Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Har dessverre ikke midler til å kjøpe sykkel og å ta lappen iår...så blir nok å låne sykkel...har mange kompiser med lappen (mer enn 5år) og har to tre stk sykler stående..så er igrunn bare å låne og kjøre med dem..De tar ofte "kjøre fort turer" til sverige...da kan jeg fint holde meg hjemme! Men de har også ofte cruiseturer innad i norge, da kan jeg som sagt låne sykkel og joine dem!

 

R1 sykkelen er sykkelen til han som har minst gummi på knærne på drakta si... skal nok bare prøvekjøre..ikke grisekjøre...føler meg ikke helt stø med 200kg sykkel mellom beina...derfor jeg skal ha meg en custom/naked bike i startfasen (når jeg kjøper) for å kjøre litt rolig...

 

Egentlig mest lyst på en oldschool veteran sykkel... R sykkel er så.... "se på meg aaa jeg er vromvromraaaaask"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke helt tenkt meg R-sykkel, greit å kunne ha passasjer i ny og ne som kan sitte komfortabelt og har mulighet til å pakke opp med toppkoffert og sidekofferter som en originalløsning(slik GT modellene til BMW feks. har som standard).

 

Har som sagt siklet en del på K1300S, fullblods R-sykkel vet jeg ikke om det er, men den er på grensa til "råskinn" :P

 

Kardang er igrunn et stort pluss i mine øyne, man slipper rykk og napp ved av- og pådrag, samt mindre vedlikehold(smøring av kjede, bytte av kjede og drev).

 

07_52961936_xl.jpg

 

K1300GT, denne er mer en tursykkel om man vil, men kan også bli en vaskekte racer om man kjøper med alt ekstrautstyr, går bra gjør den også med sine 160hk, totalt vibrasjonsfri..

85_1223303747_xl.jpg

 

Kan ikke si at noen av dem er hårete, noe japanske R-sykler ofte er. GSXR etc.

 

 

Leste i nåværende utgave av "Bil" at BMW motorsykler var mest solgt av alle MC merker ifjor, særlig R-modellene(boxer).

K modellene har rekkefire(+rekkeseks på K1600GT), R modeller har boxer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke tursykler... skal aldri på langtur...Ikke trenger jeg plass til no vesker og bager heller...Aller helst vil jeg ha en feit cafè racer, naked eller custom sykkel..litt...laidback men tøff...

 

Sykler jeg godt kunne tenkt meg:

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=47952005

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=47017631

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=47888260

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=47896216

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=47891297

 

 

Av en eller annen merkelig grunn synes jeg denne var dritkul:

 

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewimage?finnkode=47933261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky du var vel 181 eller noe høy med buffalosko, hvor høy er du med vanlige sko? For r1 er en halvstor sykkel, så det kan vel kanskje bli en liten utfordring? Var det for meg i fjor med begge beina nedi samtidig. Og da var jeg i 174, er vel litt nærmere 180 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelseskjøre reglene er vell samme som bil ellers?

 

Ledsager over 25 år og hatt lappen sammenhengende i minimum 5 år elns?

 

Kan jeg som 20 åring kun øvelseskjøre mellomtung eller tung sykkel og?

 

Øvelseskjøring for A2 ved fylte 16 år, men grensen er 22 år for å øvelseskjøre med tung :) 5 år sammenhengende, på den aktuelle kjøretøyklassen...

 

Sitter og skal finne meg en mellomtung sykkel men går jo ikke da. Finnes nesten ingen sykler i heletatt som er regga som mellomtung. Hvorfor regga ikke alle sine 600r som mellomtung i stede for tung må jo være billigere førstegangs reg det.

 

Kanskje for å kjøre lovlig? Forsikringsmessig er det jo en stor fordel, i tilfelle uhellet først er ute... De aller aller fleste motorsyklister der ute, er jo godt over grensen for å kjøre klasse A :)

 

Wicky du var vel 181 eller noe høy med buffalosko, hvor høy er du med vanlige sko? For r1 er en halvstor sykkel, så det kan vel kanskje bli en liten utfordring? Var det for meg i fjor med begge beina nedi samtidig. Og da var jeg i 174, er vel litt nærmere 180 nå. 

