Gå til innhold

F11, Active Cruise Control eller Head-Up Display?


BMV
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Medfører det riktighet at Instrumentkluster med utøket innhold (6WA) kan vise samme info som Head-Up Display?

Hvis du tenker på navi info, radio stasjoner, og musikklister, så vises dette under speedo/turteller med 6WA ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge på min F31, og trorjeg hadde valgt bort ACC (selv omjeg hadde strukket meg langt for å beholde begge). Jeg har sportsautomat, og klarer derfor å "simulere" ACC med høyrefoten

OK

Kunne du forklart litt hva du mener med å "simulere ACC med høyrefoten" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begge deler på min E60, og syns dette er to knallbrae ting og ha i bilen. Med HUD slipper du og ta oppmerksomheten vekk fra veien, og er utrolig behagelig generelt sett. ACC er jo også genial, hadde jeg ikke hatt ACC hadde jeg ryki i laserkontroll idag IGJEN mest sannsynlig, og den er jo også drit kjekk med tanke på at den følger trafikken med sekunder mellom, istedenfor og ligge i en konstant fart også måtte gå ned i fart for og ikke støte borti bilen foran. Jeg hadde strekt meg langt som tidligere nevnt for å ha begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått fra meg ACC da jeg vil kjøre bilen selv, på en måte, selv om det sikkert er kjekt å hvile føttene helt av og til under lengre etapper.

Men jeg er i tvil om HUD er verdt 13740,- (jeg har valgt utøket innhold (6WA) til 1660 fra før av, og dette er "gratis" med HUD).

Men så tror jeg at den infoen som vises i HUD også kan vises i skjermen mellom speedometer og turteller (6WA), og da er infoen i allefall synlig i samme retning som veien  likevel (i motsetning til å måtte se på iDrive-/infotainment-skjermen), selv om man må gløtte litt ned.

 

Hvis du skal ha navigasjon i bilen, så kommer også navigasjonsanvisningen opp i HUD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så hadde prøvd å prute ACC og headup inn i prisen! Kanskje ikke helt realistisk, men jeg er mildt sagt provosert av utstyrsprisene. Måtte jeg velge mellom HUD og ACC ville jeg valgt ACC. 

HUD er ikke vitalt utstyr, men HUD gjør at du slipper å se ned og dette kan i beste fall kutte reaksjonstiden betraktelig, viss uhellet er ute. Audi og Mercedes har også begynt å tilby HUD* nå, så dette blir nok vanligere med tiden. I EU sammenheng så skal slike aktive bremsesystem skal bli innført som standard sikkerhetsutstyr innen 2016. Jeg tror ikke at biler uten disse sikkerhetssystemene blir like ukurant som biler uten abs og airbag ble en gang i tiden, men mye av disse sikkerhetssystemene har kommet for å bli. Jeg mener ikke at alle disse systemene er gull verd, men jeg mistenker at mange som argumenterer i mot uten egentlig har satt seg inn i/opplevd den praktiske fordelen. Viss man kun ser på prisene i utstyrlisten, så er det vanskelig å argumentere for noe som helst..           

 

Edit - Korrigert påpekt skrivefeil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10/F11 LCI har visst kommet med auto-brems-funksjon for å unngå kollisjoner. Litt uklart om dette inngår i ACC (5DF) eller om man må opp på DAP (5AT).
Prisforskjellen mellom disse er 4800,- så man bør vel oppgradere til DAP (5AT) hvis man vil ha ACC (5DF) i dag. Da får man med en del sikkerhetsfunksjoner i tillegg.

Driving Assistant Plus automatically brakes the vehicle with anything up to maximum possible force, as required.

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=379173&d=1369824130 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...