Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha trålet ebay frem og tilbake noen ganger, endte jeg opp i å bestille klassiske løpsnummer-plater til tempoen!

Altså av denne type:
11_racing.jpg.f9f448036f1fe879c79b1ecae3999f8c.jpg

Photoshoppet på sykkel:
Før:DSC_0047.thumb.jpg.c7743b9cb4d3feea068b6ed3d1f67e18.jpg

Etter:
DSC_RACING0047.thumb.jpg.1411ced6e2b6e9efb384725826bf912b.jpg

Tror kansje og jeg skal fjerne bagasjebrettet på den, da det kansje blir en litt mer "racer" stil på den da. Blir vel og merke ikke gjort noen modifikasjoner på denne som ikke kan reverseres, da sykkelen er i ganske god stand. 

Nummermessig blir det nok:
"053" eller "53" da det er en 1953 modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om den kalles moped, lett MC eller mellomting.. men går på mopedlappen :lol:

 

Opprinnelig en Dt50R 93' som bare har blitt ombygd og ombygd i løpet av 3-4 år, og nå står med Exc hjulsett, Husky framstilling, Dt125 motor m/ 170 kit, diverse Yz deler osv. Og toppen av kremen, en egen ramme jeg har laget, sveist og tilpasset l vinter :rolleyes:

lagt cirka 65-70k i den, litt for mye, men kan da ikke måle hobby i penger?

CIMG2211_zpshuqgnwmx.thumb.jpg.f4d08103c2ae8409e3289b5026b58a8c.jpg

CIMG2194_zpsqfr3wmzh.thumb.jpg.c65b14521376b7e4aa6d6f776b65b2dc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en liten tankevekker i går.
De siste årene har det utviklet seg veldig lett tinnitus på mitt venstre øre, ukjent hvorfor da jeg ikke er gla i å høre høyt på musikk og er flink å bruke hørselsvern når jeg jobber med bråkete saker. Det er såpass lett at jeg ikke plages med mindre det er veldig veldig stille rundt meg, og av den grunn prøver jeg alltid å ha en eller annen form for lyd rundt meg, om aldri så lavt volum.

Når jeg kjører sykkel bruker jeg et sett med in-ear øreplugger med silikonplugg som demper lydnivået bra, justerer til et behagelig volum mens jeg står stille og lar det være der. Veksler mellom musikk og skitpratet til de jeg kjører sammen med, alt etter om jeg kjører alene eller ikke (har intercom).
På dager med litt vind, som er stort sett hver dag her, så plages jeg fortsatt med vindstøy. Der jeg ofte kjører er det gjerne slik at vinden slår inn mot siden, og hjelmene er vel gjerne konstruert for å håndtere luften som kommer forfra, ikke fra siden. Vanligvis merker jeg ikke noe i etterkant, men en liten stund etter endt kjøretur i går slo tinnitusen inn høygiret. Dette opplever jeg ofte om jeg har vært på konsert f.eks, og det gir seg etter en god natts søvn, men følte ikke at lydnivået, selv med vindstøyen var så alvorlig høyt i går. Jeg begynte raskt å vurdere om det er verdt det å utsette seg for faren for å ende opp med å permanent herpe hørselen sin. Det er veldig moro å kjøre sykkel, og det er jo en risiko uansett, men kraftig tinnitus frykter jeg mer enn mange fysiske skader. Sitter litt i tenkeboksen om å legge hjelmen på hylla og istede finne seg en sommerbil :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.6.2017 at 10.45, asv skrev:

Fikk meg en liten tankevekker i går.
De siste årene har det utviklet seg veldig lett tinnitus på mitt venstre øre, ukjent hvorfor da jeg ikke er gla i å høre høyt på musikk og er flink å bruke hørselsvern når jeg jobber med bråkete saker. Det er såpass lett at jeg ikke plages med mindre det er veldig veldig stille rundt meg, og av den grunn prøver jeg alltid å ha en eller annen form for lyd rundt meg, om aldri så lavt volum.

Når jeg kjører sykkel bruker jeg et sett med in-ear øreplugger med silikonplugg som demper lydnivået bra, justerer til et behagelig volum mens jeg står stille og lar det være der. Veksler mellom musikk og skitpratet til de jeg kjører sammen med, alt etter om jeg kjører alene eller ikke (har intercom).
På dager med litt vind, som er stort sett hver dag her, så plages jeg fortsatt med vindstøy. Der jeg ofte kjører er det gjerne slik at vinden slår inn mot siden, og hjelmene er vel gjerne konstruert for å håndtere luften som kommer forfra, ikke fra siden. Vanligvis merker jeg ikke noe i etterkant, men en liten stund etter endt kjøretur i går slo tinnitusen inn høygiret. Dette opplever jeg ofte om jeg har vært på konsert f.eks, og det gir seg etter en god natts søvn, men følte ikke at lydnivået, selv med vindstøyen var så alvorlig høyt i går. Jeg begynte raskt å vurdere om det er verdt det å utsette seg for faren for å ende opp med å permanent herpe hørselen sin. Det er veldig moro å kjøre sykkel, og det er jo en risiko uansett, men kraftig tinnitus frykter jeg mer enn mange fysiske skader. Sitter litt i tenkeboksen om å legge hjelmen på hylla og istede finne seg en sommerbil :-(

