Gå til innhold

E61 panoramatak gått ut av ledd


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

I dag mens jeg holdt på å laste noe inn i bilen kom jeg til skade å presse ryggen min litt for hardt mot stofftaket som dekker panoramataket. Den sa klikk og ble dyttet ut av ledd. Det var bakre del som ble presset opp. Jeg prøvde å åpne stofftaket bakover. Den gikk nesten helt bak, men sa litt klikk klakk på veien dit.

 

Og da ble den stuck der helt til jeg omsider klarte å dra i taket for å få den tilbake. Nå er imidlertid både den fremre og bakre delen av stofftaket ute av ledd. Jeg har lagt ved bilder som viser dette. Siden det ikke går an å åpne det øvre glasstaket uten at det nedre stofftaket er åpent så klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg skal få taket tilbake på ledd.

 

Er det noen som har noen idéer om hva jeg kan gjøre? Jeg vil helst ikke kaste bort flere tusen kroner for å få det reparert :(

post-65423-0-38029600-1382651086_thumb.j

post-65423-0-86869500-1382651092_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg fikk fikset det, ja. Du må åpne innertaket helt opp. Deretter er det to unbrakoer på hver side i bakerste del på siden. Disse skrus ut og du kan skyve overglasset bakover og ut. Etterpå kan du skyve innertaket tilbake for å se hva som er galt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...