Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å ta motorsykkellappen og kjøpe meg en 10-15 år gammel BMW av ett eller annet slag. Er det noen bra fora for BMW-motorsykler på nett (norske eller engelske)? Eventuelt noen bra norske uavhengig av merke?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FredrikE24 skrev:

MCSiden.no

 

Hva ønsker du deg? Boxermotor eller rekkefire? Hestekrefter? Adventure, naken eller kåpesykkel?

Jeg kan litt av hvert om disse syklene.

Har tenkt å være skikkelig useriøs og kjøpe noe som ser kult ut. Og som er litt nerdete. Jeg tror uansett det er helt umulig å finne ut hva jeg trives med uten å kjøpe en sykkel og prøve en stund. Boxer er tøft, Duolever og Telelever likeså. Og kardang.

Liker nakensykler, så R1150R er en kandidat. Eller K1200R, selv om den ikke har boxer. Men det kan godt hende jeg handler på impuls og ender opp med en helt annen modell. Så lenge det er BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp K1200R, og gå for K1300R.

K1300R er en rimelig vilter maskin. Selv er K1300S min lille drøm.

Jeg personlig er ikke fan av boxeren, men jeg kan til nød forstå at mange er det.

En skal dog merke seg at K1200 fra 06 og K1300 er de første skikkelig BMWene med tverrstilt motor de har designet selv(F-modellene baserer seg på en rekketoer basert på Rotax. Den første, F650 var en Aprilia Pegaso med BMW emblemer). Det er noe helt annet. Det er sportslig, kvikt og rått. Tidligere K-modeller, og spesielt tidlig R1200 og R1150 blekner.

Sett på R1200R? Eventuelt R1200S?

Ellers er R1150 Rockster kul synes jeg.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall kjøpers marked for tiden. Bruker du litt tid kan du gjøre ett godt kjøp.

Ville også styrt unna K1200s/r/gt. Mitt inntrykk er at k1300s/r/gt er en mer ferdig/gjennomtenkt konstruksjon. 

Jeg gikk fra K1200rs til R1200rs og brukte tid på overgangen. Synes forøvrig boxer er litt tøft, men blir en annen kjørestil. 

Uansett kjøp det du har lyst på, blir det ikke riktig kan du bytte 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som går igjen er ABS modul, ugjevn gange, ulyd fra clutch, har også hørt om gearbokser som har havarert. 

Fredrik har sikkert noe å tilføye. Men ikke sikkert dette er grunn nok til å ikke kjøpe om man tar det i betraktning. Kjøp det man har lyst på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ESveen skrev:

Det er iallefall kjøpers marked for tiden. Bruker du litt tid kan du gjøre ett godt kjøp.

Ville også styrt unna K1200s/r/gt. Mitt inntrykk er at k1300s/r/gt er en mer ferdig/gjennomtenkt konstruksjon. 

Jeg gikk fra K1200rs til R1200rs og brukte tid på overgangen. Synes forøvrig boxer er litt tøft, men blir en annen kjørestil. 

Uansett kjøp det du har lyst på, blir det ikke riktig kan du bytte 👍👍

Hvordan er det forresten med plassen på disse, går det an å finne en god sittestilling for en som 193cm høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å kikke på hjelmer. Tenkte å kjøpe åpningshjelm, siden de som kommer til å bli turkameratene mine anbefaler det.

Hvor trang skal hjelmen være når den er ny?

Jeg har et skikkelig kuppelhue som er 63cm rundt. Jeg prøvde en Shoei Neotec II i XXL, som er den "anbefalte" størrelsen for min hodestørrelse. Jeg følte at den hjelmen satt godt, samtidig som den var komfortabel. Så prøvde jeg samme hjelm i XL. Denne satt også godt, men presset litt mer på alle kanter. Jeg følte likevel at den var komfortabel. Muligens at jeg ville blitt litt sliten av å ha den på i flere timer, men han i butikken sa at den ville utvide seg litt den første tida også.

Hva er deres erfaringer med hjelmstørrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 21.53, ogee1 skrev:

Jeg har bestemt meg for å ta motorsykkellappen og kjøpe meg en 10-15 år gammel BMW av ett eller annet slag. Er det noen bra fora for BMW-motorsykler på nett (norske eller engelske)? Eventuelt noen bra norske uavhengig av merke?

Denne så jo nesten ny ut: 

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=163920055

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...