 

Ingen problem å kjøre R-sykkel med den høyden der :) Jeg er usle 177.45, og har aldri hatt noen problem med høyden.. Testa en KTM 990 her om dagen, betydelig større sykkel, men fortsatt ikke noe problem... Mulig problemet blir større når du kommer på større, og tyngre, sykler, hvor det kanskje er en forden å ha beina godt plantet i bakken for å få bruke litt kraft....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og skal finne meg en mellomtung sykkel men går jo ikke da. Finnes nesten ingen sykler i heletatt som er regga som mellomtung. Hvorfor regga ikke alle sine 600r som mellomtung i stede for tung må jo være billigere førstegangs reg det.

 

Kanskje fordi en 600r ikke er en mellomtung sykkel? Jeg har en Yamaha 600r og kan ikke regge den som mellomtung da den har 100hk. Hvorfor skulle man plombere en sykkel til 34hk, få den godkjent som mellomtung hvis man er over 24år? Jeg er ikke interessert i 34hk i en 600, ihvertfall ikke interessert i å bli tatt for dokfalsk. 

 

 

Egentlig mest lyst på en oldschool veteran sykkel... R sykkel er så.... "se på meg aaa jeg er vromvromraaaaask"... 

 

Jeg føler det er veldig mange som ikke har lappen / sykler som kommer med slike utsagn. R sykkel er "vroomvroom". Vel, R sykler er faktisk det raskeste man kan kjøpe av kjøretøy, så ja det skal høres slik ut også. 

 

Kunne ikke helt tenkt meg R-sykkel, greit å kunne ha passasjer i ny og ne som kan sitte komfortabelt og har mulighet til å pakke opp med toppkoffert og sidekofferter som en originalløsning(slik GT modellene til BMW feks. har som standard).

 

 

 

 

Hva med å prøve en R sykkel? Å kjøpe sykkel fordi man drar på langtur 1 gang i året blir for meg dumt. Hva skal man hovedsaklig bruke sykkelen til? Greit nok hvis man pendler mye eller kjører 10+ mil hver gang man er ute så er nok touring med bags fint. Men hvis bruksområdet er søndagsturer / pendling, hvorfor ikke velge en R? Hvis man ikke liker R, kan man jo velge en nakensykkel, f.eks S1000R, KTM Duke, Z1000R eller noe i den duren. 

 

Å kjøpe sykkel fordi man har passasjer som skal sitte behagelig i ny og ne er for meg veldig høl i huet. 

 

Veldig mange som har kjørt europatur med R sykler også, er bare å pakke opp på passasjersetet og på tanken. Det du ikke får med deg der er ikke verdt å ta med. 

 

Oppreist sittestilling eller ei, kjøp sykkel for DEG, ikke for passasjer eller opppakning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke alle R-sykler som gir så altfor fremoverlent og sammentrukket sittestilling, selv om mange kanskje tenker det... Forrige eier på sykkelen min var over 190 høy, og selv han satt temmelig godt på den sykkelen :) Når jeg, med snart 15cm mindre setter meg oppå, blir den vell egentlig temmelig komfortabel!

 

Hadde en "sports-touring" før, samt en Supermotard før der igjen, og kan ikke si at Ninjaen står tilbake for de to. Demperene er stivere, og oversikten ved bykjøring blir litt redusert i forhold til en SM, men alt i alt er det en god sykkel å kjøre! Nå skal det vell sies at en ZX6R kanskje har en mildere kjørestilling enn GSX-r og CBR-RR, but still...

Mange sinte hester som passerer 13-14-15k rpm, ut av ett enkelt rør gir litt lyd, men det er kanskje naturlig? Det hjelper også på sikkerheten, som det ofte er mangel på når man sitter så sårbart til....

 

Ser kanskje gleden av en Cafè racer dersom du bor i by, og aldri har mulighet for å drage ut ett gir eller to, men...

