idè på om det er oljen som har skyld i dette eller om det er motoren som vil ha en makeover?!

Ja, har hørt om det før. Bytt til oljen du hadde så ser du selv.  Ikke vær gjerrig på oljen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel problemet er her fortsatt. har i dag kjøpt nytt veivhusutluftings filter, så kanskje det blir bedre da der ikke er skiftet på hvertfall 40 000 km! noen som har noen innspill hva annet det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har gått 230 000 på danske veier! den fikk vel service på verksted ved 170 noe tror jeg, men jeg har skiftet olje og filter hver 10´´km. Kjøpte meg et nytt veivhusfilter hos schmeidmann i går som skal monteres på onsdag. 

 

Også har jeg sett en del om sånn turbo rens man sprayer inn forran egr´en, men har en magefølse om at det kanskje ikke er drit sunt! bruker også kun shell fuelsave diesel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tilføye at etter 30 min med motorveikjøring, så når jeg kommer inn i byen og venter i lyskryssene så kommer det noen skikkelige vibrasjoner noen ganger på tomgang.. jeg tenker umiddelbart at det er et litt høyt oljetrykk i motoren!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...