Gå til innhold

Min 123d Performance (Nürburgring reisebrev s29)


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

mads: ja får nok det men er jo litt sent nå som feilen faktisk er fikset da.. :P er jo bedre register på de nye motorene..

 

R.Andersen ja stemmer det.. er det som er i signaturen min står 325i men er jo M3 motor så kaller det m3 ;) dette er ikke så gromt som ditt prosjekt men mere sånn bang for buck prosjekt som skal gi mye glede for lite penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

saken er fortsatt hos forbrukerrådet å har ikke hørt noe serlig mere derifra.. men jeg og min mekaniker kompis har bestemt oss for å ta av toppen på bilen for å se hva som er ødelagt og om det kan lønne seg å sende inn toppen til overhaling.. så sant den ikke har tatt med seg bunndelen da.. det kan gjøre ting betraktlig billigere for meg :) krysser fingrene.. skruing settes i gang i romjula :)

 

på andre siden har jeg og martin lagt noen vage planer om å delta på denne trackday'en

http://www.destination-nurburgring.com/ (den står på forsiden)

må si disse planene gjør så jeg gleder meg enda mere til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da var jeg endelig i gang.. og en god økt var det :)

siden vi begge var ganske iverig med å begynne så så motorrommet sånn ut etter bare noen minutter

20140104_095013.jpg

 

så var det bare å dra ned kassa.. gikk veldig lett :)

20140104_120742.jpg

 

panseret måtte av

20140104_140733.jpg

 

som dere ser så blir det ganske god plass bare man fjerner deksler og elvifte osv

20140104_140742.jpg

20140104_140751.jpg

 

og etter da alt er koblet ut så er det bare å dra den opp da...

20140104_151104.jpg

20140104_151046.jpg

20140104_151111.jpg

 

så da står den der uten motor mellomaksel eksos gir panser og deksler..

alt gikk egentlig kjempe bra i dag.. ingen større problemer vi møtte på.. og jeg må også si at å skru 1-serie er ganske enkelt :)

20140104_160134.jpg

 

 

Vi håper å få sendt inn toppet til overhaling i løpet av uka :)

begynner å dmontere ting på toppen i morgen..

 

god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjøpt in ny motor.. planen er nå å ta av toppen og sende den inn til overhaling.. så bare håper jeg stemplene er hele etter ventil kræsjen :P

men sliter nå med å få ut injectorene siden de sitter som et helvete.. ringte Bmw å hørte hva de skulle ha for å dra de ut.. og de skulle ha ikke mindre enn 2500kr for det.. og siden det er nettop hva verktøyet koster så kjøper jeg heller verktøyet å gjør det selv.. bare håper jeg ikke ødelegger en injector da de koster skjorta :P er vel 5 lapper per.. :/

 

jeg har ikke tatt ned fremdemperen enda men tror det skal gå bra :) men nå er jeg så heldig at når jeg skrur har jeg bokk og et arsenal av verktøy og en mekaniker til å hjelpe meg med alt jeg ikke får til selv.. så tipper det skal gå bra å få på KW v3'ene mot våren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. hvis man skal sammenligne med turistenfhart.. så er det ikke så ille egentlig.. man må bare kjøre mere for at det skal lønne seg. nå er det vel ca 250kr runden (litt mindre men for enkelhetens skyld så sier vi 250) da må man kjøre 40 runder for at det skal bli samme prisen.. og man har 2 dager på det.. men fordelen er det at man slipper motorsykkler turistbusser og andre idioter.. og det er verdt litt det også.. eneste som er risky er jo at det KAN plutselig være drittvær og da er det såfall ikke hvert pengene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...