Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Det finnes så mye annet enn bil her i livet som er verdt å diskutere eller snakke om. Og det er jo flott å kunne gjøre det i et miljø man allerede er en del av :)

Jeg kunne gjerne diskutert vær-damene på TV2, French/Moland-saken eller Statoil-koppen med dere her på bimmers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Custom sier. Selv driver jeg litt med bilvideo og foto og liker å diskutere kameraustyr og oppsett for bilfilming osv.  Har også endel andre småprosjekter som er kryssning av BMW deler og andre deler. Og samfunnsdebatt er alltid intressant sammen med andre bilfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo avstemmingen gått i snart to uker, rammen var vel satt på ca en uke? Folket har jo talt, 2 av 3 ønsker ikke noen off topic del. Det kan jo ikke være noen tvil i det hele tatt om at ja siden har fått sagt sitt i hvert fall, 90% av innleggene er jo for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer eg er her inne jo mer merker eg hvor sære enkelte mennesker er når det kommer til bil og merke.

Ser virkelig ikkje problemet om det blir diskutert ett annet bilmerke i en off-topic kategori..

 

Vil si det skader forumet siden det KUN blir diskutert bmw og at mange medlemmer finner andre forum for å finne informasjonen de trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-topic uten innleggsteller hadde vært genialt. På mange andre forum fungerer dette utmerket og det er mange gøye tråder der.

 

Det blir jo egentlig det samme som tulletråden, bare mer system og enklere å sortere ut hva man vil/ikke vil lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både positivt og negativt og ha en off topictråd

Positive er jo at folk som vil diskutere annet en BMW kan være på en egen link fra forumet, negative er at maaange etter det jeg har sett

Kommer til og være på "offtopic og glemmer det gode systemet som vi har på forumet, som bl.a bilder/film showoff, prosjekter etc

Det jeg prøver og få frem er at mange forsvinner fra disse linkene og blir heler mer aktiv på "off topic" foreløpig er de fleste enige at vi skal ha en sånn tråd, men tror mye av

Brukerne rett og slett blir borte og til slutt tomt på div. Linkene vi har.

Hvorfor ikke lage en mer seriøs off topic da? Vi kan ha en tulletråd og en mer seriøs off topic hvor vi kan diskutere annet en Bmw så slipper vi og lage en ny link som alle forholder seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske enig med dette. Her hjelper vi hverandre med råd og tips om bmw og kun bmw. Alt annet kan man holde seg på andres forum. Tviler at vw/auda eller Volvo gutter og jenter hadde likt at vi hadde begynt å diskutere bmw på dems forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både positivt og negativt og ha en off topictråd

Positive er jo at folk som vil diskutere annet en BMW kan være på en egen link fra forumet, negative er at maaange etter det jeg har sett

Kommer til og være på "offtopic og glemmer det gode systemet som vi har på forumet, som bl.a bilder/film showoff, prosjekter etc

Det jeg prøver og få frem er at mange forsvinner fra disse linkene og blir heler mer aktiv på "off topic" foreløpig er de fleste enige at vi skal ha en sånn tråd, men tror mye av

Brukerne rett og slett blir borte og til slutt tomt på div. Linkene vi har.

Hvorfor ikke lage en mer seriøs off topic da? Vi kan ha en tulletråd og en mer seriøs off topic hvor vi kan diskutere annet en Bmw så slipper vi og lage en ny link som alle forholder seg til.

 

Med andre ord så vil de som poster svada om andre ting enn BMW havne i off-topic delen. Ser ikke problemet med det. :P Er nok av de her inne som poster 80% av innleggene sine i tulletråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS-Heggem:

Jeg er fult klar over at flesteparten som er for offtopic ikke er for å diskutere andre bilmerker (inkludert meg selv),

men så kommer det folk innimellom som mener at forumet bør tillate alle andre bilmerker også.

 

Det syns ikke jeg er greit, offtopic, ok, andre bilmerker - nei. Da er det andre forum som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av dette burde det vært en ny avstemning med flere valg. Den som er nå spesifiserer at det vil være lov med andre bilmerker.

 

Når det er sagt har jeg ikke noe imot f.eks. Tesla-tråden eller "generelle bilproblemer"-tråder, men folk som lager tråder her bare fordi de ikke gidder å søke eller poste på mer relevante forum synes jeg det bør slås hardt ned på.

 

Ja: "Audi har kommet med RS12 med 1400hk"

 

Nei: "Hvor får jeg kjøpt bensinpumpe til Corollaen min?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin gjør det jo rimelig tydelig at han ønsker en of topic underdel. Når den demokratiske løsningen endte i at det ikke ble noen of topic del så ble rammene endret i håp om at resultatet ville bli endret. Det er med andre ord ingen tvil om at det bare er ett tidspørsmål før of topic underkategorien er på plass samme hva. Argumenter som "det er bare en liten of topic kategori, resten forblir vanlig" tror jeg dessverre ikke noe på. Begynner man å forandre litt og litt på slikt så sitter vi snart igjen med ett forum hvor all trafikk er god trafikk.

 

MEN, gratulerer på forskudd til alle som ønsket en slik under kategori :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil om at Off-Topic kategori er veien å gå. Da kan man håndheve reglene her på Bimmers.no LIKT for alle. Dvs. at Tesla -tråden, Alternativ BMW tråden, tulletråden etc. etc. får en naturlig plass her inne. Jeg digger de trådene, og kunne ikke tenkt meg dem foruten - jeg er innom der masse. Kanskje noen andre sitter på noe som kunne bli like interessant for meg å lese? I dag får dem ikke lov å opprette tråder helt uten videre. Jeg ønsker heller å bruke tiden min og lese det interessante andre har å si her inne på Bimmers.no enn på et annet forum. Jeg har ikke tro på at et "off-topic" forum skal utvikle seg helt i feil retning og bli et konkurrerende forum til for eksempel vacn -forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...