Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Bike (bladet) har/hadde et morsomt prosjekt på gang der de skulle bruke en sykkel til flere grener motorsport, enduro, asfalt, cross osv. KTM 525 EXC trur eg de brukte, kjørte fletta av mange r-sykler på asfaltkjøringen. Var kun utgaven med asfaltkjøring eg las. Skal se om eg finner på bike.no..

Har fler kompiser med enduro. Ene hat KTM 990 el no pg en annen en sånn lang tur Type KTM enduro med store stål kasser bakpå. Jeg kjører ikke fra dem på svingete vei ihvertfall med min R1 ! :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og har perforert skinndress. Det er satans kaldt å kjøre med! Da hjelper det ikke med ull nei.Kjøpe et billig sett tekstil-klær? Course 2-seasons hos xlmoto.no f.eks? Sikkert ikkje dei beste klærna mtp pris, men kan kle deg under de, så det funker nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel litt med at en SM er bygd for å ta svinger i enda større grad enn R-sykler, bredt styre, tynnere dekk (kanskje ikke tilfelle med 990SM), lav vekt. Om en har 190 hester eller 120 hester har òg lite å si på skikkelig svingete norske veier, det er ikke lange tida man henter ut den fulle effekten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel er definitivt morsommere enn bil! Har hatt et par sykler sjøl siden jeg var 18, og akkurat nå skal jeg selge KTM'en jeg har. Har lyst til å kjøpe R-sykkel igjen, men tror jeg får vente til seinere :/

 

Legger ved bilder av første sykkelen min som jeg brukte en del penger og tid på, bare for å få vite en mnd etter salg at nye eier tryna..
Andre bildet er motarden som Håskjold innpå her nå eier :)
Tredje er R1'en jeg hadde i sommer.
Siste er KTM'en jeg har nå, men skal selge.

post-48467-0-08361500-1392678086_thumb.j

post-48467-0-57554600-1392678446_thumb.j

post-48467-0-95005700-1392678605_thumb.j

post-48467-0-83635900-1392678632_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mc entusiaster her også ja! 

Mye fete sykler ute å går :) Selv tok jeg lett lappen når jeg var 16 og faktisk mellomklasse før bil :P kun hatt 2taktere (som aldri bør dø ut) og holdt meg for det meste til motard, satser på gixxer eller r6 til våren for å teste ut litt andre kalibre. Egentlig forkjærlighet for ktm, men langt bredere syn på mc`er enn bil der jeg stort sett kun vil ha bmw. Hadde heller ikke vært feil med en S1000RR H4 

Slenger ut et bilde av Ktm`n jeg hadde tidligere, 300cc totakt på ca 100 kilo er ikke feil!

post-69788-0-34835900-1392678619_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt mye kult Skogsfisk ! Jeg må si jeg syns Kawa 636 er en veldig kul sykkel, det står nok mellom den og R6 til våren. Hvordan likte du R1-en du hadde forresten? Det var vel modellen med crossplane motoren. Har utrolig lyst på en slik selv, men føler jeg må vente x antall år pga for lite erfaring enda og pris. 

 

Morro med enduro / motard også ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt mye kult Skogsfisk ! Jeg må si jeg syns Kawa 636 er en veldig kul sykkel, det står nok mellom den og R6 til våren. Hvordan likte du R1-en du hadde forresten? Det var vel modellen med crossplane motoren. Har utrolig lyst på en slik selv, men føler jeg må vente x antall år pga for lite erfaring enda og pris. 

 

Morro med enduro / motard også ! 

 

Hehe, takk for det! :)

Kawaen var overraskende vanskelig å kjøre i starten, syntes jeg. Sitter liksom "oppå" sykkelen i stedet for "i" den. Men det blir man vant med, og da er det bare good times! :D

R1'en syns jeg rett og slett skuffet. Så neste 1000 blir nok en Suzuki Gixxer fra 07-08 og oppover. Men på en annen side angående R1'en så ble den ikke mye brukt, så kan hende det hadde blitt bedre om jeg hadde blitt skikkelig kjent med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er vel kanskje litt mer aggressiv sittestilling på 600 R-sykler enn det er på 1000. Jeg prøvde en 08 R1 og den syns jeg ikke var så aggressiv som R6-en. 

Hva skuffet med R1-en? Har hørt så mye positivt om den, men blir vel kanskje ikke det samme når det er crossplane? Inline four 1000cc er en ganske god kombo. 

 

gsxr er nok en veldig holdbar sykkel, jeg må nesten prøve de andre merkene også, har nesten bare kjørt yamaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er vel kanskje litt mer aggressiv sittestilling på 600 R-sykler enn det er på 1000. Jeg prøvde en 08 R1 og den syns jeg ikke var så aggressiv som R6-en. 

Hva skuffet med R1-en? Har hørt så mye positivt om den, men blir vel kanskje ikke det samme når det er crossplane? Inline four 1000cc er en ganske god kombo. 

 

gsxr er nok en veldig holdbar sykkel, jeg må nesten prøve de andre merkene også, har nesten bare kjørt yamaha :P

 

Joa, de som virkelig kan sakene sine liker nok R1'en og crossplane-motoren vel så bra. Jeg derimot er bare en glad amatør :) Men som du sier så virka den ikke så aggressiv. Nesten litt tam. En kompis av meg hadde en 08 R1, og for meg så virka den kvassere enn den jeg hadde. Men det var på den tiden jeg kjørte Kawaen, så skal ikke være for sikker.

Men akkurat nå har en annen kompis en 10 mod Gixxer 1000 som jeg har fått lånt av og til, og den er utvilsomt kvassere og mer aggressiv enn R1'en min. Men den har litt snacks som hjelper.

 

Du kan jo lese annonsa hans :)

http://www.autodb.no/mc/view/1577568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok. Har egentlig veldig lyst på en Yamaha WR 250 eller 450 med skilt. Tror det hadde vært en perfekt sykkel nummer 2 :)

For all del, ikke kjøp 250, blir aaaaltfor sløvt etter kort tid :)

Jeg hadde en Yamaha 426, som vell egentlig er hakket mer hardcore sykkel en 450'n (ingen batteri, elstart osv)....

426'en ble også sløv etter kort tid, men klarte fint å leve med den, gikk allright! Hadde både motard, enduro, cross, og ispigg dekk til den... 

 

Skal innom Gjensidige og prøve å få en god pris på ZX6r nå, så kanskje det blir ny sykkel iløpet av dagen :cool:

GPZ500s'n som jeg kjøpte for å ha noe, holder ikke mål lengre, selvom det er en veldig god allround-sykkel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...