Gå til innhold

F11, sportsseter eller komfortseter?


BMV
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke adaptive LED-lykter?

Om det er noe som spiller igjen ved videresalg, tror jeg det er nettopp det.

Har vurdert det som for dyrt, men bilen er ikke bestilt ennå. 22000,- kr ekstra. Hva blir forskjellen i praksis kontra Xenon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke glemme at adaptive LED-hovedlykter har det du har krysset av på utstyrslisten inkludert i prisen. Prisdifferansen er derfor ikke så stor (på lik linje med sport- og komfortseter).

 

  • 5AC Fjernlysassistent: 1.660,-
  • 524 Adaptive kjørelys: 4.980,-
  • Totalsum: 6.640,-

 

  • 552 Adaptive LED-hovedlykter (inkl. 5AC, 524): 22.000,-
  • Totalsum: (differanse: 22.000-6640=15360,-)

 

Med på kjøpet får du aller siste teknologi og en bil som ser up-to-date. LED lysene er såpass mye bedre at du helt klart vil få igjen for dette. Jeg vil anbefale deg å se filmer på youtube "BMW LED headlight", så ser du hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt LED hovedlys på en LCI F10/11, spesielt siden du har valgt adaptivt xenon med fjernlysassistent.

 

I tillegg får du også LED blinklys foran. ;-)

 

Har prøvd F01 LCI med LED i mørke og det var enda bedre enn xenon synes jeg.

 

Når det gjelder seter, har jeg kun sportseter i stoff/alcantara, men er veldig godt fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det, selv om jeg elsker HUD. Personlig ville jeg letet i noen skuffer hjemme etter noen kontanter slik at man hadde fått begge deler.

 

Jeg hadde, som tidligere nevnt, valgt bort 184hk utgave til fordel for noe annet. Du får "lite for pengene" ettersom det koster rundt 20.000kr ekstra. Dette ville jeg helt klart brukt på annet utstyr og motoren kan enkelt oppgraderes senere dersom det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke helt å se hva slags glede/nytte jeg får av LED-lykter kontra Xenon.
Leste litt på noen forum i går (US og UK), der mange ville ha det først og fremst fordi fronten ble finere. Den blir kanskje det, men jeg synes det største estetiske løftet ble mellom Xenon pre-LCI og Xenon LCI.
Noen som hadde eller hadde prøvd LED mente at det var marginal forskjell i opplevd lys-effekt.
En mente han likte Xenon-lysets fargetemperatur og opplevde lyseffekt bedre. En annen viste til at LED-pærer varer langt færre timer enn Xenon-pærer (med ditto oftere behov for pæreskifte), og at BMW har innført LED primært for å midlertidig "svare på" Audis innføring av dette. LED er kun en forbigående satsing av BMW, ble det nevnt. De har drevet en stund med forskning/utvikling av laserbaserte lykter, og vil komme med dette for i8:
https://www.google.com/search?q=Head-up+display&rlz=1I7GGLL_noNO338&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7#q=bmw+laser+headlights&tbm=vid

Men jeg respekterer og synes det er bra at vi har forskjellige prioriteringer av utstyr (som ikke er nødvendig men kjekt å ha).
Jeg forundres feks. over hvor mange F11 som er kjøpt uten elektrisk innfellbare speil. Synes det ville vært litt flaut i et p-hus el.l, at man må ut av bilen og felle inn speilene manuelt, mens det florerer av "billigbiler" som har dette rundt deg...Også merkelig at nesten ingen bestiller med universal portåpner integrert under speilet. Kan betjene 3 porter, og koster bare 2770.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bryter skal man benytte?

Mener du at speilene har elmotorene innebygd som standard?

Man holder inne låseknappen i tre sekunder.

Det kan godt hende det er en utstyrstype man trenger for at man skal kunne gjøre dette, men det er veldig mange som har gjort det.

Hva skal du med F1 giring på en 184hk dieselpurke egentlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED har jo vesentlig lenger levetid enn xenon.

 

Du kan nok ikke kode om innfelling når du ikke har motorer i speil fra før av.

Jeg vet ikke, men leste dette her: http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=881143

Most automotive headlights use 5mm LEDs. Here is some independent testing data. The dimming effects are noticable in as little as 400 hours.

http://www.molalla.net/members/leeper/5mmdeg.htm

Home LEDs are very different from the ones used in headlights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder inne låseknappen i tre sekunder.

Det kan godt hende det er en utstyrstype man trenger for at man skal kunne gjøre dette, men det er veldig mange som har gjort det.

Hva skal du med F1 giring på en 184hk dieselpurke egentlig? :P

Sikker på at dette kan kodes uten å ha avblendbare/innfellbare speil (430) i utgangspunktet?

Girhendler på ratt er ikke noe must for meg, men koster bare 2500, og er kjekt for å kunne motorbremse i bratte nedoverbakker.

Jeg har benyttet kontrollert motorbreming mye i min E61, men da måtte jeg gjøre dette med girspaken. Først slå over i manuell-modus og deretter gire ned. Med girhendler på rattet i F11 kan dette gjøres med et klikk på girhendelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...