Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Nærmer meg ferdig nå! Satt sammen store deler av sykkelen igjen, mangler bare to kåpedeksler rundt speedometeret.

Skifta bensinfilter idag, det som satt der var datert 2006. Det er jo en stund siden.. Skifta olje og filter. Bortsett fra at den som skifta olje sist stramma til filteret altfor hardt, så gikk det greit. Gikk på 3,2 liter ink. filter. Amerikanerne sier det går nesten på 3.75quartz, og 1 quart er vel noe sånt som 0,95 liter :P Gjorde slik at olja ligger midt i måleglasset.
Fylte på BMW Motorrad Advantec Pro 15W-50(del-syntetisk, syntetisk er fyfy på disse motorene). Den er spesielt anbefalt: " Recommended for all air-cooled boxers, air/oil-cooled boxers, C600 Sport, C650GT, K100/1100, K1200RS/GT/LT, parallel-twins, and single-cylinder machines. ". Jeg tenker at når det går 3-3,5 liter olje på den motoren der, så kan man koste på seg skikkelig olje :) Delenummer:  83122405891 og Koed tar 167,- pr liter.

Monteringen går egentlig ganske fort. Begynner å bli dreven på å ta av og på kåpene. Det er gjort må 5-6 minutter å ta av lyktekåpa og begge sidekåper.

 

Bilde 22.12.2016, 23.12.43.jpg

Bilde_22_12.2016,_23_12_57.jpg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb Fredrik. 

 

Fant denne tråden ang. Box of rocks problemet på K1200RS. Jeg har denne lyden og det høres helt jævlig ut. Lyden blir litt redusert med clutchen inn. Det må være clutch utløseren som skranglet. Men den værste lyden må være shimsen i de første postene. 

Må se på dette neste vinter tenker jeg. Slavesylinder å clutch er byttet på min pga. Lekkasje, så det er i orden. 

 

http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=57772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bakdemper er levert inn til Snellingen for noen endringer, var ikke fornøyd med hvordan Öhlins hadde utformet greiene. Blir forhåpentligvis bra tilslutt :)
Dempere hadde passet den, men jeg var ikke fornøyd med resultatet :P

Framdemperen er på plass :)
Relativt feit den alu-ramma på denne sykkelen
Ser at jeg må være litt nøyere med vaskinga, men det som man ser på bildene sitter godt fast.. 

IMG_4038_zpsvp6majvp.jpg
IMG_4037_zpsggifndht.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av litt montering før jeg leverte bakdemper til Snellingen. Det ser jo ut til å passe bra, men etter å ha wrestlet med kjølevæsketanken og å få på + ledningen på batteriet så synes jeg ikke dette passet så bra som Öhlins påstår.


CE9F0C9C-D78A-48EB-8FF3-2E62FBEAF940_zps
7AB3D2FB-F558-410B-95CC-B673D8DB1F24_zps
A9A3A838-ABFE-4F44-9874-2579C4710E43_zps

Se hva som dukket opp i posten idag! En Hyperpro styredemper, justerbar! Den gamle var fryktelig sliten og veldig uforutsigbar, merkbar slakk i begge leddene. Veldig ålreit å få skifta. Kom med gode instruksjoner akkurat for K1200GT/RS og med momentene og hele pakka :thumleft 
1F4E0E99-6AFC-401B-AE0A-83F2547F9BA0_zps
7E50C03A-A951-4512-9FC2-BB9517EE1C49_zps

Så fikk jeg nye fothvilere også, i maskinert aluminium, de var ganske fete! Får ta et bilde av dem en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av Snellingen idag at demperen kunne hentes. De hadde fått det hele i orden, ny olje og etterfylt gass. Kjempegreier, prøv å få et MC-verksted til å gjøre det samme :twothumbs: Tommel opp for Snellingen, handlet mopeden min der tilbake i 2007, men har ikke tenkt så mye på dem i det siste, men blir å handle det meste jeg trenger av MC-relaterte ting derfra heretter ;)

Hjem å skru

8610B218-C375-4EBA-B4D5-34EAAE3C66E9_zps
B72DE2B6-1043-488E-BCD4-2204526B6166_zps
9672B6C5-2C84-4442-8345-6667F2C69D59_zps

Etter å ha satt den på hjula og fått tightet det hele med riktig moment, så må jeg jo si at det er første gang jeg har fått full høyde på sykkelen når den har stått på støtta :thumleft Når man setter seg på, så siger sykkelen flott nedpå akkurat slik den skal, før har det vært mer å sette seg nedpå noe litt hardt. Justerte kompresjon(gasstrykket) og "rebound" etter hva Öhlins anbefaler og prøvesatt litt, dette virker veldig lovende! Jeg føler vel at den Showa-demperen har vært utslitt sålenge jeg har hatt sykkelen hvertfall, nå var den høy bak :roll 
Jeg har naturligvis satt begge dempere ved siden av hverandre med en bolt gjennom i toppen og sjekket at de er like lange, og det er dem.

En kan også skimte nye fothvilere på bildene :) De var fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje oppdatere her jeg også. Kjøpte denne i slutten av forrige sesong, etter å ha eid en 2007 Yamaha R6. Sykkelen er en 2008 modell Honda CBR1000RR. Ingen modifikasjoner, bortsett fra et Yoshimura R77 slipon anlegg. 

Sålangt veldig fornøyd! Gleder meg til sesongen 2017. 

 

35iw13p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎19‎.‎01‎.‎2017 at 18.29, downshift skrev:

Jeg kan kanskje oppdatere her jeg også. Kjøpte denne i slutten av forrige sesong, etter å ha eid en 2007 Yamaha R6. Sykkelen er en 2008 modell Honda CBR1000RR. Ingen modifikasjoner, bortsett fra et Yoshimura R77 slipon anlegg. 

Sålangt veldig fornøyd! Gleder meg til sesongen 2017. 

Holdt nesten på å kjøpe en sort CBR1kRR selv for et par år siden. Ser litt kule ut de der!

Det der så da ut som mer enn en slip on??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare utseendemessig, men CBR har et veldig bra mellomregister som mange 1000 R sykler mangler. Syns ikke det er så morro å ha all effekten på toppen når man skal kjøre i trafikken. 

Nei, det er slipon. Men på CBR så sitter katalysator sammen med potta, så med dette oppsettet er katalysator fjernet. 

Hvis man velger R77 Yoshimura full anlegg har man ikke denne bøyen på rørene som du ser på bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet meg et løftebord idag. Skulle tro kineserne som monterte det sammen på fabrikk ikke har verktøy. Her måtte alle gjenger smøres, alle skruer tightes og fikk den oppå, begynte å heise hun opp. Så begynte bordet og tippe :[-o< 

Viste seg at bolten i ene hjørnet, der hadde de som monterte bommet på hullet :roll Fikk ordnet alt og satt den oppå igjen. Meget stødig bord, heisa helt i toppen er det 10cm før vindskjermen tar i taket :twothumbs: Blir bra!

F980C26F-5EFE-459E-8A6D-30B6C7D6247B_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plate til sete og skjerm laget av 1.5mm platestål, sandblåst og pulverlakkert. Ble mye jokking og forming for å følge sete, men er fornøyd. 

Sete og baklys prøvemontert. 

Til uka kommer dekkene. Endte opp med ContiGO. Gleder meg til å få den på bakken. 

20170113_223151.jpg

20170113_223557.jpg

20170113_223607.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...