Gå til innhold

Vil gjøre litt med min 118d. :)


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Har en 2008 118d jeg har lyst å gjøre noe med i de neste årene jeg skal ha den. Vært innom det lokale verkstedet og spurt men de visste meget lite så jeg håper noen her kan litt mer. :smile:

 

Det jeg lurer på er ca. hvor mye det vil koste og:

 

- Fornye fronten? Elsker gliset til nyere BMW'er og kunne gjerne hatt noe slikt.

 

- Sprekere? Noe "tuning" kits som er lovlige, fungerer o er verdt pengene?

 

- Andre tips til fornyinger jeg sikkert ikke tenker på en gang? Har veldig lite greie på biler.. enda.

 

Mvh

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke mye om utstyrsnivået på 1'eren, 3dørs eller 5dørs? Om du har M-sport eller noe annet. Tuningkit? hva tenker du på da? Eksos, datatrimming?

 

1serien kler bakrutespoiler, andre nyrer er smak og behag (krom/sort/carbon)

 

Sleng ut noen bilder av doningen så er det lettere å komme med forslag/hint ;-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dørs, helt vanlig.

 

Tenkte om det var noe som ikke kostet all veeerdens med penger som piffer opp aksen litt. :)

 

Bakrutespolier var en fin ide. Men tenker mest på fronten(lyktene hovedsaklig) i første omgang. Men spørs om det ikke vil bli litt dyrere enn en spoiler. :P

 

Tanken var kun felger, front og muuulig muuulig mørkere vinduer, men er redd for at det skal bli for mye. Skal google litt bilder. :)

 

Ellers er forslag hjertelig velkommen. Åpen for det meste. :)

 

lille_skrulle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport-fanger er ofte det "vanlige" valget, men det er jo relativt vanlig, og får heller ikke bilen til å se så mye mer moderne ut (bare generelt penere :)).

 

143680773520dc847be7df591838606_640_480-

 

Et annet alternativ kan være M-sport-fangeren fra coupè/cab-modellene. Denne ser litt annerledes ut, og muligens litt mer moderne. Vurderer selv å montere en slik på min:

 

attachment.php?attachmentid=222873&stc=1

 

En tredje variant er original Performance-fanger, men personlig (som den eneste i verden) synes jeg ikke denne ser så bra ut.

 

BMW-Performance-E87-02.jpg

 

I tillegg til disse finnes det et hav av uoriginale fangere tilgjengelig, men de gidder jeg ikke å lete frem/ramse opp. :)

 

Når det kommer til lykter kan du enten montere originale xenon-lykter (det koster dessverre litt), eller gå for uoriginale lykter fra f.eks. Depo. Mange av de uoriginale ser litt rare ut etter min mening, men det finnes en og annen "normal" der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! Likte to'eren ja. Siklet litt på slike Angel Eyes lykter. Men de var ikke i billigste klassen.

 

Hva med ytelse? Noe som er bedre å investere i enn annet? Tror jeg blir rimelig fattig hvis jeg kommer inn å bare sier "Make it faster!" (toppfart bryr meg lite, er mer glad i reisen fra rødt lys til 90) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for forslag! Likte to'eren ja. Siklet litt på slike Angel Eyes lykter. Men de var ikke i billigste klassen.

 

Hva med ytelse? Noe som er bedre å investere i enn annet? Tror jeg blir rimelig fattig hvis jeg kommer inn å bare sier "Make it faster!" (toppfart bryr meg lite, er mer glad i reisen fra rødt lys til 90) :D

 

Har selv utført datatuning på min, opp fra 122hk/280nm til 150hk/340nm, verdt pengene det ja. Har lyst å gjøre noe med utseende på min også men viktigste er følelsen bak rattet først og fremst for min del.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver på med tuning og har datatunet flere av disse. For eksempel BMW 116D med N47-D20A 116HK/260NM er virkelig morsom å tune, der så legger vi en fil som yter ca 185HK/400NM. Jeg anbefaler virkelig alle med N47-D20A 90HK/116HK motor å få den tunet av oss. 90HK versjonen får man nesten 95HK mer og det merkes helt sykt.

 

Ulveh: Har du 122HK versjonen? I såfall legger vi en fil som har 157HK/350NM og det er testet i benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver på med tuning og har datatunet flere av disse. For eksempel BMW 116D med N47-D20A 116HK/260NM er virkelig morsom å tune, der så legger vi en fil som yter ca 185HK/400NM. Jeg anbefaler virkelig alle med N47-D20A 90HK/116HK motor å få den tunet av oss. 90HK versjonen får man nesten 95HK mer og det merkes helt sykt.

 

Ulveh: Har du 122HK versjonen? I såfall legger vi en fil som har 157HK/350NM og det er testet i benk.

 

Med en så stor effektøkning følger det helt sikkert med en ekstra garanti mot motor og drivverkhavari. Hvordan beskriver du selv denne garantien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en så stor effektøkning følger det helt sikkert med en ekstra garanti mot motor og drivverkhavari. Hvordan beskriver du selv denne garantien?

N47-D20A er levert ut med 143HK/300NM og den tuner vi også til 185HK/400NM, og noen små modifikasjoner blir N47-D20A levert ut originalt med 177HK/350NM som vi tuner til 228HK/435NM, med noen andre modifikasjoner blir den levert ut med 204HK i 123D og da heter motor N47-D20D og den kan vi tune til 245HK/481NM

 

N47-D20A som sitter i 90HK og 116HK er en nedtunet versjon, så den tåler fint effekt økningen.

 

Som alle andre så leveres det med bli fornøyd garanti, resten bestemmer man med høyre foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fornøydgaranti liker vi, men hva mener du egentlig med at man i relasjon til endringen av motorstyringen bestemmer resten selv? Betyr dette f.eks at motoren og drivverket kan ta skade hvis man utnytter effekten maksimalt?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte skade gjør det ikke, men det er ikke alle som er "voksen" og noen liker jo å spinne mye og ofte og klart at bilene er ikke bygd for det formålet uansett trimmet eller ei, og får man mer effekt og spinner enda mer gjør jo ikke det saken noe bedre, men ved normal bruk så har ikke tuningen noe å si for drivverk, så det er eier/bruker som bestemmer hvor han legger listen med tanke på skade av drivverk.

 

Min personlige mening og hva jeg liker best er at man har ekstra krefter på motorvei eller landevei når man skal forbi en bil eller to, samt skyvet ut av krappe svinger. Og for min del så tuner jeg ikke bil for at jeg skal tøffe meg foran småbertene, men når det er sagt så finnes det folk som har behov for og gjøre det og da kan en tuning imponere småjentene mer og vi hjelper til så de får gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tidligere saker med Dolk, så ville jeg styrt unna han.

 

Du har to store og seriøse aktører innen BMW(ESS og TRF), da er det ingen grunn til å benytte noen andre, som ikke sitter på samme ekspertisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...