Gå til innhold

Øke innpress på felger?


kje
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått frest av senter på felger tidligere? Jeg har kjøpt meg felger med ET35, men pga lavt innpress subber de i hjulbuen bak. Jeg ønsker å oppnå økt innpress for å få hjulene mer inn i hjulbuen. Hvor kan jeg eventuelt gjøre dette? Og hvor mye kan man endre innpresset?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått gjort dette på mine 19"ere som jeg har på Z4en. Fått frest av 4mm på alle. Bekjent av meg som jobbet med CNC-maskinering tidligere som gjorde dette. Er vel bare å søke opp forskjellige bedrifter i nærområdet ditt og ta kontakt og høre.  

 

Er litt delte meninger om hvor mye gods det skal være igjen fra enden av kon i bolthull til anleggsflaten bak. Jeg mener jeg har igjen 3mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd for det ja... Subbet dine felger før maskinering? Mine subber bak ved en del fjæring. Usikker på om 3-4mm vil gjøre susen...?

Bare kjør på med strekk istedenfor, fa framdekket bak og kjøp nytt fram dekk, og sell bakdekket. Da slipper du å ødelegge felgene dine! ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd for det ja... Subbet dine felger før maskinering? Mine subber bak ved en del fjæring. Usikker på om 3-4mm vil gjøre susen...?

 

Jeg visste at de ikke passet siden de egentlig var til E9x som har lavere innpress. Så jeg fikk de maskinert før de gikk på bilen. 

 

 

Bare kjør på med strekk istedenfor, fa framdekket bak og kjøp nytt fram dekk, og sell bakdekket. Da slipper du å ødelegge felgene dine! ;)

sent from my microwave using tapatalk

 

Noen liker jo at det ser bra ut også og ikke sånn ekkelt dekkstrekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det i "motsatt rettning".

Dro til Polen en tur for å lakkere bilen til en kompis, der fikk jeg tak i originale CSL felger. De sveisa stjerne forma spacer og borra navdim til E39 på 74.1, samtidig forma de slik at spaceren fulgte kon formen på felgen, og til slutt lakkerte de. Arbeid kom på ca. 2000 kr.

Vil også bare nevne at et verksted (i Oslo) som skulle slipe til mindre impress på min gamle mitsubishi, der har de faktisk greid å slipe kjev, dermed fikk jeg kast på felgen. Endte med å dra tilbake, slipe litt ekstra og bruke spacer på et hjul. Det er kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at de ikke passet siden de egentlig var til E9x som har lavere innpress. Så jeg fikk de maskinert før de gikk på bilen. 

 

 

 

Noen liker jo at det ser bra ut også og ikke sånn ekkelt dekkstrekk ;)

Dekk strekk er vel ikke ekkelt ? er ekkelt og ikke ha det mener nå jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkstrekk er ikke aktuelt for meg. Ønsker original størrelse på dekkene også (225 og 245), men det viser seg å by på problemer med ET35. Vil det være nok å slipe ned til eksempelvis ET38? Noen som har prøvd 17x9" med 245x40 ET38 på E36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er teit å ødelegge en felg bare fordi dekkene ikke passer inni hjulbuen.

Kjøp 10mm mindre dekkene da, eller ta å vals hjulbuen, eller bare kjør med det oppsettet og så sliter du vekk dekket på siden?

Men detta er tross alt ikke min bil, felger eller dekk.

Du bestemmer selv ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...