Gå til innhold

Defa motor & kupe varmer i M5 -08? Eller Webasto?


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, har veldig lyst på dette Webasto greiene, men får så mange mot argumenter på Webasto iforhold til Defa vifte og varme matte.

 

Mottargumentene på Webasto er:

- Bruker strøm (30min med vifte i bilen for å distrubere oppvarmet luft ut i kupen), til tider blir bilen stående 2-3uker om gangen.

- Dyrere enn Defa(2-3x dyrere)

- Lekkasjer

 

Fordeler med Webasto:

- Slipper ledning

- Kan varme bilen hvor som helst

 

Fordelene med Defa:

- Lader bilbatteriet(jeg er ofte vekke, og bruker bilen lite til tider)

- Billigere en Webasto

 

Ulemper med Defa:

- MÅ ha ledning/230volt

 

Likt på Defa & Webasto

- Kan styres ifra miin Android mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E61 så får man ikke motoroppvarming av webasto, men bare kupe oppvarming. Det er standard innstilling på systemet, og ihvertfall en bilvarmebutikk/montør ville heller ikke kødde med systemet da bilen ikke liker at noe er forvarmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E61 så får man ikke motoroppvarming av webasto, men bare kupe oppvarming. Det er standard innstilling på systemet, og ihvertfall en bilvarmebutikk/montør ville heller ikke kødde med systemet da bilen ikke liker at noe er forvarmet.

Ok, gjelder dette og Defa varme- pute /teppe og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også selv webasto på E61en jeg kjøpte i vår. Men her var webasto sotet igjen og sirkulasjonspumpa ødelagt. Fikk det heldigvis dekka på garanti, men webasto skal brukes riktig for at det ikke skal sotes igjen og bli ødelagt. Man bør også sterkt vurdere AGM-batteri om man ikke allerede har dette. Når det fungerer er det ikke noe som er mer genialt utstyr på en bil enn webasto :) Defa gir mye av det samme i mine øyne med fordelen av mindre driftsutfordringer, men med ulempen at man er avhengig av strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det gjelder noe med Defa, men det som jeg kan si er at webastoen varmer opp varmeveksleren og den er direkte koblet på oljen, så webasto varmer også opp olje i motoren/bunnpanna, samtidig som kupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det gjelder noe med Defa, men det som jeg kan si er at webastoen varmer opp varmeveksleren og den er direkte koblet på oljen, så webasto varmer også opp olje i motoren/bunnpanna, samtidig som kupe.

Jeg har originalmotert webasto på vår F11. Hvordan får jeg styrt denne fra mobilen? Har i dag fjernkontroll men høres jo fancy ut å styre den fra mobilen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg har blitt fortalt at jeg må kjøre like lenge som jeg har latt webastoen gå (og at webastoen helst skal gå i 30 min for å renne brent og ikke sote igjen). Lar den gå en halvtime hver morgen og ettermiddag og kjører 15 min til/fra jobb. Målte batteriet til å være så som så i sommer (kjøpte bilen i fjor vår), men fungerer helt fint enda. Setter den sjelden på når det ikke er kaldere enn -5, men ellers bruker jeg den, også i de 10 min jeg er inne i barnehagen og leverer om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...