Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Det er nok greit å kartlegge service/verksted-muligheter i nærheten når man velger sykkel også. Jeg har ikke dårlige erfaringer med MC Oslo, men jeg vet andre som har det - og ventetiden er gjerne lang på merkeverksteder.
Så ta det med i vurderingen, så slipper du (som en kompis av meg) å miste nesten hele sommeren i påvente av time på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Nei, det tror jeg ikke. Motorsykkel er såpass smalt at det bør være plass til flere merker i tråden. Tråden åpner forøvrig opp med et bilde av en Aprilia 😜 

Har du noen «store» ambisjoner for sesongen 2022? 2021 ble et år med litt for mye arbeid og alt for lite sykling, for mitt vedkommende. 😃

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sliter med at BMWen ikke holder på olja.. Så nå blir det å pelle det fra hverandre igjen og bytte clutch for andre gang. Forhåpentligvis går det veien denne gangen. Man skal skaffe til veie noen spesialverktøy for montering av simringene denne gangen. Dette irriterer meg veldig, gjør arbeidet så nøye og etter verkstedmanualen i så stor grad det går uten spesialverktøyet, men nå må jeg krype til korset. Omfattende jobb.

Det ser jo typ slik ut:

0E2D3727-F3FF-4F65-BBDB-69F29D190B20.thumb.jpeg.005d52c2de6f922d7a3a7b7d8c776c94.jpeg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løser seg nå, da.

Litt irriterende med disse spesialverktøyene man trenger. Jeg skal ta en storservice på min R1200R snart, og da er det spesifisert et spesialverktøy for å bytte dynamoreim. Folk på nettet klarer det uten, så jeg gjør et forsøk, men med min flaks ender jeg vel opp med å ødelegge noe i tillegg til å måtte kjøpe spesialverktøyet for å få jobben gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Du skifter vel o-ringen som ligger under mutteren til clutch huset?

Jepp, med en av viton-materiale.

Er en drenering bak simringen som sannsynligvis er tett som gjør at olja presser seg forbi etter noe tid. Eller at jeg rett og slett kjører simringen dor langt inn. Til tross for at den sitter identisk med den som satt der originalt.

Vurderer å bruke svinghjulet uten distanseringen på baksiden og den gamle strekkmutteren til å drive simringen inn.

Har du noe erfaring på feltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reparert oljelekkasje der på noen k-er for en del år siden, simmering og/eller hard o-ring har vært synderen da. Simmeringen banket jeg inn med en passende hylse, mest trolig så den lå jevnt med godset. Tett drenering har jeg ikke hørt om, men nå som disse begynner å bli såpass gamle så gror vel den igjen av oljeslagg?  Får du skikkelig anlegg mellom simmering og svinghjul så er det kanskje en metode å bruke, bare du ikke skader tettingen i simmeringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Startet årets sesong på lørdag med en tur fra Kongsberg til Drammen. Deilig med varm garasje og bra sykkel. Har stått siden september i fjor, men startet med en gang jeg trykket inn starteren. Bare å peile olje og etterfylle litt luft, så var det ut på tur.

IMG_7397.thumb.JPG.d068df7905339afd5358864eed7a5fa9.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...