Gå til innhold

Tips til førstebil?


Diiesel
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm.. Takk for innspill :)

 

Falt pladask for utseendet på denne her: BMW 520i 1992mod m/Rieger styling

Heeerlig bil! Synd at den har gått såpass langt.. Vil helst ha en bil som jeg kan ha i noen år, og da vil jeg ikke ha motorhavari på hjemturen for å si det slik :P

 

Hadde vært takknemlig hvis noen av dere hadde tenkt litt på meg hvis dere kommer over en bil som passer kravene mine.. Kjipt at Rieger styling koster så mye hos GS, kan jo nesten kjøpe den der bare for Rieger kittet og likevel spare penger! (Hvis jeg da kjøper en E34 520i og denne som delebil)

 

1. Ingen normale mennesker kjøper rieger, skulle heller tapa fast slike hamburgeresker i isopor rundt hele bilen enn å bli sett i noe slikt. (og det tror jeg hovuddelen av forumet er enig i.) Ikke sats på noe slikt, for det vokser du av deg når du får litt mere erfaring mellom rett og galt.

 

2. Slik mange har fortalt deg, spiller km ingen verdens rolle på en 21 år gammel bil. Det er den generelle standen som er avgjørendes for prisen.

 

3. Du kjøper ikke bil fra gutterommet, følg med i lokalaviser og sett forhåndsøk på finn med alt av biler i dit område med autooppdatering til mail hver morgen. Kjører ikke landet rundt for en bil til 10-20k med mindre det virkelig er ett knallkjøp. Finner du noe du liker, dra å se på bilen, nytter ikke å vente til den er solgt :) Få med deg noen som har skrudd en del bil når du skal inspisere, på eldre biler kan det være mye rart og det er somregel umulig å si noe konkret utifra annonsetekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at du har rett på alt det her, men akkurat nå føler jeg at E34 blir for tomme uten det Riegerkittet.. Mtp. kilometerstanden er det vel bare det at jeg har en fobi av å bikke over 400.000km. Blir jo selvsagt vanskeligere å selge den med mer enn det på telleren og :P

 

Hvordan får jeg til den autooppdateringen som du snakker om? Hadde vært jysla greit å ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...