Gå til innhold

Høy poppe lyd i anlegget etter jeg monterte AGM batteri fra biltema


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte å monterte et nytt 80aH AGM batteri fra biltema i bmwen (523 sedan, 97) min på mandag, å etter det så kommer det en høy poppe lyd hver gang jeg skrur på/av bilen.

Snakket med noen som tipset meg om at det kunne være dårlig jording, men nå i dag kjøpte en kompis av meg akkurat samme batteri å har akkurat samme feilen. Hver gang han skrur forsterkeren på/av så kommer det en høy poppe lyd. Denne lyden kommer også mens forsterkeren er på med han, hos meg så kommer lyden inni mellom når jeg kjører.

 

Noen som vet hva som kan være problemet å hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første tips vil bare være å gå over alle kabler skikkelig i begge ender. Sjekke at terminalene er frie for irr og sitter skikkelig, du skal kunne slå dem med en hammer uten at dem beveger seg (ikke gjør det, men du skjønner poenget). Alltid en fordel å oppgradere jordingskabel, så prøv også dette, samt jord forsterkere rett i batteriet om dere ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk alt av kabler på anlegget nå i helgen. På minus kabelen var det litt irr i jordingspunktet så jeg pusset med sandpapir å hadde på kontaktspray, samme gjorde jeg på batteriet. Etter dette var gjort var poppelyden der fortsatt, men fant så ut att ene signalkabelen min (den hvite) hang fast med en leder + at når jeg sist hadde skrudd fast remoten i forsterkeren hadde jeg skrudd fast i isoleringen på ledningen, og ikke selve lederene noe jeg selvsagt fikset. Etter jeg fikset remoten så forsvant poppelyden, så nå er ny signalkabel det neste på listen :)

 

Høytalerterminal har jeg ikke å jord/pluss er begge 53mm2 så er ikke store vitsen å oppgradere dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...