Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Admin gjør det jo rimelig tydelig at han ønsker en of topic underdel. Når den demokratiske løsningen endte i at det ikke ble noen of topic del så ble rammene endret i håp om at resultatet ville bli endret. Det er med andre ord ingen tvil om at det bare er ett tidspørsmål før of topic underkategorien er på plass samme hva. Argumenter som "det er bare en liten of topic kategori, resten forblir vanlig" tror jeg dessverre ikke noe på. Begynner man å forandre litt og litt på slikt så sitter vi snart igjen med ett forum hvor all trafikk er god trafikk.

 

MEN, gratulerer på forskudd til alle som ønsket en slik under kategori :clap:

 

Jeg synest det er direkte useriøst at man nå starter å fiske for å få det som man ønsker. Folket har talt, og folket mener at en offtopic kategori er uønsket, dersom dette faktisk var ment som ett demokratisk valg burde admin rette seg etter dette. (Spessielt med tanke på at "ja" siden ikke engang har 1/3 av stemmene i skrivende stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt helt enig med Håskjold og Arnesen. Første gang jeg så denne tråden her skjønte jeg jo hvor landet lå, og hva konklusjonen ville bli uansett stemmer.

Den beste beskrivelsen er som nevnt av karen over meg - useriøst. Skal man være en leder får man pokker ta meg ta avgjørelser på godt og vondt, og ikke vingle som en fjortis. Hvis man ikke vil høre på flertallet uansett og har en agenda, så gi beng i å legg ut en stemmegivning i utgangspunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt helt enig med Håskjold og Arnesen. Første gang jeg så denne tråden her skjønte jeg jo hvor landet lå, og hva konklusjonen ville bli uansett stemmer.

Den beste beskrivelsen er som nevnt av karen over meg - useriøst. Skal man være en leder får man pokker ta meg ta avgjørelser på godt og vondt, og ikke vingle som en fjortis. Hvis man ikke vil høre på flertallet uansett og har en agenda, så gi beng i å legg ut en stemmegivning i utgangspunktet!

Jeg syns det er greit med en avstemning for å gi et bilde av hvor mange av de aktive brukerne som er veldig i mot, og hvor mange som ønsker OT nok til å trykke på knappen og avgi sin stemme. Bimmers.no har omlag 10.000 mer eller mindre aktive medlemmer(innlogget i senere tid), og nesten 40.000 registrerte totalt. De fleste har ikke sterk nok mening om temaet til å delta i avstemningen selv om vi har prøvd å synliggjøre denne godt i flere kanaler. Diskusjonen og de faktiske argumentene i tråden må vel sies å være minst like interessante, og det er det vi ønsker at denne tråden skal handle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle di aktive medlemmene som har hatt noen interresse har garantert fått med seg voten, og det er null tvil ihvertfall i mine øyne at voten gir ett realistisk bildet av hvordan for/imot inndelingen her på forumet er. Føler jeg har fulgt med her på forumet lenge nok til å kunne påstå det. Du mener di ikke har sterke nok meninger til å gidde å bruke sin stemme, jeg tror MANGE har latt vær å bruke sin stemme siden di er klar over hvilken vei det går uansett. Jeg diskuterte det faktisk med ett annet medlem av bimmers for ca en uke siden og vi visste allerede da at resultatet av voten var likegyldig....

 

Er på ingen måte meninga å være dust angående dette og skape kvalme, admin har jo makt til å gjøre akkuratt hva han selv vil, men det er forferdelig frustrerende for oss som har hørt sutring om dette LENGE. Når det endelig blir vedtatt med en rettferdig avstemming at i overkant av 2/3 av forumets aktive ikke ønsker det, så skal plutselig rammene endres og hva som skrives i tråden skal begynne å veie noe opp imot resultatet av voten. Om admin/ledelsen ønsker en slik forums kategori så burde vel heller admin opprettet noe slikt på eget initiativ. Ikke avholdt valg, fått klare resultater, også sende ut budskapet at "nja, vi prøver en ny innfallsvinkel, kanskje vi får det som vi vil da"...

 

"Ønsker du mulighet for å diskutere fritt i ett ot-underforum, eller skal alt annet en BMW modereres bort? Stem her!" er overskriften på tråden, Stem her er tilogmed understreket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat samme som kjøp og salg avstemningen.

