Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

Det stemmer at den har annen benevning, men er jo fult mulig at det er samme feilen. Uansett synd de ikke vil ta goodwill.

Poenget med r6 bytte er jo at det vil være "gratis" for deg å få godkjent, da effekten i den nedjusterte "2,5" versjonen originalt ikke er høyere enn 123d, men at potensialet ved tuning er mye høyere.

Er helt enig ang vektfordeling. Men se på rundetidsforskjellen på vln mellom 1serie.med 2l d og 3l d.

Men er jo litt sjarm over "2,3d" også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev nettop denne E-posten til tidligere eier.. holder oppdatert med svar og hvordan det blir

 

Hei.

Jeg har sjekket litt rundt etter register-havariet

Som du vet fikk jeg et prisoverslag fra Bmw i Svergie på 104.000,-  på å bytte motor (som de mente at var det billigste å gjøre)

Dette er penger som jeg ikke har og derfor må jeg finne på en annen løsning.

Jeg er en ganske god mekaniker selv og planlegger å bytte motoren selv. jeg har fått pris ifra Gs-bildeler for ny motor på 65000,-

Noe som er betraktelig billigere og mere aktuelt.

Men etter litt lesning rundt om kom jeg over denne artikkelen:

http://m.dinside.no/906560/du-har-ansvaret-for-bruktbilen-selv-etter-den-er-solgt-videre

i kort beskriver denne artikkelen en sak som har gått til forbrukerrådet 3 ganger og alle gangene har kjøper fått medhold.  (best om du leser den)

og det går på skjønn at et registerkjede som ryker etter 108.000 er en delefeil og ikke en “normal” slitasjefeil

 

personlig synes jeg ikke noe om denne loven og er mere interessert i at vi ordner en avtale sammen.

vet det står i kontrakten at bilen selges som den står uten garanti.. men som påpekt i artikkelen er ikke dette holdbart juridisk sett

 

hadde det gått 6 måneder eller 3 måneder hadde jeg aldri spurt om dette.

men jeg synes det er rimelig å spørre om at du dekker halve delekostnaden av motoren altså 32500,-

og jeg dekker alt av montering osv som må gjøres.

jeg har tross alt bare hatt bilen i 3 uker da dette skjedde.

og jeg mener at i forhold til hva jeg betalte for bilen så skal den holde mere enn 3 uker.

 

håper du forstår frustrasjonen og at jeg bare prøver å løse noe som er en ganske umulig situasjon ifra mitt ståsted alene.

 

Mvh Fredrik tollefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør, så synes jeg du skal skifte til IF og velge motor og girforsikring etter du har byttet motor, som jeg sa på facebook! 

Det er ikke noe de gir til alle biler, men vil tro at de dekker denne da. Jeg får det ikke på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...