Tursykkel er nok fint for de som kjører mye på tur, men når du har en såpass stor og tung sykkel, blir det litt mer tiltak å dra den ut for en liten luftetur på en solfylt sommersdag... Blir litt som å kjøpe en stor cabincruiser til "hverdagsbruk"...  Selv brukte jeg min til butikken i dag, og kjørte hjem derifra (600m) med handleposer hengende på underarma :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Eksos, man kan finne mange R sykler som passer. Jeg er 188 og syns ZX6R er litt for lav, prøvde en R6 og den er for meg ganske perfekt. Tenker da på setehøyde. Nå har R6 ( av nyere årstall) den mest aggresive sittestillingen og høyest setehøyde av 600cc sportsykler. ZX6R mener jeg er den laveste. Så man finner noe som passer alle. De fleste 1000c R sykler er faktisk mer "avslappet" sittestilling kontra 600c R.

 

Nå har jeg ikke kjørt mye store touringsykler, men jeg ser for meg at det er mer "ork" å ta en svipptur med disse enn R / motard da de tar mer plass og veier mye mer. For min del syns jeg fordelen med R er at de er smale (pendler til jobb, så i kødannelser er det veldig lett å komme seg forbi uten problemer), går meget godt ( hvem liker vel ikke å dra på) og sittestillingen er for meg veldig attraktiv da jeg har motorvei mellom hus og jobb. Det at man sitter foroverlent hjelper MYE mtp vindmotstand. Hvis man får tak i en litt høyere vindskjerm ( double bubble f.eks) er de ganske kombertable på motorveien kontra f.eks motard, tourere og cruisere. Vindmotstand var ikke noe jeg engang tenkte på når jeg tok lappen og kjøpte sykkel, men det har faktisk mye å si når man kjører i høyere hastigheter, det er slitsomt for meg på 188cm å få vinden rett i brystkassa over lengre tid. Hjelper godt med fremoverlent sittestilling og en god vindskjerm. 

 

Jeg for min del syns turtallseffekten er fin på en 600, da det er veldig greit at det ikke drar som faen sjøl på lavere turtall. I byen / køkjøring er det slitsomt med gasstilpassning / clutchbruk hvis alt er på bunnen av turtallsregistrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "double bubble", er det noe man som regel får til de fleste full-kåpe sykklene? Også de fra midten av 90´tallet som går som "sports touring"? Er 189 på sokkene selv, og har kjørt og vurderer cbr 600f, var redd den skulle bli for linten, men må være erlig å si at jeg ikke har merket noen store problemer til nå..?! Skal i hovedsak pendle store deler av sommeren (lang distanse) så denne vindskjermen hørtes ryddig ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve en R sykkel? Å kjøpe sykkel fordi man drar på langtur 1 gang i året blir for meg dumt. Hva skal man hovedsaklig bruke sykkelen til? Greit nok hvis man pendler mye eller kjører 10+ mil hver gang man er ute så er nok touring med bags fint. Men hvis bruksområdet er søndagsturer / pendling, hvorfor ikke velge en R? Hvis man ikke liker R, kan man jo velge en nakensykkel, f.eks S1000R, KTM Duke, Z1000R eller noe i den duren.

Å kjøpe sykkel fordi man har passasjer som skal sitte behagelig i ny og ne er for meg veldig høl i huet.

Veldig mange som har kjørt europatur med R sykler også, er bare å pakke opp på passasjersetet og på tanken. Det du ikke får med deg der er ikke verdt å ta med.

Oppreist sittestilling eller ei, kjøp sykkel for DEG, ikke for passasjer eller opppakning.

Min far har hatt R-sykkel (Gsx) så jeg har prøvd en. Naken sykkel er i mine øyne høl i huet(manglende kåpe). Siden jeg nevner at mulighet for oppakning og passasjer er greit i mitt innlegg, så kan det tenkes at det blir en del lengre turer på sykkel rundt i Norge og turer til Kroatia(minst en gang pr. År) bla. Så for meg er ikke det høl i huet å bortvelge R-sykkel, å pakke ting på tank og salen bak er vel ikke særlig praktisk med passasjer på turene? En justerbar vindskjerm løser eventuelle problemer med vind rundt hodet. Alt til sitt bruk. Ingen tvil om at R-sykkel funker, men ønsker man turer i Norge og det store utland flere uker i sesongen sammen med andre og det samtidig er primærkjøretøyet er jo en touringsykkel ok ?

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...