Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med lappen! 

Så gjennom noen bilder fra i fjor, vi "besteg" Knutshøe (nabotoppen til Besseggen) iført t-skjorte den 23. september i fjor. Burde være mulighet til noen gode turer til, før sesongen ebber ut. Den klare, skarpe høstlufta er flott når man beveger seg på to hjul. 

 

IMG_20200807_220506.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En kompis har handlet seg 2020 S1000RR, og han har knapt fått kjørt den. Først sprakk en felg, så startet det å renne olje av demperne.
Han håper at sykkelen han bestilte våren 2019 skal være kjørbar etter 16.10.

Så jeg vil heller anbefale å kjøpe Ducati, i hvert fall om du vil ha driftssikker sykkel 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei dere som har peiling på sykler. Vurderer sykkel til sommeren og ser på prisklasse 60-100. Har lyst på noe i stilen/klassen Ducati Monster, Buell X1 eller kanskje Ducati Scrambler.

Noen tanker om merke/type? Ikke R-aggressiv, men heller ikke GS passiv. For å si det litt flåsete. Er forresten første sykkel, så 90-100 hk er helt nok. Bunndraget viktigere enn toppfart. 
 

edit: brukt som dere sikkert leser ut av prisklasse og type. Helst under 20k km.

 

edit2: kom gjerne med andre forslag. Gjerne BWM!

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl kjøpte jeg en 2011 BMW R1200R i fjor som hadde gått 7000km. Ble litt over 100k med fullt koffertsett og en del fabrikkoptions. Så tilsvarende med litt mer kjørelengde til rundt 100. Jeg er kjempefornøyd med valget av førstesykkel. Vet ikke egentlig om den går bra eller ikke. Har aldri prøvd noe annet. Jeg synes i alle fall at det er greit drag. Kan kjøre saktere enn 50 i sjettegir, så motoren er ganske fleksibel også.

Det er bilde av den et par poster tilbake i tråden.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, humpfy skrev:

Hei dere som har peiling på sykler. Vurderer sykkel til sommeren og ser på prisklasse 60-100. Har lyst på noe i stilen/klassen Ducati Monster, Buell X1 eller kanskje Ducati Scrambler.

Noen tanker om merke/type? Ikke R-aggressiv, men heller ikke GS passiv. For å si det litt flåsete. Er forresten første sykkel, så 90-100 hk er helt nok. Bunndraget viktigere enn toppfart. 
 

edit: brukt som dere sikkert leser ut av prisklasse og type. Helst under 20k km.

 

edit2: kom gjerne med andre forslag. Gjerne BWM!

BMW har vel kanskje bare F800R som kan gå inn i den klassen sykler du nevner og som er innenfor budsjett.

Har holdt meg til grussykler de siste årene og prøvd lite nytt, men Yamaha MT09 kan kanskje være et altenativ til syklene du nevner. Få under 100k på FINN - fant bare denne: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=186705527

Har inntrykket av at dette var en sykkel som ble godt tatt i mot da den kom og som fikk skryt for den tresylindra motoren. Men egentlig er det vel bare å handle det du selv har lyst på innafor budsjett. Motorsykkel blir jo aldri fornuftig, så uansett best å følge lysten og ikke fornuften:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...