Folk gadd ikke tenke seg om to ganger og lese mot og for argument til saken. Derfor svarer folk før di får tenkt. Flere som har endre svar her etter gode argumenter.. Samme var det vel med kjøp og salg avstemningen. Folk på bimmers er fryktelig kjapt ute med og dømme noe og svare uten og tenke seg om

 

OFF TOPIC ER IKKE TENKT FOR ANDRE BILMERKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat samme som kjøp og salg avstemningen.

Folk gadd ikke tenke seg om to ganger og lese mot og for argument til saken. Derfor svarer folk før di får tenkt. Flere som har endre svar her etter gode argumenter.. Samme var det vel med kjøp og salg avstemningen. Folk på bimmers er fryktelig kjapt ute med og dømme noe og svare uten og tenke seg om

 

OFF TOPIC ER IKKE TENKT FOR ANDRE BILMERKER

Så riktig! Kan dere ikke skjønne at det finnes andre ting enn bil! Som skrevet tidligere, jeg vil gjerne diskutere lakk-sprøyter, vær-damer og kaffe med dere på bimmers, som er blitt hjemmebanen min når det gjelder forum. Jeg vil gjerne ha en opff topic tråd, og ingen vil bli plaget av den - bare den blir fjernet fra varsler. Selvfølgelig vil aldri et bmw-forum bli oversvømt av andre bilmerker, de fleste som kjører andre merker liker ikke en gang BMW, så skjerp dere.

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle di aktive medlemmene som har hatt noen interresse har garantert fått med seg voten, og det er null tvil ihvertfall i mine øyne at voten gir ett realistisk bildet av hvordan for/imot inndelingen her på forumet er. 

 

Så du sier det er bare 350 aktive medlemmer på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ser på innhold i Annet bil- & motorprat, så er det en rekke med tråder der nå som ikke har direkte med BMW å gjøre. Disse skulle altså egentlig under nåværende regler vært slettet, men flere av disse har fått opptil flere siders diskusjon før admins eller moderatorer har oppdaget fanget dem opp. Det føles veldig feil å fjerne innhold som brukerne har så stor interesse av å lufte og diskutere med andre brukere her at det har blitt til flere sider på kort tid. På den annen side blir det også feil å ha disse værende i kategorien som da er tiltenkt BMW.

 

Man kan justere på hvilke forum man vil se når man trykker på knappen "Vis nytt innhold". Flytter vi de nevnte trådene(og evt. nye) over i et nytt forum, vil dermed de som KUN vil se tråder som gjelder BMW kunne sile de andre effektiv ut, samtidig som det blir lettere å være konsekvent på innhold i de ulike forumene her. Vi kan også slå av innleggsteller for en off-topic del, og dermed også for tulletråden som vil bli flyttet. Gjør vi det slik, så mener jeg da at vi må være veldig nære win-win for begge meninger ang. dette. Og bare for å ha nevnt det, så mener jeg ikke å oppfordre til å diskutere andre bilmerker på Bimmers! Det er det formålstjenelig å gjøre på de respektive merkeforumene, eller på Bilforumet.no for den saks skyld. Jeg mener likevel at vi ikke kan forby det i et område for off topic, men vi kan samtidig oppfordre til å bruke andre mer passende fora for slikt :)     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så riktig! Kan dere ikke skjønne at det finnes andre ting enn bil! Som skrevet tidligere, jeg vil gjerne diskutere lakk-sprøyter, vær-damer og kaffe med dere på bimmers, som er blitt hjemmebanen min når det gjelder forum. Jeg vil gjerne ha en opff topic tråd, og ingen vil bli plaget av den - bare den blir fjernet fra varsler. Selvfølgelig vil aldri et bmw-forum bli oversvømt av andre bilmerker, de fleste som kjører andre merker liker ikke en gang BMW, så skjerp dere.

Gleder meg!

 

Når du sier værdamer og kaffe, så tenker jeg på ett hverdagslig avlukke der man kan roan og snakke om slikt, men det har vi jo allerede i form av off-topic tråden. Går utifra lakksprøyer var ett eksempel, men det er jo mat for teknisk kategorien slik som alle trådene rundt hvilket sveiseapperat man skal kjøpe seg.

