Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik: Har kun kjørt 7000km i år. Har blitt alt for lite kjøring i høst da tiden ikke strekker til. Har ikke målt om det er mye forskjell på slitasjen fram/bak, men kan sjekke. Ble bra med GT bredding. 

K100'en går sakte framover. Klar for mod av ramme pluss sandblåsing av ramme, felger å div deler. 

IMG_20160919_203819.jpg

20160919_223030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si K100n er en kul sykkel rent mekanisk! Hadde vært moro å hatt en slik tilkoblet pipa i stua istedefor peis og bare kunne ruse litt når man hadde lyst :mrgreen: "Kraftuttaket" kan jo brukes til noe nyttig også!

 

Vi runda 14 000km her forrige dagen. Dekket forran er snart blankslitt og bakdekket har kjørt 1500km plugget grunnet punktering :oops: Jeg tanker inntil 4 ganger i uka, så klart det blir mye kjøring ila. en uke. 

Politibredderne/GT gjør en helt enorm forskjell for henda. Slipper å få fartsvind på oversiden av hendene.

Fortsatt meget godt fornøyd med RSen, og Booster-plug'en gjør hele sykkelen mer lettkjørt og mer frisk i frasparket. Har planer om å få inn et nytt map i ECU'en til neste sesong, jeg savner litt mer "trøkk" fra bunn, blir liksom et veldig drag fra 6500rpm, og det blir fort over når man banker på turtallsperra rundt 9000rpm. Hadde det litt gøy med en Triumph Speed Triple R, en R1200GS og en F800ST på vei hjem fra jobb. Ingen tvil om at K1200RSen er sprek, men man må bare få opp farta(60+) og kneppe opp et gir først, da blir det litt "unna vei gutta, for her kommer jeg flyvende".:rolleyes:

Når sesongen er omme for min del så skal sykkelen få en omgang, begynner forran og avslutter et sted bak. Mest tid blir på midten med bremsesystemet. Det har den fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte den gamle sykkelen min for ca 2 år siden, ble lite brukt da ryggen var lite samarbeidsvillig. Hadde denne i ca 12 år, å synes det var en kjempesykkel.

Meget god å kjøre å med litt trim så gikk den helt greit også. 

98 mod Yamaha yzf 1000 Tunderace

DSC_0077.jpg

Men i sommer så ble suget etter ny sykkel for stor, så da jeg fikk denne Honda'n for 20000.- under det de andre lå til da var jeg snar å slå til.

Sinnsykt go sykkel å kjøre, å billig forsikring. Så denne blir nok mange år hos meg.

05 mod Honda cbr 1000rr 

DSC_0739.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er ramma kappa, sveiset, fjernet alt unødvendig, sandblåst og klar for pulverlakk på mandag. Står inne for å unngå rust før lakkering. Venter på 13 smådeler/braketter og felgene som er inne til pulverlakk. Har også bestilt alle skruer, skiver lager og gummiforinger nytt hos mc tuning. Gleder med til montering når alt kommer tilbake! 

Fant en alternativ plass til nøkkelbryter. 

20161018_212947.jpg

20161023_063450.jpg

20161023_063508.jpg

IMG_20161020_120325.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har jo snakket en stund om dekkslitasjen, nå måtte jeg bare gjøre noe med det da korden er på vei ut på framdekket, så kan man vel si at det er bytteklart! Bakdekket er ekstremt flatt på midten og ganske uhyggelig å svinge med. Jeg har kjørt nesten 250 mil med et plugget bakdekk også, selv om repsettet sa man skulle kjøre maks 60km/h og 40km :lol:

Svingte innom MCOslo og fikk noen flotte Metzeler dekk til nesten halv pris. Normalprisen på bakdekket var 2600kr..

Fikk noen fine kommentarer da jeg bandt dekkene bakpå sykkern og fartet hjemover i hard rushtrafikk, 
14600960_10157719886800341_8608809773657

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/27/2016 at 18.56, FredrikE24 skrev:

Ja, har jo snakket en stund om dekkslitasjen, nå måtte jeg bare gjøre noe med det da korden er på vei ut på framdekket, så kan man vel si at det er bytteklart! Bakdekket er ekstremt flatt på midten og ganske uhyggelig å svinge med. Jeg har kjørt nesten 250 mil med et plugget bakdekk også, selv om repsettet sa man skulle kjøre maks 60km/h og 40km :lol:

Svingte innom MCOslo og fikk noen flotte Metzeler dekk til nesten halv pris. Normalprisen på bakdekket var 2600kr..

Fikk noen fine kommentarer da jeg bandt dekkene bakpå sykkern og fartet hjemover i hard rushtrafikk, 
14600960_10157719886800341_8608809773657

 

Legger du om selv eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh deilige montering!

Rammen er på plass og det er klart for montering. De fleste synlige skruer/skiver/muttre er nye samt alt vaskes før montering. 

Måtte sette på tanken for morro skyld. Det er nå klart for å legge inn sikring/releboksen med kabelføringene. 

Skal skaffe nye lager så kommer styrekrona på. 

 

Om noen har kalipper og bremseskive bak så rop ut. Ikke ABS. 

IMG_20161101_175157.jpg

20161101_175305.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et flott bygg ut av den K100n! Gleder meg til videre fortsettelse!

Selv har jeg akutt skiftet bremseklosser bak på sykkern, fikk en uggen følelse i ryggraden da jeg kjente stål mot stål ved brems i morges! Man glemmer jo litt at man støtt bruker bakbremsen selv om jeg aldri har tråkka på bremsepedalen..

IMG_3724.JPGIMG_3725.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overkant spennende å kjøre sykkel til jobb idag. Et parti hadde rundt 100meter med is.. Håper på å kunne klemme ut en siste dag i morgen før snøen gjør sin innmarsj mot ukeslutt!

I den forbindelse måtte jeg sikre meg en siste tur på "gamla" for i år og være med på Onsdagstreffe på grava! Alene idag, møtte en R1200GS og en crosser på veien idag, ikke stort!

 

IMG_3731.JPGIMG_3754.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...