Gå til innhold

Dugger på frontruta E46


DieselVegard
 Share

Anbefalte innlegg

Fukt under mattene?  E46 har for vane å lekke vann inn fra dørene. Er fuktsperra inni dørene som slipper i bunnen. Av med panel og sjekk.

 

Edit: Eller så kan det jo være så enkelt som tett kupefilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt under mattene?  E46 har for vane å lekke vann inn fra dørene. Er fuktsperra inni dørene som slipper i bunnen. Av med panel og sjekk.

 

 

Nett fikset dette på min. Reiv ut stolene og opp med teppet for å få alt tørt, så får det stå med varme en god stund før fattern monterer det igjen. Var forøvring fuktsperra v.dør bak som hadde løsnet i bunnen, så dannet seg fukt/vann bakom førersetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør med ac på året rundt så slipper du problemet,jeg har aldri kjørt uten at ac er på noen av mine e39.kupefiler bør også skiftes ca hvert andre år

AC bør står på året rundt ja ikke bare får unngå fukt på rutene, men også for å ikke tørke ut pakninger i systemet og gassen. Kjører aldri av på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke at den står på, når det blir rundt 5 grader kobler den ut automatisk..

 

Derfor slår jeg den av om vinteren, hver gang den kobler ut så dugger det som faen, og det tar gjerne en stund før det tørker opp i anlegget, så slår den inn igjen, kobler ut og enda mer dugg. Håpløst og kjøre sånn.

 

Men passer på og bruke den av og til likavel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hjelper ikke at den står på, når det blir rundt 5 grader kobler den ut automatisk..

 

Derfor slår jeg den av om vinteren, hver gang den kobler ut så dugger det som faen, og det tar gjerne en stund før det tørker opp i anlegget, så slår den inn igjen, kobler ut og enda mer dugg. Håpløst og kjøre sånn.

 

Men passer på og bruke den av og til likavel. :)

Min er heller ikke på hele tiden. Jo mer kompressoren går. jo fortere ryker den. Så jeg bruker den nå og da så det ikke skal tørke.

Broren min er kuldemontør. Og driver med dette hver dag. Så har fått litt tips av han angående kjøling og kjøleanlegg både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E60 slå den seg ikke av automatisk. Lyser alltid grønt på snø krystall knappen hos meg. Vist jeg slår den av selv og bruker manuell styring på vifta så kommer AC på automatisk hver gang når jeg starter bilen uansett. Har ALDRI problemer/får dugg på rutene uansett årstid og det er fordi jeg kjører med AC på hele tiden og kommer alltid til å gjøre det, gjort det nå siden april 2009 da E60 en ble kjøpt. Noen ganger har jeg slått den av og da ser jeg jo at det dugger veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan det er på E60, men på E39 lyser også knappen hele tiden, men kompressoren kobler ut om det blir kaldere en 5 grader.

Usikker på om den driver og kobler inn av og til, men det skaper bare problemer for meg, ingen dugg så lenge AC er koblet inn, men kobler den ut og det regner ute, da er helvette løst, da blir det dugg fra etter ac kobler ut, + all fukta i lufta. Og om den da driver og kobler inn og ut og lager dugg hele tiden da kjører jeg heller med den av.

Da dugger det ikke så mye. :) Men dumt den ikke kan gå hele tiden, da hadde jeg hatt den på. For dugg er så jÆÆÆÆ**** irriterende..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik du beskriver på e39, Alpejohn. Men på e6x er det mye bedre styring av AC, den er ikke på konstant, men kobler ut å inn. Dog oppstår det ikke mye dugg, som på e39 enkelte ganger.

På e39 må man kjøre med AC av en god stund før dugg forsvinner, etter man har brukt det. Spesielt i regnvær.

På e6x er det ikke meningen å slå den av, da bilen slår det på hele tiden selv hver gang man starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e39 må man kjøre med AC av en god stund før dugg forsvinner, etter man har brukt det. Spesielt i regnvær.

 

Akkurat det som er problemet, så om den da kobler inn ei lita stund, så har du helvete ei god stund etterpå. Så da kjører jeg heller med den av og kjører den litt av og til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...