Gå til innhold

importere e60?


adne95
 Share

Anbefalte innlegg

   Du får riktig nok ikke Cold clima pakken men den har iallfall aldri jeg savnet, pass også på å finn en bil med setevarme da dette ikke er fullt så vanlig i Tyskland.

 

 

Jeg har prøvd å undersøke dette litt og om du kjøper en bil som har setevarme og oppvarma spylerdyser så er eneste forskjellen på E60 nummeret på en sensor på luftinntaket. Mulig det har mye å si, men ingen har kunnet forklare meg forskjellen av de jeg har spurt. Er selv på min tredje BMW (andre E61) som jeg har bruktimportert selv. Spart ca 70.000,- på mine, inkl. frakt, men eksklusiv vinterdekk (som jeg har beholdt fra forrige bil). Har spart godt over 100.000 på 530xd som jeg har tatt inn til andre. 15.000,- for frakt var svært dyrt. Det er billigere å få frakta enn å reise ned å hente selv er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å undersøke dette litt og om du kjøper en bil som har setevarme og oppvarma spylerdyser så er eneste forskjellen på E60 nummeret på en sensor på luftinntaket. Mulig det har mye å si, men ingen har kunnet forklare meg forskjellen av de jeg har spurt. Er selv på min tredje BMW (andre E61) som jeg har bruktimportert selv. Spart ca 70.000,- på mine, inkl. frakt, men eksklusiv vinterdekk (som jeg har beholdt fra forrige bil). Har spart godt over 100.000 på 530xd som jeg har tatt inn til andre. 15.000,- for frakt var svært dyrt. Det er billigere å få frakta enn å reise ned å hente selv er min erfaring.

Ja samme inntrykket har jeg, cold clima pakken har også noe som heter forvarmer for at det skal blir raskere varmt i varmeapperatet. Bak hver nyrene så sitter et spjeld som lukker og åpner luftgjennomstrømmningen, er dette for at motoren skal bli raskere varm når det er ekstra kaldt ute? Cold clima innebærer også litt større batteri og større spylerveske tank etter det jeg har funnet ut ;)

Har selv ikke cold clima på min 325d og jeg må si jeg ikke savner det heller, har varmeseter, oppvarmede spylerdyser og til og med varme i frontruta der viskerene ligger slik at disse ikke blir isete:) Når det gjelder import så var de 15 000 for frakt, registrering og alt av papirarbeid med å få bilen hjem og på skilter. Hvis dette var dyrt da tror jeg at jeg må se meg om etter andre importører, trodde dette ikke var så aller værst pris. Drømmebil.no skulle jo ha 35 000,- for å importere en bil og det synes jeg ble alt for dyrt igjen, dette hvis jeg skulle finne bilen i markedet selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata med bl.a. Koed om dette og på E60 skal det ikke være noe forskjell på forvarmer eller andre deler med og uten cold climate, kun denne sensoren. Koed har, slik jeg forstod det, undersøkt delenummer ganske grundig selv da de hadde befatning med tyske biler også. Mulig det er annerledes på 3-serie? Mine biler, uten cold climate, har også disse spjeldene. Tror de er en del av dynamic efficiency. Både 3-serien og 5-seriene jeg har hatt har blitt veldig fort varme sammenlignet med f.eks. VAG og jeg har kjørt de problemfritt i både Oslo og på Lillehammer vintrene gjennom uten noen form for motorvarmer. Gleder meg likevel til vinteren da bilen jeg kjøpte i vår har webasto :)

 

Nei, da misforstod jeg. 15.000 er nok relativt rimelig om du får noen til å importere for deg (gir vel også bruktbilgaranti det?). Gjør papirarbeidet selv og da kommer det på 4.500- 6.500 inkl. momsing (avhengig av hvor bilen står) av ekspeditør slik at jeg henter bilen ferdig momset og klar for visning på trafikkstasjon hos ekspeditør. Ganske vanlig å ta 20-30.000 har jeg inntrykk av ja hos forhandlere som importerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er forskjell på en 525D med og uten cold climate er en forvarmer og en annen luftinntaksslange til motoren. Ellers er alt likt.

Vet ikke helt om det er nødvendig, all den tid det faktisk går svært mange biler i norge uten cold climate.

 

Ellers har Thundercoil mye rett i det h*n skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata med bl.a. Koed om dette og på E60 skal det ikke være noe forskjell på forvarmer eller andre deler med og uten cold climate, kun denne sensoren. Koed har, slik jeg forstod det, undersøkt delenummer ganske grundig selv da de hadde befatning med tyske biler også. Mulig det er annerledes på 3-serie? Mine biler, uten cold climate, har også disse spjeldene. Tror de er en del av dynamic efficiency. Både 3-serien og 5-seriene jeg har hatt har blitt veldig fort varme sammenlignet med f.eks. VAG og jeg har kjørt de problemfritt i både Oslo og på Lillehammer vintrene gjennom uten noen form for motorvarmer. Gleder meg likevel til vinteren da bilen jeg kjøpte i vår har webasto :)

 

Ja det var det ja, har alltid lurt på hva disse spjeldene er til for da noen biler har og andre ikke. Tror ikke det er noe Efficient Dynamics greier da dette kom rundt 2009, en kompis har disse spjeldene på sin 2004 E60 530d. Noen som vet noe om disse spjeldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...