Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg beholder den i 2-3 år til og deretter kjøper en K1600GT. Har trua på 6-sylinder :)

K1200RS har gitt meg 20.000 problemfrie km. Tror å bytte til k12/1300GT gir større hodebry for min del. 

Skal oppgradere K1200 'en med nytt sete, baggasjebærer og toppboks i vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke den originale bæreren fra BMW?
Givi sin bærer er helt klart den mest solide løsningen, men jeg liker å kjøre BMW-stilen helt ut på sin litt "odde" måte.
Så til tross for at amerikanere mener at toppboksen ramler av på highwayen, så har jeg satt på den originale 31 liters toppboksen som kom til K1200RS/GT fra og med 2004, kom i både sølv og svart. Samme som man finner på F650GS.
Jeg har lett etter en slik boks i evigheter og kom over en på Finn.no fra en F650GS til 250-spenn. Låsen mot bæreren måtte derfor byttes ut, men det hadde jeg liggende.
Schubert C3 Pro går fint i boksen sammen med litt annet rask. Min Lenovo ThinkPad T460p m/PC-sekk går også helt strøkent oppi. Den samme PC-sekken går med litt klem såvidt inn i høyre sidekoffert, så en skikkelig løsning på det problemet har vært etterlengtet..
Helt ideelt skal jeg ha med meg verktøykofferten, arbeidstøy, to PC-er, anleggshjelm og annet utstyr med meg ifm. jobb. Da er pakkløsninger helt nødvendig.

_370499065.jpg

 

531369745_Bilde06_06.2018203953.thumb.jpg.0e68265edf0fa7b29fa7ca4f8a2e0926.jpg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
2 timer siden, FredrikE24 skrev:

Kan du fortelle litt om hendelsen?

 

Ikke så mye å fortelle egentlig. Lå litt grus/sand i en sving.

Men for å gjøre en kort historie litt lenger...
Jeg kom over en bakketopp med god oversikt over en halvskarp sving og sletta etter den, konstaterte at der ikke fantes trafikk og brydde meg ikke så meget om å analysere kjørebanen da jeg hadde hele veien for meg selv. Tankene vandret rett ut på noe jobbgreier jeg måtte få fikset og jeg fikk ikke med meg at der lå en grusstripe ut på asfalten midt i svingen. Jeg smeller rett ned i asfalten og skiller lag med sykkelen der vi seiler om kapp bortetter veien. Jeg avslutter med noen piruetter rundt min egen akse etter at jeg traff en stygg overgang i asfalten. Litt forslått, blakk, men med alle lemmer i behold ser jeg frem til neste års sesong :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!(jeg antar at den er nylig innkjøpt) Ser fin ut! Ser ut som girsjalteren er feiljustert om det er nedre posisjon på fothvileren du kjører med :)

Jeg har hatt min i 2,5 år nå, og det er en skikkelig artig maskin ;) Hive på Öhlins dempere forran og bak, samt effektanlegg og chip så blir den temmelig inspirerende å kjøre :) 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en ZXR750 J1 samt en CBR1100XX Super Blackbird og har et generelt teknisk spørsmål på lager. Har ikke lest meg opp på dette, og instruksjonsbøker er jo ganske rett fram når det gjelder dette. Det gjelder drivkjedejustering. Ok, kjede skal vanligvis justeres med en slakk på x mm basert på enten sidestøtte, midtstøtte eller muligens andre måter...Det jeg lurer på er om det ikke beskrives noe om justeringen basert på førerens vekt og dempersetting bak. Jeg mener hva om man setter fabrikkslakk og i realiteten så kan kjede ta stoppen før demperen har gått sin designmessige range. Over Norges umenneskelige mengde fartsdempere etc. kan kjede få seg an anselig trøkk hvis slakk ikke er passende for de faktiske forhold. For meg virker det som man må sette dempersetting og vekt på fører godt inn i ligningen for hva slakken må være. Men skjønner jo at det i samme slengen ikke kan være for mye slakk uansett pga mulighet for avhopp når demperen går i fullt utslag (lengde). På ZXR'n min er det spesifisert så lite som 10-20mm slakk og jeg synes det virker rått stramt når sykkelen bare står på sidestøtten. Dette er jo noe av det viktigste på sykkelen for sikkerhet og jeg lurer på om noen har noen vurderinger om dette som går utover det service manual sier generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mitt siste innkjøp, en K100RS 16V som ikke gikk.. Viste seg å være vann i bensinen. Var ment å være et vinterprosjekt. Slik gikk det jo ikke i det heletatt. Verksted hadde konkludert med at innsprøytningssystemet var kaputt. 5 minutter etter at den ankom garasjen på henger, så var feilen funnet og ytterligere 10 minutter gikk før den startet og gikk som en kule :) 

Jeg rakk imidlertid å bli veldig glad i sykkern. Eid av en mann i pensjonistalder, og fikk den til en grei pris.
Gått snart 125 000km nå, går som en klokke :) Kjøpte den på 122 900km så har jo blitt noen mil alt, og det på ganske kort tid. Kjøpte den i midten av Oktober tror jeg:mrgreen:

Det går imidlertid mot vinter og vinterskyssen har vært ute en tur fra sommerlagring.
Vindskjermingen i form av alu.plata i fronten er montert, og den er nydusjet med ACF-50.
Nå kan vinteren bare komme :)

IMG_7186.thumb.JPG.674e104a85771104c301e99df501c6c4.JPG

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...