Jeg opplevde det samme da jeg tok lappen ifjor. Kjørte uten plugger i starten og tinitusen kom snikende og varte i ca. en uke. Jeg ble litt redd og begynte med helt vanlige øreplugger med en gang. Jeg har lomma full av plugger, hver gang jeg skal ta på meg hjelmen tar jeg to tildeldige fra lomma, ruller og skrur inn. Jeg klarer å få pluggen så langt inn at jeg må fiske den ut etterpå. Dette løser problemet, og jeg har Schubert med intercom integrert. Hører på radio/musikk, snakker i telefonen og bruker intercomen uten problem! Du trenger ikke legge det på hylla, men kjøp en god hjelm(Shoei, Schubert) og bruk ordentlige øreplugger, ikke handsfree/musikk ørepropper. Det demper jo ikke en skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hjemme fra en helgetur på MC. Det ble en laaaaang tur for å si det sånn. Passerte 80 000km på sykkelen og 8 000km denne sesongen. Med tanke på at jeg omtrent ikke har kjørt turer, så er det respektabelt. Mye regn, men også veldig mye fin natur i de svenske skoger med både asfalt og grusskjøring.

DSC00819.thumb.JPG.1d10784750b05d1a4e364ffac58cb8b6.JPG

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2017 at 21.42, FredrikE24 skrev:

Jeg opplevde det samme da jeg tok lappen ifjor. Kjørte uten plugger i starten og tinitusen kom snikende og varte i ca. en uke. Jeg ble litt redd og begynte med helt vanlige øreplugger med en gang. Jeg har lomma full av plugger, hver gang jeg skal ta på meg hjelmen tar jeg to tildeldige fra lomma, ruller og skrur inn. Jeg klarer å få pluggen så langt inn at jeg må fiske den ut etterpå. Dette løser problemet, og jeg har Schubert med intercom integrert. Hører på radio/musikk, snakker i telefonen og bruker intercomen uten problem! Du trenger ikke legge det på hylla, men kjøp en god hjelm(Shoei, Schubert) og bruk ordentlige øreplugger, ikke handsfree/musikk ørepropper. Det demper jo ikke en skit.

Har nå kjørt en del med plugger i ørene, brukt standard 3M engangs, som jeg har brukt et par turer før de har gått i søppla. Koblet om til å bruke høytalerne i hjelmen igjen, og på full guffe hører jeg musikken på et greit volum, og vindstøyen er mye mindre merkbar enn når jeg brukte propper. Testa noen 3M gjenbruksplugger, men de var både vonde og ikke mye mer effektive en øreproppene mine er.

Har merket mindre av tinitusen når jeg kjører med pluggene, og har kjørt to småturer til og fra butikken denne uka uten noe som helst bare for å bekrefte at sykkelen fortsatt bråker som faen og vindstøyen er fæl. I kveld kjørte jeg noen mil med plugger jeg brukte for 3. eller 4. gang, og da merket jeg med en gang at de ikke lenger tetter godt nok, vindstøyen merket jeg noe bedre, og nå ringer det i ørene mine igjen... :( 

Får handle en kartong med plugger og bytte ofte såpass jeg slipper unna dette helvete som tinitus er. Eventuelt, finnes det noen bedre alternativer til gjenbruksplugger enn slike, som ikke koster meg tusenvis av kroner for å få de formstøpt etter mine egne ører?

 229291.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, asv skrev:

Har nå kjørt en del med plugger i ørene, brukt standard 3M engangs, som jeg har brukt et par turer før de har gått i søppla. Koblet om til å bruke høytalerne i hjelmen igjen, og på full guffe hører jeg musikken på et greit volum, og vindstøyen er mye mindre merkbar enn når jeg brukte propper. Testa noen 3M gjenbruksplugger, men de var både vonde og ikke mye mer effektive en øreproppene mine er.

Har merket mindre av tinitusen når jeg kjører med pluggene, og har kjørt to småturer til og fra butikken denne uka uten noe som helst bare for å bekrefte at sykkelen fortsatt bråker som faen og vindstøyen er fæl. I kveld kjørte jeg noen mil med plugger jeg brukte for 3. eller 4. gang, og da merket jeg med en gang at de ikke lenger tetter godt nok, vindstøyen merket jeg noe bedre, og nå ringer det i ørene mine igjen... :( 

Får handle en kartong med plugger og bytte ofte såpass jeg slipper unna dette helvete som tinitus er. Eventuelt, finnes det noen bedre alternativer til gjenbruksplugger enn slike, som ikke koster meg tusenvis av kroner for å få de formstøpt etter mine egne ører?

 229291.jpg

https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=12015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ordna formstøpte plugger først som sist. Jeg har fått det igjennom jobb, men tror ikke det er spes dyrt privat heller. Ivertfall småpenger kontra de problemene hørselskader medfører. med tanke på at du har begynt å merke tendenser, så skal du ivertfall ikke spare kroner her.

Har reist mye i nordsjøen med helikopter (påbud med dobbelt hørselvern) en ting er at formstøpte demper mere, men største forskjellen er at det er som natt og dag med med tanke på komforten. Stort problem med vanlige propper er også at folk flest ikke vet hvordan dem skal brukes. ( dem skal så langt inn at dem nesten være flush med ørekanalen) Har man tråd for å klare å nappe dem ut igjen, så gjerne flush.

ellers en god hjem, og pass på lydnivået med øreplugger med lyd. Det er ikke uten grunn at man ser at urovekkendes mange av dagens generasjon utvikler hørselskader, før dem i det hele tatt har fullført vidergående skole. ( på grunn av for høyt lydnivå i plugger og headset.)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...