Gå til innhold

E28 M5 prosjekt. M535 dill


slettaas
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute her en kveld å holdte på med en av bilene da naboen kom bort å spurte hva planen var med denne (En E28 525) som står utaforr garasjen her. 

-Den der må det sveises rust på før den kommer på veien svarte jeg. Da sa han at det var bare å låne apparatet hans. 😃

Så da har jeg begynt å tilpassa biter i bakre hjulhus, inn mot kanaler. Typisk plass på E28. 

Skal legge 2k epoxy inn i kanal samt sveisgrunning. Noen bilder:

received_10206758451999151.thumb.jpeg.7903217ea2bedbc20d2528769b97aa7f.jpegIMG_20190724_203643.thumb.jpg.8973203105503d6d6ec172fff759a3e7.jpgIMG_20190727_223913.thumb.jpg.d9f4fd79b4e7bd88706a8903dc3add92.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg stålbørste til vinkelsliper på biltema, så går understellsmassa bort på ett blunk :) regner med det er med mison gass og ikke flusstråd?

 

Hagmans har bra og billig 2k epoxyprimer som du kan male med kost, blandes 50/50. Bare la den stå litt før du maler, ellers er den litt tynn. 

viktigeste er å holde deg unna owatrol/arcanol, bengalakk, emaljelakk og hammerslagslakk o.l. det har ingen verdens ting å gjøre på bil da det står seg veldig dårlig mot fukt og mekanisk slitasje.  men virker som du har planen på det mtp epoxy allereie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, hsd skrev:

Kjøp deg stålbørste til vinkelsliper på biltema, så går understellsmassa bort på ett blunk :) regner med det er med mison gass og ikke flusstråd?

 

Hagmans har bra og billig 2k epoxyprimer som du kan male med kost, blandes 50/50. Bare la den stå litt før du maler, ellers er den litt tynn. 

viktigeste er å holde deg unna owatrol/arcanol, bengalakk, emaljelakk og hammerslagslakk o.l. det har ingen verdens ting å gjøre på bil da det står seg veldig dårlig mot fukt og mekanisk slitasje.  men virker som du har planen på det mtp epoxy allereie :)

Takk for tips. 😃👍 Stålbørste til bormaskin har jeg, bruker det inni der før jeg legger på hagmans. Etter sveis legger jeg på også hagmans på bart stål å raptor i hele hjulhusa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
19 timer siden, Mortenej skrev:

2 stk E28, ikke værst det.

Godt noen har tid til å ta vare på disse.

Lykke til med sveising, leser at du har planen klar. Haggmanns 2k er samme som jeg ble anbefalt av den lokale lakk sjappa å bruke.

2stk e28, 1stk e30 å 1stk Opel rekord 83mod brukis, som er pendlebilen😝

Men skal 525en reddes, må jeg finne noen som kan bytte hele h. Innerskjerm for meg, den som er der nå er ikke til å redde. Bilen var jo nydelig for 7år siden så er et trist syn å se den her den står nå. Screenshot_20190724-105544.thumb.jpg.b42a4e2c759752f07541948f6363d8b1.jpgIMG_20190719_111211.thumb.jpg.a3e5a44a57d0a9051fffc001b95a4538.jpg

Her står den nå å skriker REDD MEG. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dæven er den du har kjøpt ???😀😀

Husker at den var meget pen og var ikke klar over at den var sånn i innerskjerm .

Ja denne må reddes uten tvil og må vel være noen som kan hjelpe deg med innerskjerm 😀

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sveigis skrev:

Forresten hva gikk gale med denne liksom ?

Feil eiere osv ?

Nysgjerrig 😀

Den har vel hatt samme eieren hele tiden fra den var pen, ligger gammel annonse her på bimmers da den er til sslgs for 80.000,-

Den ble parkert da ene dempertårnet begynte å gi etter å har stått siden. Håpet er å finne noen som kan bytte den for meg i fremtiden. Starter å går. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...