 

Jeg håper også de fleste av nei siden forstår at dette ikke er ment som bilforumet jr, men saken er at det fort kan bli det selv om at det ikke er tenkt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lenge motstander av OT-del på Bimmers, men har med tiden innsett at det nok er bedre å ha det, enn å ikke ha det. De aller fleste forum har en slik del, spesielt store forum som dette, og som det er nevnt over her, så er det jo bare å oppfordre folk til å bruke merkeforum for bilspørsmål, så kan vi ha OT-delen til å diskutere andre ting enn bil. Og til de som fortsatt er i tvil, så vil jeg nevne en fjellvettregel; det er aldri for sent å snu! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sammenlikningene med bilforumet er temmelig drøye. Ta en titt inn der og se hva dere faktisk sammenlikner med. Bilforumet er et KRATER, og navnet deres bærer også et visst ansvar i forhold til kategorier. 

En off topic del dekker alt ikke-BMW.

 

Det er ikke vanskelig å ikke trykke seg inn på en kategori, ihvertfall ikke om man fikser det sånn at de ikke dukker opp i nye innlegg-funksjonen og innleggsteller.

 

Jeg har som sagt ikke vært innpå Bilstereo delen av forumet mer enn en håndfull ganger på 9 år.. 

 

 

Med tanke på den tynne argumentasjonen fra mange på nei siden her inne er jeg veldig enig i admins vurdering i at dette kanskje ikke er mye gjennomtenkte svar, når noen allerede har skiftet mening gjennom debatten.

 

Et prøveprosjekt bør være temmelig legitimt, spesielt siden alle på nei-siden ikke kommer til å være der..... ;-)

 

2/3 av forumet har jo stort sett sagt at de ikke ønsker å være der, ikke sant?  :---) Derfor burde argumentet med trafikkmengde forflyttning falle delvis gjennom. 

 

Jeg må le litt hver gang jeg hører halvsannheter enten det er fra politikere eller bimmers-debattanter, når de er så til de grader bevisste formulerte halvsannheter.  -_- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sammenlikningene med bilforumet er temmelig drøye. Ta en titt inn der og se hva dere faktisk sammenlikner med. Bilforumet er et KRATER, og navnet deres bærer også et visst ansvar i forhold til kategorier. 

En off topic del dekker alt ikke-BMW.

 

Det er ikke vanskelig å ikke trykke seg inn på en kategori, ihvertfall ikke om man fikser det sånn at de ikke dukker opp i nye innlegg-funksjonen og innleggsteller.

 

Jeg har som sagt ikke vært innpå Bilstereo delen av forumet mer enn en håndfull ganger på 9 år.. 

 

 

Med tanke på den tynne argumentasjonen fra mange på nei siden her inne er jeg veldig enig i admins vurdering i at dette kanskje ikke er mye gjennomtenkte svar, når noen allerede har skiftet mening gjennom debatten.

 

Et prøveprosjekt bør være temmelig legitimt, spesielt siden alle på nei-siden ikke kommer til å være der..... ;-)

 

2/3 av forumet har jo stort sett sagt at de ikke ønsker å være der, ikke sant?  :---) Derfor burde argumentet med trafikkmengde forflyttning falle delvis gjennom. 

 

Jeg må le litt hver gang jeg hører halvsannheter enten det er fra politikere eller bimmers-debattanter, når de er så til de grader bevisste formulerte halvsannheter.  -_- 

 

 

Hvorfor kommer ikke nei siden til å være der? Dersom man oppretter en offtopic del blir jo alle dagens ot tråder flyttet inn dit, foreksempel dersom tulletråden blir beholdt og flytta hadde ivertfall jeg blitt tvungen inn siden jeg mye heller spør der (og får svar, hver eneste gang) siden jeg slipper å plage folk med en topic bare for ett lite spørsmål.

 

2/3 har hovudsaklig sakt at de ikke ønsker dette, men ikke nødvendigvis at de ikke kommer til å måtte bruke det dersom det hadde gått live. Siden du er så opptatt av fakta, kan du jo først og fremst justere din egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...