Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, kommer ikke på noen i farta som er 500cc... Men du har jo for eksempel NSR400 som er 2-takt :) Gikk lenge og vurderte å kjøpe en Aprilia RS250, siden drømmen som 16-åring var en RS125... Burde funke helt ok med 55hk 2-takt!

KTM er faktisk ikke så aller verst om du tenker på det vanlige vedlikeholdet.. 2 oljefilter hjelper, og gir ekstra lange skiftintervall på olja sammenlignet med foreksempel en WR450... :) (ikke 100% sikker på om det er alle som har to)

Jeg hadde rs125. Full trim med Polini sats ! 44hk. Gikk no hindides til å være 125cm3. Det var tider det :) savn.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk henta sykkelen nå, funka suverent! Klart, den er noen år, men har relativt lite kilometer, og er i veldig god stand! 

Skal natuuurligvis bytte blinklys, og så blir det vell noen små modifikasjoner ellers også... 

 

post-41043-0-62077100-1393013987_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden jeg sist kjørte på 2 hjul. På sensommeren i fjor ble jeg nesten ved en slump MC eier igjen, om ikke annet med en noe spesiell farkost :P

Crash'N Burn i Drammen (Moped og lettmc verdenens svar på Koed og PPF) hadde bestilt 60stk 50cc Monkeybike's som de normalt gjør hver sesong fra Kina. 

Problemet var at når containeren kom fram til Norge var den full av 125ccm sykler isteden  :stupid:  Så under en litt omtåket stund halvveis i søvne en tidlig søndag morgen under Gatebil Våler treffet hører jeg denne historien over speakeranlegget fra en enda mer omtåket speaker, og får vite at Crash har tenkt å selge ut alle disse feilsendte 125ccm til 6000kr stk så fort som mulig, 3 lapper under normalpris. Jeg rykker umiddelbart til og tenker at dette hadde vært akkurat det geniale pitverktøy å dra med seg på banetreff baki team vogna. Dette var også 4 takts motorer så det var litt moment i disse småtrollene. Opp med telefonen og litt surfing og googling senere så var bestillingen sendt. Så var det tilbake i søvne i campingstolen.. Før middagstider hadde allerede tankene om en mulig turbokonvertering begynt...  jeg hadde jo en Garrett "Gt"13 liggende... En trykkforgasser og så var vi der... hmm.. Microsquirt kan man jo også koble inn..  Story too be continued!

 

Disse syklene låter også som en skikkelig sint Motard med små justeringer, noe som alltid er en (sterkt) pådriver til å rettferdiggjøre kjøp.  :cool: 

 

Disse er som E30n er for BMW når det gjelder ekstrautstyr. Det finnes _alt_ mulig, og du kan lett tømme ei årslønn på alt fra trike hjul, chopper styre og le-mans kit til disse. Et firma selger også visstnok hayabusa motor til disse...HOST.

 

Noen uker etter ankom det en stressa DHL sjåfør med denne pakka. Siden det var sensommeren og snart kaldere dager lot jeg den stå i ramma si over vinteren, så "stilbilde" henta jeg fra nettet, inntil jeg får dratt den fram og kjørt første turen så fort milde maidager melder seg. 

post-38567-0-79479600-1393029323_thumb.j

post-38567-0-71183200-1393029381_thumb.j

post-38567-0-96704500-1393029440_thumb.j

skyteam__st_125_8_monkey_deluxe_50cc_sco

Monkey%2050(1).jpg

 

Kan være moro disse :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer det, kan hende jeg ikke får til det da men.. Trenger et dekk eller to i løpet av sesongen, og om jeg er heldig så begynner sesongen i løpet av neste uke :) Og da har ikke jeg lyst til å ta 'pause' fra det.. Og første mai så er det vel sikkert litt kontroller? Aldri vært med før så, vil ikke bli stoppet med halvveis ulovlig sykkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev det lange innlegget, også datt nettet ut. Trykka tilbake: borte... Grr.

Anyway, har ikke lappen og savner tohjulingfriheten fra mopedtiden (MonkeyBike!). Vurderer å begynne med det pga tilbud som dette:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=46289714&searchclickthrough=true

Liker egentlig ikke R-sykler, vil bare ha noe med vanlig kjørestilling og utseende (typ Ducati Monster og Honda CBF 600N) å putre rundt i på en fin dag.

Hva vil lappen for tung klasse koste i år, ca.?

Lappen + MC i år avhenger av CRX salg. Blir det ikke det så blir det garantert en MonkeyBike igjen i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...