Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Whoot.... Har ventet ganske nøyaktig 7 mnd på at en i England skulle sende K1100 trottlebody og paralever gir/svingarm for å ha til prosjektet, men mye masing senere er det fortsatt ikke sendt.

Så da endte jeg opp med en billig komplett sykkel på tunet som må avgi noen deler 😂

 

_1026679812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruen som holder bemsecaliper har skrudd seg ut. Caliper klippet alle eiker på felgen, og følgeskader ble at det må byttes deler for ca 30.000,. Heldigvis dekker forsikringen dette, mot en liten egenandel. Snart på veien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på bildet nå ja, flaks da at det gikk bra, og kun egenandel som skal til.

 

Sykkelen har havarert motor, så må nesten se litt hvor gæli det er. Må jo vurdere sterkt å bruke denne isteden for den andre til prosjektet om motor kan reddes, og selge den andre. Men om motoren er gåen så er det jo kun kåper og svingarm/gir av hovedkomponenter som er noe å spare på.

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med "motorsykkel"  nå som det er så fint vær (ble tross alt reg. som tung mc i 1971 med sine180cc som produserer 10.3hk og gjør "godt over 100km/t" - 105km/t om jeg inntar racerstillingen) Denne har jeg hatt i ca.25 år, og den har vært helt ekstremt pålitelig. Eneste som jeg har gjort med den i løpet av disse årene er å bytte motorolje, en tennplugg i ny og ne, wirer når de ryker, litt lyspærer og dekk.

1.thumb.jpg.84ecbc2e7c5caf652ad02564e17da793.jpg

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.5.2018 at 19.58, Jan E-28 skrev:

Ser på bildet nå ja, flaks da at det gikk bra, og kun egenandel som skal til.

 

Sykkelen har havarert motor, så må nesten se litt hvor gæli det er. Må jo vurdere sterkt å bruke denne isteden for den andre til prosjektet om motor kan reddes, og selge den andre. Men om motoren er gåen så er det jo kun kåper og svingarm/gir av hovedkomponenter som er noe å spare på.

1100motor klarer du å få tak i, en mye bedre motor og sykkel enn 100en

får jeg spørre hva du måtte gi for noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk den for 12.000 :-) Men han var billig for å få ting unna. Hadde en meget fin CB500 som gikk for 17.000 som jeg angrer på at jeg ikke skrapet sammen til. For hadde gått på Finn dagen etterpå for 30.000 (en på jobben kjøpte den). 

Når jeg fikk av kåpa for å skru på motoren så trenger en ikke å behandle overflaten på den, gir eller svingarm for alt er nesten strøkent 😛 Så tror nesten den må bli prosjektsykkelen.

Etter litt investigering har jeg foreløpig havnet på at det må være toppakkningen som har fått lekasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kunne ikke vært mer enig.. Jeg er søren ikke sikker på om jeg har lyst til å skifte ut min på lang tid.. Rett og slett fordi disse er så ålreite å vedlikeholde. Jeg grøsser litt av tanken på å gjøre større reparasjoner på K1200/K1300 fom. 2006. Har hatt ut clutchkurven noen ganger på K1300 og det er ikke helt rett frem akkurat.
Jeg savner imidlertid 30-40 hester mer.. Synes man blir litt vel vant med kreftene, selv om det røsker godt ut av svingene i utgangspunktet.
Med effektanlegg og chip.. Så klarer sykkelen å gå på bakhjulet ved maks pådrag i 1. gir, i 2. gir også hvis jeg først lar fronten dykke(motorbrems) for så å gå hardt på gassen ved riktig turtall.
Det er hvertfall ikke sjans uten, hvertfall ikke på min.

Om du skulle finne på å skaffe deg en K1200GT/S/R/R Sport eller K1300S/GT/R en gang, så sitter jeg på et DVD-image av BMWs originale verkstedmanual med et brukbart grensesnitt, altså ikke i bladform.

 

Min K1200RS på Rudskogen med original chip og eksosanlegg.
Litt varierende optimale sporvalg, men noen av dem er bra. Jeg er også(som vanlig) litt sein med å gå hardt på gassen ut av sving.

Jeg ønsker meg stadig en K1100RS med større mangler. Si ifra hvis du skal selge @Jan E-28:mrgreen:

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...