Gå til innhold

E28 M5 prosjekt. M535 dill


slettaas
 Share

Anbefalte innlegg

  • 11 months later...

Denne tråden fulgte jeg med på husker jeg og gøy du er tilbake igjen.😀

Det er mye bra arbeid på denne bilen ,og flott look på den .

Nå som jeg og har fått meg e28 ,er det lærerikt å se tråder som dette.

Så håper du oppdaterer ofte her nå da det er mange her som liker disse bilene .😀.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har dabbet litt av i det siste gitt..😜 ja du har fått deg en fin e28 som kommer til å bli bra, gratulerer så mye igjen.😊 skal prøve å huske å oppdatere litt her i ny og ned igjen😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ,jo den skal vel bli fin igjen den min og .

Som du sikkert har sett,så fikk jeg start på den men fusker og harker noe grusomt .

Men tror at et nytt bensinfilter og enda mer ny bensin ,må gjøre susen.

Ps misunner deg nyrestaurerte deler 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Takk ,jo den skal vel bli fin igjen den min og .

Som du sikkert har sett,så fikk jeg start på den men fusker og harker noe grusomt .

Men tror at et nytt bensinfilter og enda mer ny bensin ,må gjøre susen.

Ps misunner deg nyrestaurerte deler 😀😀

Ja den får du nok fin igjen.😀 jepp følger med på tråden din👍 

Å montere nye/restaurerte deler uten å bli møkkete er artig😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut litt info fra da jeg var så heldig å fikk kjøpt denne motoren, nå kan jeg endelig bygge drømmebilen min😀

Motoren ble utlagt på facebook, sendte melding med en gang å sa at jeg skulle ha den. Men her var det førstemann til mølla siden det var et dødsbo å verkstedet skulle ryddes ut. Forhåndsbetalte penger for å vise at jeg var seriøst  interesert. 

Reiste så nedover  første helga som kom etter den var utlagt. Kom dit å så motoren å viste med en gang at denne skal jeg ha, så da ble det en trivelig handel. 

Fikk motoren hjem å sjekka over hvilke deler jeg manglet, å det viste seg at motoren har stått i en e30..

innsugsplenumet var kappet for å gå klart med bkf i e30, samt trakta på syl 6 var kappa. Fikk ikke med ledningsnett å hjerne. Svinghjulet var heller ikke der. Sjekka opp nr på lmm å viste seg at den også var feil. Grenrøret på motoren var sveisa sammen til et 2,5” rør..

Så begynte jakten på å finne deler til en slik motor.. 

kom i kontakt med en fyr som hadde en M88 i deler, så avtalte å kjøpe det jeg manglet av han😁

Nå endelig har jeg en komplett M5 motor som skal i bilen etter totaloverhaling. 

D846BE92-B2BF-423D-A9E8-80B0EAA1F7A4.jpeg

B794C88F-2933-45A0-9C73-AB02A9B9B1A8.png

FA8589F1-D1E3-4DD5-93BA-027869ECBBB6.png

F67F5321-7482-4B75-86FC-5990D28D5CE6.png

0CF57539-895F-4F92-82C0-1F482867FCFA.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mossebmw skrev:

stå på Erik, dette blir bra😁morspmt med enda en bilinterissert i bygda😊vi burde kanskje ta en kaffekopp sammen en dag?

Har du bare drikket kaffe også så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update.

Etter at jeg meldte meg ut av verkstedlokalet så har jeg ikke all verdens plass å holde på i, en liten dobbeltgarasje som ikke er isolert. Grunnen til at jeg flytta ut derfra var at jeg ikke fikk holde utstyret mitt selv på plass å måtte lete etter mitt eget utstyr, veldig drygt da jeg liker å ha det i orden.

nå har jo snøen kommet, tilogmed INN i garasjen. Så da ble det hengt opp en presening langs hele veggen der bilen står, får håpe det hjelper på. Etter snøen kom ser jeg antydning til bittelitt overflate rust bak på den nye bakplata, som kun er behandlet med frakt grunning. Bestilte meg Hagmans 2k epoxy grunning på tirsdagkveld, motok den idag! Service😎 skal prøve å få lånt meg en dieselvarmer til helga å matte ned hele bakplata å smøre inn hele greia med epoxy så det ikke ruster😊

Har et håp om å få lakkert bilen ila sommeren, men samtidig veldig lyst til å få isolert denne garasjen, vi får se.

her er ivertfall et bilde av grunninga som skal på.

 

2C6A4AF2-04F7-4170-9923-183DF20ECDC9.jpeg

33F89CD7-1754-4FDC-970D-808FB3613B44.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...