Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Noe jeg tenkte på... Har MC vært en sportsbilerstatning for noen av dere? Altså, har dere hatt lyst på sportsbil, men etter å ha fått MC; har den lysten blitt signifikant mindre? Eller går det i begge deler selv etter å ha fått MC?

 

Hvis dere skjønner :P

 

Etter jeg fikk lappen har jeg mer eller mindre mistet lysten for bil. MC går så utrolig mye bedre for utrolig lite penger. Har kjørt biler med 3-400 hester, og ja det går utrolig bra, men ingenting er som draget i en supersport. For under 100 lapper kan man få en relativt ny sykkel som kjører fra det meste her i norge. 

 

Går jo ikke ann å ha sportsbil i Norge med vårt avgiftsystem og fæle vintere (salt osv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dere med klær fra produsenten av motorsykkelen dere kjører, eller går dere for nøytrale MC-klær? :)

 

Sittet på finn.no/mc i noen dager nå, er helt klart 620 Monster som frister mest. Like greit at jeg ikke vil ha råd til mer, siden jeg aldri ville klart å velge mellom BMW F800r og Monster 696 :P Begynner å få sansen for Ducati Hypermotard også - skikkelig stygg (i mine øyne), men elsker div. videoer der eierne går (eller, prøver) off road!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv prøvd ulike sykler før jeg hadde bestemt meg for visse merker, som begynnersykkel hadde jeg valgt noe forholdsvis billig(20-30 tusen), når man er ferdig velta, er sykkelen så stygg allikevel :P

 

For min del har jeg kjørt min dose BMW sykkel, og det betyr det at det er ingen vei tilbake.. Ingen over, ingen ved siden :) Skulle jeg hatt en billig nybegynnersykkel hadde jeg valgt en gammel GSX :P Passe lei japsesykler etter en stund, og blir ganske glad når man setter seg på en vibrasjonsfri sykkel(BMW) for første gang :)

 

Synes ganske mange motorsyklister med japanske merker er ganske spesielle.. Ser de aldri på vei til/fra jobb, de er kun ute å drar på innimellom i lærdressene sine med sliteklosser på knæra, disse som forøvrig er slipt stygge med smergelskiva i garasjen :)

Er BMW motorsyklister som bruker sykkelen til alt.. Det er helt klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dere med klær fra produsenten av motorsykkelen dere kjører, eller går dere for nøytrale MC-klær? :)

Sittet på finn.no/mc i noen dager nå, er helt klart 620 Monster som frister mest. Like greit at jeg ikke vil ha råd til mer, siden jeg aldri ville klart å velge mellom BMW F800r og Monster 696 :P Begynner å få sansen for Ducati Hypermotard også - skikkelig stygg (i mine øyne), men elsker div. videoer der eierne går (eller, prøver) off road!

Jeg har skinn dress og ryggskkinne. Det pga det er det beste når uhellet er ute. Jeg foretrekker merke alpinestars.

To delt skinn dress er mer praktisk da man kan ta av seg jakka.

Vurderer en gore tex dress. Men stort sett er jeg bare ute å kjører på fine sommer dager. Er ikke no fan av å kjøre i regn og kulde. Da er mye av kosen borte for min del.

Jeg kan vel kategoriseres av di rare med japse sykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor ble min første tur med en BMW K1300GT :P Hmm.. Det å kjøre bil etterpå var liksom ikke det helt store med tanke på akselerasjon.. 160hk drar godt :mrgreen:

 

Hmm nei nå fikk jeg mer lyst på sykkel en bil når utdannelsen er ferdig [-o< Billig å kjøre med i sommerhalvåret! 

 

Når det gjelder kos å kjøre sykkel, for min del vil sykkelen først og fremst bli et transportmiddel til og fra jobb, og da er det visse kvaliteter man ønsker seg, og det er helt klart en kåpe man kan sitte bak. Dette øker bruksverdien drastisk i mine øyne. I småkaldt høstvær kjørte jeg en BMW K1100LT med Politikåpe, sto ikke på kulda bak der  :beer: I Oslo så sparer man mye på å slippe å betale bomringen hver eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk og sparsommelig type du fredrike24...

Jeg brukte min sykkel til og fra jobb en del i sommer.. I regn og sol, var ingen problem det. Men blir nok kun i finevær denne sesongen, da jeg har mer glede av en bil når det regner

Men nå kjøpte riktignok jeg sykkel kun for kosen sin del, ikke for å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er det, men for min del dreier det seg om å spare en halvtime med kø til og fra hver dag + bomring. I all slags vær er det kåpesykkel som egner seg best uansett, kjørte supermotard i mopedtiden, gikk jo med gåsehud på låra 24 timer i døgnet :D

Dreier seg om å tenke etter hva man vil, sparsommelig kan jeg nok virke som, men uten heltid eller deltidsjobb så tenker man litt sånn :) Samtidig er det vel ikke på kjøretøy man burde prioritere aller først i en etableringsfase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. For min del er MC veldig praktisk på sommertid også. Bor ved et av Oslos travleste kryss og prøver å unngå all kjøring i rush-tiden (totalt fire timer om dagen!) Her kan en MC være svært praktisk.

 

Kom på noe som kan være litt lurt. I og med at jeg for alvor skal begynne på tung-lappen, så tror jeg at jeg skal kjøpe moped nå med en gang (crosser, superbike-look eller noe sånt) fra Yamaha/Honda/andre med god kvalitet. Ser at mange selges et par år gamle med utrolig lite km stand av folk som kjøpte ny, brukte to sommere og går over til bil. Da kan jeg gå og ta kjøretimer for MC og komme hjem og øve på plassering og synlighet i fritiden. Så blir det lettere å vente også, eller så hadde jeg sikkert blitt gal av å se sommerdagene gå en etter en mens jeg fortsatt driver med øvelseskjøring :P

 

Crosser ser morsomst ut, da får man lekt litt på slettene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. For min del er MC veldig praktisk på sommertid også. Bor ved et av Oslos travleste kryss og prøver å unngå all kjøring i rush-tiden (totalt fire timer om dagen!) Her kan en MC være svært praktisk.

 

Kom på noe som kan være litt lurt. I og med at jeg for alvor skal begynne på tung-lappen, så tror jeg at jeg skal kjøpe moped nå med en gang (crosser, superbike-look eller noe sånt) fra Yamaha/Honda/andre med god kvalitet. Ser at mange selges et par år gamle med utrolig lite km stand av folk som kjøpte ny, brukte to sommere og går over til bil. Da kan jeg gå og ta kjøretimer for MC og komme hjem og øve på plassering og synlighet i fritiden. Så blir det lettere å vente også, eller så hadde jeg sikkert blitt gal av å se sommerdagene gå en etter en mens jeg fortsatt driver med øvelseskjøring :P

 

Crosser ser morsomst ut, da får man lekt litt på slettene også :)

Kan anbefales det ja, skal du ha kåpesykkel er det vel Yamaha TZR og Aprilia RS, og supermotard/ cross er det nok Yamaha DT som er tingen. Har du tenkt å suse rundt i 45 med dårlig aks eller skal du trimme såvidt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...